• Aak

Missfall?

Syskonlängtan2019 skrev 2019-01-04 10:35:23 följande:

Har du varit i kontakt med någon barnmorska eller 1177? Håller tummarna för dig!

Jag får mest brunt när jag torkar mig. Inte haft några tydliga gravidsymptom innan så kan inte riktigt känna efter om dom avtagit. Jag har pratat med 1177 iaf och väntar på samtal från barnmorska senare..

Tack! Pratade med barnmorska igår men kände inte alls att min oro togs på allvar eller att jag fick svar på alla mina frågor. Ringde 1177 nu i förmiddags och fick prata med en jättebra kvinna. Hon mena att det skulle kunna vara genombrottsblödning, eftersom jag egentligen skulle haft min mens omkring den här tidpunkten. Hon sa även att jag med största sannolikhet märker om det är ett missfall, att det brukar kännas. Men att det bara är att ta det lugnt och vänta.

Känns visserligen lite lugnande att ha pratat med henne men man är ju fortfarande helt ovetandes om vad som sker :/

Vad sa dom till dig på 1177?
  • Aak
    Syskonlängtan2019 skrev 2019-01-04 11:26:22 följande:

Förstår din oro! Eftersom jag känner samma oro själv. Men ändå skönt att ha pratat med någon även fast man fortfarande går runt och undrar... Dom sa att det är vanligt med blödning fram till vecka 12. Men så länge jag mår bra, inte får ont eller börjar blöda mer så är det bara att avvakta. Får se vad barnmorskan säger sen. Hade varit skönt att få ett vaginalt ultraljud, för att få svar.

Ja det är kanske vanliga med blödning i tidigt skede än man tror, men blir dessvärre inte lugnad av det. Känner precis samma, man hade velat göra ett vaginalt ultraljud så man slipper undra (vet iofs inte hur tidigt man kan se något), min bm sa bara att man gör inte det så tidigt :/
  • Aak
    Syskonlängtan2019 skrev 2019-01-04 12:13:47 följande:

Nää precis. Funderar ju också på det där med fördröjt missfall (MA), som man inte märker förrän det kommer en blödning. Men känns ju som att den sån blödning borde vara rikligare också.

Från vecka 7 har jag läst att man kan göra VUL. Ska fråga sen när dom ringer upp, men vet inte om det är något man får kosta på själv eller inte. Känns jobbigt att gå över hela och undra. Jag ska visserligen på cellprov på tisdag, men vill ju gärna få reda på innan om något är fel eller inte..

Ja det är ju att man inte vet som är så jobbigt!

Berätta gärna hur det går för dig! Håller tummarna!
  • Aak
    Mawie skrev 2019-01-04 14:30:24 följande:

[quote=79334159][quote-nick]Aak skrev 2019-01-04 13:51:12 följande:[/quote-nick]Hur går det för dig Mawie?[/

Varning för äckliga beskrivningar!!! Läs inte vidare om du är känslig!!

Stod och fixade lunch förrut och nös plötsligt

Kände hur något kom ut.

Det här var mycket större, långt avsmalnat.

Vet inte vad det första var som kom ut i går,moderkakan har väl inte bildats i v 7?

Blöder inte lika mycket, blödningarna luktar nästan som sperma.

Tror att det har slutat utvecklas för någon vecka sen om man jämnför med bilder runt v 6.

Har sen jag plussa haft hög temp tycker jag mellan 37.6-37.9 har normalt 36.6

Beklagar :( hur mår du nu?

Jag forsätter och småblöda, känner av lite lite svag, typ mensvärk
  • Aak

Förstår att det måste kännas ledsamt och jobbigt, är ledsen för din skull! :(

• Aak
    Syskonlängtan2019 skrev 2019-01-04 21:57:20 följande:

Jag åkte in förut då jag fick den rekommendation från en på VC som varit med om samma sak. Väl inne såg prover och sånt bra ut. Men på VUL hittade hon två hinnsäckar men bara en med hjärtfrekvens, den andra verkade tom. Jätteglad att det fanns ett hjärta som slog, men jag blev ändå orolig för den andra hinnsäcken. Mycket tankar. Kan den tomma påverka den som inte var dom? Kan det utvecklas till tvillingar? Eller kan blodet kanske komma från den tomma hinnsäcken?? Det var så tidigt så dom kunde inte ge så tydliga svar..

Skönt att ni såg att det fanns ett litet tickande hjärta, även om jag förstår att det är mycket frågor och undran ändå!
  • Aak

Nu kom det ut två lite större klumpar kanske 5-7mm.. fortfarande inte ont men känner mig ganska uppgiven :(

• Aak

Slutade egentligen blöda nu helt och håller sen klumparna kom ut, ni som vet, är det ett typiskt tecken på missfall?

• Aak

Får ringa till bm imorgon och hoppas att jag får komma in!

• Aak

Åh, jag får bara svaret att vänta. Man gör inga kontroller nu säger barnmorskan utan att jag får ta ett nytt test igen om fyra veckor för att få det konstaterat. Då får man väl tro atr kroppen sköter det själv om det var ett missfall.

• Aak
    LittleSunshine84 skrev 2019-01-07 20:58:49 följande:

När jag fick mitt missfall i v7-8 så var det inte särskilt mkt blod/klumpar som kom ut. Däremot visade gravtestet negativt samma kväll som jag började blöda.

Har ni tagit nya test?

Beklagar ditt missfall :( Jag tog ett test igår som fortfarande visade positiv, men får ta ett nytt om några veckor. Blödningarna har mer eller mindre slutat för mig, har lite mer flytningar däremot.

Det som gör det lite svårare är ju att jag aldrig kände av några gravidsymptom, så kan inte säga om de har minskat. Iofs har det ju inte framkommit några heller.
  • Aak
    Syskonlängtan2019 skrev 2019-01-07 14:20:55 följande:

Typiskt... Man vill ju veta istället för att undra... Men kroppen sköter det nog själv.

Jag småblöder fortfarande, troligtvis efter VUL i fredags kväll. Har inte ont eller så. Men ska på cellprov imorgon, och vet inte om jag får göra det om det fortfarande finns blod som behöver komma ut? Men ena stunden kommer det så pyttelite när jag torkar mig så det är oväsentligt, medan det kan komma lite mer när jag torkar mig senare. Men fortfarande inte mycket.. Får man göra om cellprovet då bara eller? Vill ju ändå gå dit om det går att genomföra.

Ja, det jobbig är ju verkligen att inte veta, men vill ju tro att det ska finnas ett litet liv där men är väl bara att vänta och ställa in sig på att det förmodligen är ett missfall :(

Vågar inte svara på vad som gäller vid cellprovstagning, har själv bara gjort det en gång men vet att de sa att jag inte skulle blöda något!
  • Aak
    LittleSunshine84 skrev 2019-01-07 22:00:10 följande:

Aha, jag skulle ta det som ett gott tecken bara styrkan på testet inte blivit svagare :) jag kände mig väldigt ogravid hela tiden fram till missfallet. Tyckte jag kände lite som mensvärk precis innan jag började blöda (sparsamt). Minns när jag kände mensvärken att jag tänkte att ngt var fel, ngn halvtimme efter började jag blöda och testade negativt några timmar senare. Men innan dess inga tecken på graviditet alls. Kanske hade det avstannat mkt tidigare för mig och det dröjde innan själva missfallet kom igång? Svårt att veta!

Har en son på 2 år och är gravid i v31 nu, blev gravid med en mens emellan missfallet. Hoppas ni får era plus!!

Skulle säga att det forfarande var ett starkt plus, så man kan ju alltid hoppas! Jag tycker att jag känt av lite svag mensvärk i flera dagar till och från, först trodde jag att det kanske hade något att gör med att det växer något där inne, men nu är jag osäker. Det är väl bara avvakta som gäller :)

Åh va härligt!

Det är ju såklart så att det kommer nya chanser om denna gången inte skulle gå vägen!
  • Aak

Ni som haft missfall, är det vanligt att man blöder en längre period, ganska oregelbundet? Har vissa dagar där det knappt är något eller ingenting alls och nu plötsligt var med mer med lite koagulerat blod.

Samtidigt som jag inbillar mig att jag är hungrig mycket oftare än innan, känner mig ganska trött.. blir knäpp på det här!

• Aak
    LittleSunshine84 skrev 2019-01-10 13:13:16 följande:

Jag blödde i 10dgr tror jag och det var lite till och från minns jag. Haft vänner som fått MF och någon blödde i fyra veckor medans en annan blödde som en vanlig mens. Så jag tror att det kan vara väldigt olika.

Kan det vara värt för dig att göra Vul för att se hur det står till?

Okej, kanske för försöka kolla upp detta. Är borta hela nästa vecka så får se hur det utvecklas och ev kolla upp det där efter!
  • Aak

Efter en lång lång väntan har jag idag, i vecka 9 (8+2), varit och gjort ett vul och fick se en liten krabat med ett tickande hjärta. Blev helt överväldigad då jag mår oförskämt bra och nästan räknat med missfall efter all blödning. Helt underbar känsla iaf och nu håller jag bara tummarna att resten av resan ska gå bra!

• Aak
    Mawie skrev 2019-01-31 16:11:45 följande:

Åh så härligt, grattis Aek!!

Jag ska testa på söndag igen, hade rosa på pappret sen inget mer, hoppas att det var en nidisblödning jag hade på ägglossningsdag 8.

Har ej haft mens sen missfallet.

Tack för alla bra tips UndrandeSökande, har antecknat och tar med till min läkare som vi ska träffa den14/2

<3 <3 :D

Tack! Känns helt underbart, är så spänd!

Jag håller mina tummar för dig!!
  • Aak
    LittleSunshine84 skrev 2019-02-01 12:13:20 följande:

Grattis!!! :)

Tack!! :)
Svar på tråden Missfall?