Inlägg från: Anonym (Gett upp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gett upp)

Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?

Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-03 22:58:35 följande:

Jag är nyfiken på vad ni tycker om seriösa nätdejtingsidor som t ex Match eller Mötesplatsen, alltså sidor man behöver betala på för att kunna skriva till folk?

Jag som medelmåttig (enligt egen värdering) kille upplever det i perioder som att jag skriver med en vägg dessvärre. Ytterst sällan som jag får något svar. Jag har arbetat en hel del på min profiltext och försökt få till bra foton, men dessa kan säkert bli bättre förstås. Men det är ändå väldigt sällan som någon ens skriver något tillbaka, trots att meddelandena jag skriver är väl genomtänkta, kopplar an till personen osv. Det är väldigt dyrt dessutom för vad man får för det. Jag tror jag kommer försöka hitta andra vägar att träffa någon på. Finns det killar som r känner likadant? Eller har ni andra erfarenheter?

Hur upplever ni tjejer dessa sidor?

Håller helt med. Har kanske inte ansträngt mig så mkt med profilen menjag har tagit kontakt ett antal gånger men det händer ingenting. Stendött. De flesta svatar inte över huvud taget. Två har svarat. Den ena sa tack men nej tack och den andra visade sig vara en fejkptofil försökte lura mig. Gör som jag. Radera skiten bara. Sluta glo i telefonen efter kvinnor. Det funkar inte.
  • Anonym (Gett upp)
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 14:49:29 följande:

Ja jag fick också svar från en fejkprofil haha. Efter några meddelanden märkte jag att hon hade väldigt "google translate"-likt sätt att prata... Men, det var för bra för att vara sant redan från början.

Men var ska man träffa någon om man inte är ute så mycket på krogen osv?

Inte nog med det. Härom dagen blev jag addad av en tjej som favorit på match.com. Hon såg trevlig ut. Lite sportig och reko. Sen raderas hennes profil av administratörerna då den bedömts som oseriös. Ja men tjena. Övriga som addat mig som favorit saknar profilbild mm. Totalt värdelöst.

Jag vet inte hur man ska träffa någon om man inte går ut på krogen. Jag vet inte hur man ska träffa nån om man går ut på krogen heller ärligt talat. Hur lätt är det liksom. Du ska stå och babbla en massa med nån okänd person med hög musik i bakrunden. Känns ganska hopplöst. Du ska ha en jäkla tur om du ska hitta nån det klickar med. Krogen är lika värdelöst som nätet.
  • Anonym (Gett upp)
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 15:31:06 följande:

Jag blev addad av en tjej jag tyckte var snygg. Vi pratade lite sen sa hon att hon inte trodde vi passade ihop. Konstigt att adda en då och ge upp så lätt tycker jag?

Ja krogen är ju inte rätt arena om man är av en viss typ. Det passar ju de extroverta och coola killarna.

Det är inget fel på mitt självförtroende i o f sig. Däremot har jag inte självförtroende av det slaget att jag kan haffa en tjej på krogen. Det känns nästa omöjligt. Otroligt obekvämt. Däremot kan jag träffa en tjet IRL. Har alltid gjort det. Aldrig ens haft en nätdejt.

Men det är väl det som är skillnaden. Killarna som vågar får brudarna medan de andra sitter och skriver fåniga meddelanden med sina telefoner och hoppas på svar. Egentligen är det ju ett fegt jävla betabeteende. Jag fattar att brudarna dissar nätraggarna. Ser man på det rent evolutionärt är det ganska självklart.

Nej du. Det är nog dags att lägga ned ens försök att nätdejta och manna upp lite IRL.
  • Anonym (Gett upp)

[quote=79334539][quote-nick]Anonym (A) skrev 2019-01-04 16:21:21 följande:[/quote-nick]Var träffar du tjejer IRL då? Går du bara fram till någon på stan och frågar? Går du på kurser? Hittar liksom inte mötesplatserna IRL, gör nog att manna upp sig hur mycket som helst om man inte ens är på samma ställen[/

När jag pluggade började jag och en tjej som jag var kursare med kyssas i universitetsbiblioteket. Vi var helt nyktra och sjukt attraherade av varandra. Det var helt underbart. Bästa som finns är när sånt händer en vanlig dag. Inte när man är full på en krog. Sen har jag fått ihop det med ett par kollegor. Inte optimalt kanske men det är ju inte så konstigt att det blir så. Man jobbar mycket ihop och ser mycket av varandra. Saker och ting faller sig naturligt till skillnad från om man nu skulle lyckas få en stel jäkla dejt med nån tjej på nätet som man aldrig träffat.

Jobbet, i föreningar, om man har barn kanske det finns någon singelmamma till barnens vänner osv. Vänners vänner osv. Det finns kvinnor över allt.

• Anonym (Gett upp)

[quote=79334568][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 16:36:11 följande:[/quote-nick]Ändå har du gett upp??[/

Gett upp på nätet. Inte IRL

• Anonym (Gett upp)

[quote=79334569][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 16:36:46 följande:[/quote-nick]Varför är det så??[/

Det beror på att kvinnorna rent instinktivt känner av att man är en liten fegis som måste nätdejta för att få kontakt med dem. Deras undermedvetna får för sig att man inte är tillräckligt stark, modig och duglig för att skydda henne och hennes avkomma. Det spelar ingen roll att du är en tvålfager läkare. Våra hjärnor har inte utvecklats sen stenåldern. Du börjar liksom på ett minus.

• Anonym (Gett upp)

[quote=79334576][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 16:40:43 följande:[/quote-nick]Men det stämmer väl inte att alla tjejer vill han nån jäkla manna-man?? De får väl också lägga manken till om de vill ha nåt.[/

Men du litar väl inte blint på kvinnor när de säger vad de attraheras av hos en man? He he. Ok. Kvinnor gillar inte grobianer och gaphalsar men de gillar defenetivt traditionellt manliga män. Ibland tenderar de att tona ned det lite gran för att inte framstå som banala osv. De gillar att man har självförtroende, står upp för sig själv, tar befälet, inte alltid är känslomässigt tillgänglig, inte för mycket förståelse och absolut inte needy. De är komplexa varelser.

• Anonym (Gett upp)

[quote=79334632][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 17:06:27 följande:[/quote-nick]Vad i hela friden gör de på dejtingsidor då? Öka sitt ego genom att få många uppvaktande (och odrägliga) mejl?[/

Har släckt ner mina profiler. Dejtingsidorna ökar inte mitt ego. Tvärt om. Sodorna är rent skadliga för mitt ego eftersom jag i princip aldrig får någon uppmärksamhet.??

• Anonym (Gett upp)

[quote=79334827][quote-nick]Anonym (/) skrev 2019-01-04 18:21:02 följande:[/quote-nick]Har fått till 2 dejter i hela mitt liv. Båda via nätdejting. IRL har jag aldrig fått en dejt. Men dessa 2 dejter har tillkommit efter mång års försök på dejtingsajter så kan inte säga att det är lätt. För mig i alla fall.[/

Åh herregud. Och hur gick dessa två dejter då? Med bröllop?

• Anonym (Gett upp)

[quote=79334679][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 17:20:10 följande:[/quote-nick]Ok, fair enough, men faktum är att vi är ungefär (kanske nu i Sverige har vi fler män än kvinnor) lika många män som kvinnor i världen, så alla kvinnor kan ju inte gå efter de manliga, och det finns ju en hel del mindre manliga. Så det går ju ihop ändå såvida tjejer inte hellre väljer att leva ensamma.

Det är ju fler faktorer som spelar in också. Om en man är väldigt manlig av sig men samtidigt rätt så korkad så kan ju han helt klart behöva tävla mot den mindre manliga som är rätt så smart.[/

Nej det klart alla inte kan få jätteattraktiva parters. Framförallt om man själv inte är så attraktiv eller kan kompensera för sin bristande fysiska och mentala attraktivitet på annat sätt tex genom att vara framgångsrik etc (gäller i princip bara män).

Sen ka ju vara manlig och begåvad och omanlig och kokad också. Finns ju knappast någon korrelation i någon riktning. Livet är inte rättvist.

Tycker inte mitt uttalande om att kvinnor dras till traditionellt manliga män är särskilt kontroversiellt. Gå till dig själv. Dras du till manhaftiga kvinnor? Nej skulle inte tro det va.

Svar på tråden Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?