Inlägg från: LittleSunshine84 |Visa alla inlägg
  • LittleSunshine84

Missfall?

När jag fick mitt missfall i v7-8 så var det inte särskilt mkt blod/klumpar som kom ut. Däremot visade gravtestet negativt samma kväll som jag började blöda.

Har ni tagit nya test?

• LittleSunshine84
    Aak skrev 2019-01-07 21:42:53 följande:

Beklagar ditt missfall :( Jag tog ett test igår som fortfarande visade positiv, men får ta ett nytt om några veckor. Blödningarna har mer eller mindre slutat för mig, har lite mer flytningar däremot.

Det som gör det lite svårare är ju att jag aldrig kände av några gravidsymptom, så kan inte säga om de har minskat. Iofs har det ju inte framkommit några heller.

Aha, jag skulle ta det som ett gott tecken bara styrkan på testet inte blivit svagare :) jag kände mig väldigt ogravid hela tiden fram till missfallet. Tyckte jag kände lite som mensvärk precis innan jag började blöda (sparsamt). Minns när jag kände mensvärken att jag tänkte att ngt var fel, ngn halvtimme efter började jag blöda och testade negativt några timmar senare. Men innan dess inga tecken på graviditet alls. Kanske hade det avstannat mkt tidigare för mig och det dröjde innan själva missfallet kom igång? Svårt att veta!

Har en son på 2 år och är gravid i v31 nu, blev gravid med en mens emellan missfallet. Hoppas ni får era plus!!
  • LittleSunshine84
    Aak skrev 2019-01-07 22:32:27 följande:

Skulle säga att det forfarande var ett starkt plus, så man kan ju alltid hoppas! Jag tycker att jag känt av lite svag mensvärk i flera dagar till och från, först trodde jag att det kanske hade något att gör med att det växer något där inne, men nu är jag osäker. Det är väl bara avvakta som gäller :)

Åh va härligt!

Det är ju såklart så att det kommer nya chanser om denna gången inte skulle gå vägen!

Då håller vi tummarna!! :)
  • LittleSunshine84

Skulle säga att det forfarande var ett starkt plus, så man kan ju alltid hoppas! Jag tycker att jag känt av lite svag mensvärk i flera dagar till och från, först trodde jag att det kanske hade något att gör med att det växer något där inne, men nu är jag osäker. Det är väl bara avvakta som gäller :)

Åh va härligt!

Det är ju såklart så att det kommer nya chanser om denna gången inte skulle gå vägen!

• LittleSunshine84

Åh va härligt!

• LittleSunshine84
    Aak skrev 2019-01-10 11:08:05 följande:

Ni som haft missfall, är det vanligt att man blöder en längre period, ganska oregelbundet? Har vissa dagar där det knappt är något eller ingenting alls och nu plötsligt var med mer med lite koagulerat blod.

Samtidigt som jag inbillar mig att jag är hungrig mycket oftare än innan, känner mig ganska trött.. blir knäpp på det här!

Jag blödde i 10dgr tror jag och det var lite till och från minns jag. Haft vänner som fått MF och någon blödde i fyra veckor medans en annan blödde som en vanlig mens. Så jag tror att det kan vara väldigt olika.

Kan det vara värt för dig att göra Vul för att se hur det står till?
  • LittleSunshine84

Grattis!!! :)

Aak skrev 2019-01-31 15:01:29 följande:

Efter en lång lång väntan har jag idag, i vecka 9 (8+2), varit och gjort ett vul och fick se en liten krabat med ett tickande hjärta. Blev helt överväldigad då jag mår oförskämt bra och nästan räknat med missfall efter all blödning. Helt underbar känsla iaf och nu håller jag bara tummarna att resten av resan ska gå bra!

Svar på tråden Missfall?