Missfall?
Hej!
Är i vecka 7 och upptäckte en liten blodblandad flytning under kvällen. Nu när jag skulle sova såg jag att det kommit mer klarrött blod och jag är såklart jättenervös att något är fel. Har inte haft något ont..
Hej!
Är i vecka 7 och upptäckte en liten blodblandad flytning under kvällen. Nu när jag skulle sova såg jag att det kommit mer klarrött blod och jag är såklart jättenervös att något är fel. Har inte haft något ont..
Det som också gör mig orolig är att jag inte känner av några gravidsymtom alls! Möjligtvis lite extra öm i bröstvårtorna, men tycker att även det minskat..
Tack! Pratade med barnmorska igår men kände inte alls att min oro togs på allvar eller att jag fick svar på alla mina frågor. Ringde 1177 nu i förmiddags och fick prata med en jättebra kvinna. Hon mena att det skulle kunna vara genombrottsblödning, eftersom jag egentligen skulle haft min mens omkring den här tidpunkten. Hon sa även att jag med största sannolikhet märker om det är ett missfall, att det brukar kännas. Men att det bara är att ta det lugnt och vänta.
Känns visserligen lite lugnande att ha pratat med henne men man är ju fortfarande helt ovetandes om vad som sker :/
Vad sa dom till dig på 1177?
Ja det är kanske vanliga med blödning i tidigt skede än man tror, men blir dessvärre inte lugnad av det. Känner precis samma, man hade velat göra ett vaginalt ultraljud så man slipper undra (vet iofs inte hur tidigt man kan se något), min bm sa bara att man gör inte det så tidigt :/
Ja det är ju att man inte vet som är så jobbigt!
Berätta gärna hur det går för dig! Håller tummarna!
Jag åkte in förut då jag fick den rekommendation från en på VC som varit med om samma sak. Väl inne såg prover och sånt bra ut. Men på VUL hittade hon två hinnsäckar men bara en med hjärtfrekvens, den andra verkade tom. Jätteglad att det fanns ett hjärta som slog, men jag blev ändå orolig för den andra hinnsäcken. Mycket tankar. Kan den tomma påverka den som inte var dom? Kan det utvecklas till tvillingar? Eller kan blodet kanske komma från den tomma hinnsäcken?? Det var så tidigt så dom kunde inte ge så tydliga svar..
Nu kom det ut två lite större klumpar kanske 5-7mm.. fortfarande inte ont men känner mig ganska uppgiven :(
Åh, jag får bara svaret att vänta. Man gör inga kontroller nu säger barnmorskan utan att jag får ta ett nytt test igen om fyra veckor för att få det konstaterat. Då får man väl tro atr kroppen sköter det själv om det var ett missfall.