Inlägg från: Anonym (Dejting2019) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dejting2019)

Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?

Anonym (Gett upp) skrev 2019-01-04 17:13:03 följande:

[quote=79334576][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 16:40:43 följande:[/quote-nick]Men det stämmer väl inte att alla tjejer vill han nån jäkla manna-man?? De får väl också lägga manken till om de vill ha nåt.[/

Men du litar väl inte blint på kvinnor när de säger vad de attraheras av hos en man? He he. Ok. Kvinnor gillar inte grobianer och gaphalsar men de gillar defenetivt traditionellt manliga män. Ibland tenderar de att tona ned det lite gran för att inte framstå som banala osv. De gillar att man har självförtroende, står upp för sig själv, tar befälet, inte alltid är känslomässigt tillgänglig, inte för mycket förståelse och absolut inte needy. De är komplexa varelser.

Ok, fair enough, men faktum är att vi är ungefär (kanske nu i Sverige har vi fler män än kvinnor) lika många män som kvinnor i världen, så alla kvinnor kan ju inte gå efter de manliga, och det finns ju en hel del mindre manliga. Så det går ju ihop ändå såvida tjejer inte hellre väljer att leva ensamma.

Det är ju fler faktorer som spelar in också. Om en man är väldigt manlig av sig men samtidigt rätt så korkad så kan ju han helt klart behöva tävla mot den mindre manliga som är rätt så smart.
  • Anonym (Dejting2019)
    Kjell2 skrev 2019-01-04 17:19:58 följande:
    Men du reser inte?

Vilka intressen anser du själv att du har?
    Det är ju så lätt att dra förhastade slutsatser om personer här när man bara har lite info att gå på. Jag har rest en helt del tidigare men nu prioriterar jag andra saker och tycker resandet i sig inte är så spännande. Jag är väldigt kreativ av mig så de flesta av mina intressen handlar om skapande och liknande kulturella intressen. Jag tycker om djupa intressanta diskussioner också, och antar att jag hellre upplever inre resor med mig själv eller någon annan än yttre. Komplex personlighet skulle man nog kunna säga att jag har och det kanske är en del i varför jag inte träffat någon på väldigt länge.
  • Anonym (Dejting2019)
    Kjell2 skrev 2019-01-04 17:23:52 följande:
    Med tanke på att de allra flesta någon gång har en seriös relation fungerar dagens matchningsmetoder hyfsat bra och det finns någon partner för nästan alla.
    Jo men är det inte fler singlar idag än det var för säg 15-20 år sedan?
  • Anonym (Dejting2019)
    Anonym (Gett upp) skrev 2019-01-04 18:39:20 följande:

[quote=79334679][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 17:20:10 följande:[/quote-nick]Ok, fair enough, men faktum är att vi är ungefär (kanske nu i Sverige har vi fler män än kvinnor) lika många män som kvinnor i världen, så alla kvinnor kan ju inte gå efter de manliga, och det finns ju en hel del mindre manliga. Så det går ju ihop ändå såvida tjejer inte hellre väljer att leva ensamma.

Det är ju fler faktorer som spelar in också. Om en man är väldigt manlig av sig men samtidigt rätt så korkad så kan ju han helt klart behöva tävla mot den mindre manliga som är rätt så smart.[/

Nej det klart alla inte kan få jätteattraktiva parters. Framförallt om man själv inte är så attraktiv eller kan kompensera för sin bristande fysiska och mentala attraktivitet på annat sätt tex genom att vara framgångsrik etc (gäller i princip bara män).

Sen ka ju vara manlig och begåvad och omanlig och kokad också. Finns ju knappast någon korrelation i någon riktning. Livet är inte rättvist.

Tycker inte mitt uttalande om att kvinnor dras till traditionellt manliga män är särskilt kontroversiellt. Gå till dig själv. Dras du till manhaftiga kvinnor? Nej skulle inte tro det va.

Beror på, jag dras till kvinnor med stora bröst, och om de är lite manhaftiga så gör inte det något.
  • Anonym (Dejting2019)
    Kjell2 skrev 2019-01-04 17:58:07 följande:
    Finns det inga sammanhang där du kan möta likasinnade, bokklubbar, intresseföreningar, teater, musik, politik?

Även om du inte tycker resande är så spännande kanske någon form av kulturresa skulle kunna vara värt det för att träffas och umgås med andra. Om nu inte nätdating funkar för dig. Är du med i några nätgrupper där dina intressen diskuteras?
    Jag funderar på att gå på lite utställningar framöver då jag målar själv.

Jo är med i några grupper på nätet, men det blir ju inte att man pratar nåt där direkt mer än visar upp sina alster. Menar du att jag ska ta personlig kontakt med någon där jag tycker verkar intressant? Typ som pm på facebook?
  • Anonym (Dejting2019)
    Johnnyorange skrev 2019-01-04 21:24:48 följande:

Såna sidor är bara slöseri med tid enligt min erfarenhet. Är man väldigt attraktiv har man kanske en mer positiv inställning.

Ja så är det, nätdejtingsidor är inte något för medelmåttan  eller där under verkar det som.
  • Anonym (Dejting2019)
    Anonym (Tips) skrev 2019-01-04 21:30:35 följande:
    Mazily är en dejtingsite som vänder sig till kulturintresserade.
    Jo jag är med där, men det är nästan lika svårt där. Och folk där kanske är kulturintresserade, men det är få som är passionerade av konst som jag är eller är en skapande individ.
  • Anonym (Dejting2019)
    Anonym (Sara) skrev 2019-01-05 07:35:53 följande:
    Är du engagerad i nåt sammanhang där du träffar folk som delar ditt intresse? En konstförening tex, där lär du ju träffa folk som delar intresset för konst i alla fall, sen om det finns nån potentiell partner där är ju en annan sak men du vidgar ju bekantskapskretsen i alla fall.

Vet för övrigt att historiska museet ordnar singelträffar, kanske även finns andra museer som gör?
    Jag har tänkt gå med i en konstförening där jag bor, så ska ansöka dit detta året tror jag. De flesta är dock 20 år äldre än mig där, men det kan ju ändå ge kontakter.

Jaså gör dem? Undrar om de har det i gbg också.
  • Anonym (Dejting2019)
    Arjahi skrev 2019-01-05 09:12:47 följande:

Ett tips är att gå med i grupper på Facebook som intresserar dig. Där finns det även kvinnor som man kan börja umgås med via messenger. Jag fick två rejäla dejter inom en vecka. Det är inte speciellt svårt. Det handlar om att vara intresserad, lyhörd och ha ett bra sätt mot den andre.

Tack! Ja jag borde vara mer aktiv där. Jag är med i några grupper med ett av mina intressen, men 95 % är män där dessvärre. Hur gjorde du för att få två dejter på en vecka??
  • Anonym (Dejting2019)
    Kjell2 skrev 2019-01-05 18:06:56 följande:
    Vad tror du sannolikheten är för att du ska hitta någon med din passion för konst på en vanlig datingsite?
    Ganska liten har den varit hittills.
  • Anonym (Dejting2019)
    Spaceman skrev 2019-01-05 23:30:37 följande:

Tycker att det är en av de största bluffarna som existerar. Affärsidén bygger ju på att bli av med betalande kunder!?! Om man träffar nån på en dejtingsajt så säger man ju upp tjänsten, eller hur?

De avslöjar inte heller hur stor andel som lyckas..

Man måste ju dessutom göra allt jobb själv. Vad är det man betalar för egentligen?

Känns lite som att de är beroende av att de har en stor kundkrets som de "misslyckas" med och som betalar i många månader och år.

Sen finns det givetvis de som "lätt" hittar nån och det är ju de som syns i reklamen. Men dessa personer har ju ofta redan tillräckliga "skills" och kunde likaväl hitta nån IRL.

Jag hade gärna betalat om jag slapp allt skit runtomkring. Söka och skriva och grejer...

Det borde funka så att man skapar en profil tillsammans med en person på dejtingtjänsten. Sen så får man ett antal "blind-dejer".

Det hade de säkert tjänat multum på.

Stor bluff är det ja!

Ja det låter faktsikt som en spännande ide med att företaget ordnar blinddejts utifrån vad man angett att man söker och hur en själv är. Så slipper man eländet med att ha bra foton och skriva bra text och meddelanden, sånt som för de flesta killar verkar faila med.

Det är förvånande att det inte kommer något bättre alternativ snart! Men det känns som dejtingsidorna tappar mer och mer.
  • Anonym (Dejting2019)
    Anonym (35åring) skrev 2019-01-06 00:36:18 följande:

Av mina vänner och bekanta som är hopplöst ofrivilliga ungkarlar tycker jag mig se en röd tråd.

De är introverta (i varierande grad), blyga, och har förlorat hoppet och inte minst sin självkänsla. Det är synd, för det är snälla, goda killar som säkert hade varit en fin man till någon. Det är mycket tillfälligheter som gör att man hittar sin partner. Det har jag många exempel på i bekantskapskretsen.

Jag har jobbat mycket med nätverkande de senaste åren då jag flyttat till ny ort och kände ingen. Det är lätt att lära känna folk om man går med i klubbar och föreningar. Våga be ut en ytligt bekant du är intresserad av på en fika. Vad har du att förlora?

Åh ja det känner jag igen. I mitt kompisgäng är nästan alla ungkarlar, introverta och snälla som du skriver. Men med låg självkänsla skulle jag tro.

Ja jag ska försöka leta mig till olika föreningar och grupper med intressen som jag gillar.

Problemet är att jag för tillfället inte känner någon kvinnlig ytlig bekant som är singel...
  • Anonym (Dejting2019)
    Latina79 skrev 2019-01-06 15:15:10 följande:

Helt värdelösa sidor. De flesta söker kk tyvärr

Hmm vet inte om du har rätt där. När jag varit på s.k. gruppträffar med dejtingsidor så har de flesta männen där varit seriösa om att vilja träffa någon. De flesta har också svårt för att rent socialt träffa någon har jag fått uppfatntingen. Blyga , låg självkänsla eller bara otränade socialt.

Tjejer har jag inte så bra koll på dock.
Svar på tråden Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?