Inlägg från: Anonym (Dejting2019) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dejting2019)

Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?

Anonym (Mötesplatsen) skrev 2019-01-04 14:55:53 följande:

Jag var med på mötesplatsen för ngt år sen. Fanns inte alls mycket att hämta där. Typ 1 kille av 100 som jag kunde tänka mig att dejta. Sen när jag minst anade det skrev min nuvarande kille till mig, dock bor vi 50 mil ifrån varann, men vill man ha sin prins så får man leta lite utanför boxen antar jag.

Mötesplatsen var helt död för mig med. På Match kan man ju få profilbesök varje dag, men där var det nästan ingen som besökte min sida, så jag trodde det var en bugg på sidan.
  • Anonym (Dejting2019)
    Anonym (2002) skrev 2019-01-04 15:02:03 följande:
    Eh va? Man hade visst profilsidor. Skillnaden var att man inte hade bilder. Satt inte i några chattrum varken på Spray Date (där jag träffade sambon) eller Passagen (som sen blev Mötesplatsen). Det var ett par meddelanden hit och dit och sen utbyte av nummer. 

Om man inte får svar trots att man skriver till många så kan det ha med den text man skickar att göra. Är den för "mellanmjölk"? För generisk?
    Ok men det var inga foton iaf. Jag hängde mest i chattrum då, som i stort sett är borta nu.

Jag är inte ensam om att tycka det som man är hopplöst svårt. En majoritet av alla män är väl inte sociala missfoster eller? Nåt funkar inte så bra med dessa moderna dejtingsidor... Jag läste t ex nån undersökning som sa att endast 10-15 % av alla män får en majoritet av alla meddelanden från tjejer. Såvida vi inte ska införa månggifte i Sverige så är det ju nåt som inte är så gångbart där om man ska förlita sig på dejtingsidor.
  • Anonym (Dejting2019)
    Anonym (Gett upp) skrev 2019-01-04 15:24:42 följande:
    Inte nog med det. Härom dagen blev jag addad av en tjej som favorit på match.com. Hon såg trevlig ut. Lite sportig och reko. Sen raderas hennes profil av administratörerna då den bedömts som oseriös. Ja men tjena. Övriga som addat mig som favorit saknar profilbild mm. Totalt värdelöst.

Jag vet inte hur man ska träffa någon om man inte går ut på krogen. Jag vet inte hur man ska träffa nån om man går ut på krogen heller ärligt talat. Hur lätt är det liksom. Du ska stå och babbla en massa med nån okänd person med hög musik i bakrunden. Känns ganska hopplöst. Du ska ha en jäkla tur om du ska hitta nån det klickar med. Krogen är lika värdelöst som nätet.
    Jag blev addad av en tjej jag tyckte var snygg. Vi pratade lite sen sa hon att hon inte trodde vi passade ihop. Konstigt att adda en då och ge upp så lätt tycker jag?

Ja krogen är ju inte rätt arena om man är av en viss typ. Det passar ju de extroverta och coola killarna.
  • Anonym (Dejting2019)

Jag vill träffa en tjej som är intelligent, djup, empatisk och snäll, och som inte är en partytjej. VAR FINNS NI?? Gråter

Nästan varenda tjej som skrivit om sig på Match t ex har typ inget mer ingående intresse. Det är gillar att träna, resa, dricka rödvin, se på Netflix, mysa i soffan... Att ha något speciellt intresse, hur knäppt och nördigt det än må vara, är ett stort plus.

• Anonym (Dejting2019)
    Kjell2 skrev 2019-01-04 16:21:04 följande:
    Som par har mött varandra under alla tider, via jobb, utbildning, gemensamma intressen, vänner, fester, resor.
    Om man inte hittar någon via jobb då (3 pers på jobbet typ), o om man utbildat sig klart, har mindre sociala intressen, har vänner som inte känner några andra heller, festar inte längre direkt, och reser inte heller nåt. Då är nätet kvar.

Visst man kan gå kurser, men om det inte är på unniversitetet så är det via abf eller folkuniversitetet och dessa kurser kostar ju 3-4000 för 12 timmar eller nåt sånt.
  • Anonym (Dejting2019)
    Anonym (Gett upp) skrev 2019-01-04 16:33:35 följande:

[quote=79334539][quote-nick]Anonym (A) skrev 2019-01-04 16:21:21 följande:[/quote-nick]Var träffar du tjejer IRL då? Går du bara fram till någon på stan och frågar? Går du på kurser? Hittar liksom inte mötesplatserna IRL, gör nog att manna upp sig hur mycket som helst om man inte ens är på samma ställen[/

När jag pluggade började jag och en tjej som jag var kursare med kyssas i universitetsbiblioteket. Vi var helt nyktra och sjukt attraherade av varandra. Det var helt underbart. Bästa som finns är när sånt händer en vanlig dag. Inte när man är full på en krog. Sen har jag fått ihop det med ett par kollegor. Inte optimalt kanske men det är ju inte så konstigt att det blir så. Man jobbar mycket ihop och ser mycket av varandra. Saker och ting faller sig naturligt till skillnad från om man nu skulle lyckas få en stel jäkla dejt med nån tjej på nätet som man aldrig träffat.

Jobbet, i föreningar, om man har barn kanske det finns någon singelmamma till barnens vänner osv. Vänners vänner osv. Det finns kvinnor över allt.

Ändå har du gett upp??
  • Anonym (Dejting2019)
    Anonym (Värdelöst) skrev 2019-01-04 16:19:18 följande:
    En marknad för kvinnorna.Man kan vara läkare och se extremt bra ut och ändå inte få svar.
    Varför är det så??
  • Anonym (Dejting2019)
    Anonym (Gett upp) skrev 2019-01-04 16:03:13 följande:
    Det är inget fel på mitt självförtroende i o f sig. Däremot har jag inte självförtroende av det slaget att jag kan haffa en tjej på krogen. Det känns nästa omöjligt. Otroligt obekvämt. Däremot kan jag träffa en tjet IRL. Har alltid gjort det. Aldrig ens haft en nätdejt.

Men det är väl det som är skillnaden. Killarna som vågar får brudarna medan de andra sitter och skriver fåniga meddelanden med sina telefoner och hoppas på svar. Egentligen är det ju ett fegt jävla betabeteende. Jag fattar att brudarna dissar nätraggarna. Ser man på det rent evolutionärt är det ganska självklart.

Nej du. Det är nog dags att lägga ned ens försök att nätdejta och manna upp lite IRL.
    Men det stämmer väl inte att alla tjejer vill han nån jäkla manna-man?? De får väl också lägga manken till om de vill ha nåt.
  • Anonym (Dejting2019)
    Kjell2 skrev 2019-01-04 16:41:33 följande:
    Res, någon skidresa, vandring, dykkurs, Rosa bussarna kanske. Skaffa något intresse.

Som partner verkar du lätt tråkig.
    För dig kanske som verkar gilla att vara ute på många saker. Du verkar lite oempatisk om jag får kontra med något då.

Jag har nog fler intressen än de flesta andra, men se på TV-serier och att gilla att resa på semestern anser jag mer vara nåt de flesta gör då och då och inte något man räknar som ett intresse. Jag har i så fall intresse i att borsta tänderna.
  • Anonym (Dejting2019)
    Anonym (Gett upp) skrev 2019-01-04 16:52:15 följande:

[quote=79334569][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 16:36:46 följande:[/quote-nick]Varför är det så??[/

Det beror på att kvinnorna rent instinktivt känner av att man är en liten fegis som måste nätdejta för att få kontakt med dem. Deras undermedvetna får för sig att man inte är tillräckligt stark, modig och duglig för att skydda henne och hennes avkomma. Det spelar ingen roll att du är en tvålfager läkare. Våra hjärnor har inte utvecklats sen stenåldern. Du börjar liksom på ett minus.

Vad i hela friden gör de på dejtingsidor då? Öka sitt ego genom att få många uppvaktande (och odrägliga) mejl?
Svar på tråden Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?