Inlägg från: Syskonlängtan2019 |Visa alla inlägg
  • Syskonlängtan2019

Missfall?

Hej!

Är i vecka 7 och upptäckte en liten blodblandad flytning under kvällen. Nu när jag skulle sova såg jag att det kommit mer klarrött blod och jag är såklart jättenervös att något är fel. Har inte haft något ont..

• Syskonlängtan2019
    Aak skrev 2019-01-04 09:26:37 följande:

Det som också gör mig orolig är att jag inte känner av några gravidsymtom alls! Möjligtvis lite extra öm i bröstvårtorna, men tycker att även det minskat..

Har du varit i kontakt med någon barnmorska eller 1177? Håller tummarna för dig!

Jag får mest brunt när jag torkar mig. Inte haft några tydliga gravidsymptom innan så kan inte riktigt känna efter om dom avtagit. Jag har pratat med 1177 iaf och väntar på samtal från barnmorska senare..
  • Syskonlängtan2019
    Aak skrev 2019-01-04 11:04:43 följande:

Tack! Pratade med barnmorska igår men kände inte alls att min oro togs på allvar eller att jag fick svar på alla mina frågor. Ringde 1177 nu i förmiddags och fick prata med en jättebra kvinna. Hon mena att det skulle kunna vara genombrottsblödning, eftersom jag egentligen skulle haft min mens omkring den här tidpunkten. Hon sa även att jag med största sannolikhet märker om det är ett missfall, att det brukar kännas. Men att det bara är att ta det lugnt och vänta.

Känns visserligen lite lugnande att ha pratat med henne men man är ju fortfarande helt ovetandes om vad som sker :/

Vad sa dom till dig på 1177?

Förstår din oro! Eftersom jag känner samma oro själv. Men ändå skönt att ha pratat med någon även fast man fortfarande går runt och undrar... Dom sa att det är vanligt med blödning fram till vecka 12. Men så länge jag mår bra, inte får ont eller börjar blöda mer så är det bara att avvakta. Får se vad barnmorskan säger sen. Hade varit skönt att få ett vaginalt ultraljud, för att få svar.
  • Syskonlängtan2019
    Aak skrev 2019-01-04 11:30:32 följande:

Ja det är kanske vanliga med blödning i tidigt skede än man tror, men blir dessvärre inte lugnad av det. Känner precis samma, man hade velat göra ett vaginalt ultraljud så man slipper undra (vet iofs inte hur tidigt man kan se något), min bm sa bara att man gör inte det så tidigt :/

Nää precis. Funderar ju också på det där med fördröjt missfall (MA), som man inte märker förrän det kommer en blödning. Men känns ju som att den sån blödning borde vara rikligare också.

Från vecka 7 har jag läst att man kan göra VUL. Ska fråga sen när dom ringer upp, men vet inte om det är något man får kosta på själv eller inte. Känns jobbigt att gå över hela och undra. Jag ska visserligen på cellprov på tisdag, men vill ju gärna få reda på innan om något är fel eller inte..
  • Syskonlängtan2019
    Aak skrev 2019-01-04 12:41:19 följande:

Ja det är ju att man inte vet som är så jobbigt!

Berätta gärna hur det går för dig! Håller tummarna!

Fick svar att jag skulle kontakta gyn för säkerhets skull, men hann inte innan det stängde. Men hon frågade om magsmärtor/ryggsmärtor och feber, och det har jag inte haft något. Får väl avvakta och se under helgen...
  • Syskonlängtan2019

Jag åkte in förut då jag fick den rekommendation från en på VC som varit med om samma sak. Väl inne såg prover och sånt bra ut. Men på VUL hittade hon två hinnsäckar men bara en med hjärtfrekvens, den andra verkade tom. Jätteglad att det fanns ett hjärta som slog, men jag blev ändå orolig för den andra hinnsäcken. Mycket tankar. Kan den tomma påverka den som inte var dom? Kan det utvecklas till tvillingar? Eller kan blodet kanske komma från den tomma hinnsäcken?? Det var så tidigt så dom kunde inte ge så tydliga svar..

• Syskonlängtan2019
    Aak skrev 2019-01-05 18:05:10 följande:

Nu kom det ut två lite större klumpar kanske 5-7mm.. fortfarande inte ont men känner mig ganska uppgiven :(

Fy stackare.. Lider med dig! :(
  • Syskonlängtan2019
    Aak skrev 2019-01-07 11:36:04 följande:

Åh, jag får bara svaret att vänta. Man gör inga kontroller nu säger barnmorskan utan att jag får ta ett nytt test igen om fyra veckor för att få det konstaterat. Då får man väl tro atr kroppen sköter det själv om det var ett missfall.

Typiskt... Man vill ju veta istället för att undra... Men kroppen sköter det nog själv.

Jag småblöder fortfarande, troligtvis efter VUL i fredags kväll. Har inte ont eller så. Men ska på cellprov imorgon, och vet inte om jag får göra det om det fortfarande finns blod som behöver komma ut? Men ena stunden kommer det så pyttelite när jag torkar mig så det är oväsentligt, medan det kan komma lite mer när jag torkar mig senare. Men fortfarande inte mycket.. Får man göra om cellprovet då bara eller? Vill ju ändå gå dit om det går att genomföra.
Svar på tråden Missfall?