Inlägg från: Anonym (2002) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2002)

Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?

Mycket har hänt sen jag var ute och nätdejtade 2002 men det som fungerade då tror jag ändå till viss del fungerar idag. Man hittar någon som är intressant, växlar ett par meddelanden och byter nummer så man kan prata med varandra istället för att chatta. Att bara chatta är så värdelöst. Man hör inte tonlägen, sinnesstämning etc och det är så jäkla lätt att misstolka texter.

En bekant träffade sin nuvarande på Tinder för 2-3 år sedan nu. 

• Anonym (2002)
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 14:58:36 följande:
    Problemet idag för väldigt många män på dejtingsidor är att de inte ens får några svar trots att de skriver till många. I början av 2000-talet var det annorlunda, man hade ju inte en profilsida som var i fokus bl a, utan man bara skrev i chatt-rum och visste inte riktigt vem det var förrän man chattat en del, och det var ganska lätt att få kontakt med folk då, även om det kunde vara trögt ibland då också. Jag fick iaf chansen att visa att jag hade en intressant personlighet genom chattningen, vilket man knappt får nu.
    Eh va? Man hade visst profilsidor. Skillnaden var att man inte hade bilder. Satt inte i några chattrum varken på Spray Date (där jag träffade sambon) eller Passagen (som sen blev Mötesplatsen). Det var ett par meddelanden hit och dit och sen utbyte av nummer. 

Om man inte får svar trots att man skriver till många så kan det ha med den text man skickar att göra. Är den för "mellanmjölk"? För generisk?
Svar på tråden Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?