• Mawie

Missfall?

Symp[quote=79331317][quote-nick]Aak skrev 2019-01-03 12:40:19 följande:[/quote-nick]Hej!

Känner mest att jag vill skriva av mig och höra era erfarenheter.

På nyårsafton testade jag positivt, oväntat men väldigt kul! Tror inte att jag kan vara i mer än vecka 2-3.

I tisdags började blöda, det blev lite rosa när jag torkade mig, samma sak under onsdagen. Märktes framförallt när gick på toa. Sen på kvällen i går och även i morse var det lite mer blod, inte så mycket som vanlig mens men mer klarrött och även med någon liten klump. Blöder inte mycket under dagen, räcker med ett trosskydd. Jag har inte ont.

Har pratat med barnmorska som säger blöd färdigt och ta ett nytt test efter tre veckor för att se om jag fortfarande är gravid.

Förstår att det inte finns något att göra men är så orolig, och känns jobbigt att gå och vänta ut detta. Vad har ni för erfarenheter? Har ni varit med om liknande och hur gick det för er?[/

Blöder också :( är i v 7, har inte ont.

Men har haft fyra mf och ett dödsfödd barn.

Mina erfarenheter har varit mf vid blödning, men har fått som kramper och ont i magen ganska snart efter jag börjat blöda.

Vet att det ändå är många som har blödningar och som sen hittar ett foster med pickande hjärta.

Man får försöka slappa av bara.

Men har laddat med bindor och alvedon utifall att.

Ängeldotter 6/9-18
  • Mawie

Hur går det Aak? Jag blöder ännu mer nu :(

Ängeldotter 6/9-18
  • Mawie

Fick ut en större klump precis så det är nog kört för min del, håller tummarna att din lilla får stanna,kram

Ängeldotter 6/9-18
  • Mawie

[quote=79334159][quote-nick]Aak skrev 2019-01-04 13:51:12 följande:[/quote-nick]Hur går det för dig Mawie?[/

Varning för äckliga beskrivningar!!! Läs inte vidare om du är känslig!!

Stod och fixade lunch förrut och nös plötsligt

Kände hur något kom ut.

Det här var mycket större, långt avsmalnat.

Vet inte vad det första var som kom ut i går,moderkakan har väl inte bildats i v 7?

Blöder inte lika mycket, blödningarna luktar nästan som sperma.

Tror att det har slutat utvecklas för någon vecka sen om man jämnför med bilder runt v 6.

Har sen jag plussa haft hög temp tycker jag mellan 37.6-37.9 har normalt 36.6

Ängeldotter 6/9-18
  • Mawie

Känner mig ledsen är så jobbigt att bli glad och få hopp vid varje positivt gravtest, det har blivit en skräck för mig när man får blod i trosorna.

Jag har en son som är 12 år i dag,jag visste inte att jag var gravid förrän v 16 för jag hade vanliga menstruationer och inga graviditetstecken och åt p-piller.

Blöder mindre nu, ömmar i magen.

Ängeldotter 6/9-18
  • Mawie

[quote=79338053][quote-nick]Aak skrev 2019-01-05 23:06:36 följande:[/quote-nick]Slutade egentligen blöda nu helt och håller sen klumparna kom ut, ni som vet, är det ett typiskt tecken på missfall?[/

Låter som ett missfall :( ring till gyn och be dem kolla att allt är ute.

Kram

Ängeldotter 6/9-18
  • Mawie

[quote=79353271][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-01-11 14:17:39 följande:[/quote-nick]Hur hsr det gått Mawie? Har du varit till nån läkare nu för vul? Har ni fått trombyl och Lutinus inför nästa försök?[/

Har varit på vil de kunde inte hitta något foster, allt hade kommit ut.

Vi har på börjat en missfallsutredning så tagit massa blodprov på mig och på sambon.

Har fått trombyl utskrivet, tror jag ska fråga om progestron vaggisar med nästa gång.

Man kunde se sex ägg på ena sidan tre lite större, så ägg är på gång.

Ängeldotter 6/9-18
  • Mawie

Åh så härligt, grattis Aek!!

Jag ska testa på söndag igen, hade rosa på pappret sen inget mer, hoppas att det var en nidisblödning jag hade på ägglossningsdag 8.

Har ej haft mens sen missfallet.

Tack för alla bra tips UndrandeSökande, har antecknat och tar med till min läkare som vi ska träffa den14/2

<3 <3 :D

Ängeldotter 6/9-18
Svar på tråden Missfall?