Välja ring. Lite för liten eller lite för stor?!
Jag väljer att vara anonym iom att vi vill vara hemliga med att förlova oss.
Just nu har jag hem två ringar i samma modell, men olika storlekar för att testa vilken som passar bäst. Problemet är bara att storlek 17 känns tight då fingrarna är varma (men jag har oftast kalla händer). På morgonen då fingrarna är lite svullna får jag kämpa lite för att få av och på ringen. Annars då jag har varma händer kan den också kännas tight och svår att få av fingret (men det går att snurra på den). Då händerna är kallare känns den perfekt, sitter inte tight och inga problem att få den på och av fingret.
Storlek 17,5 sitter alldeles för löst då fingrarna inte är speciellt varma. Det känns som att ringen "flyger" fram och tillbaka på fingret då jag rör på handen. När jag ska ta av ringen är det inget motstånd, men den ramlar inte heller av fingret. På morgonen eller då jag annars har varma fingrar sitter den perfekt och då är det också lite motstånd när jag tar av den.
Hur ska jag välja? Jag har oftast svala händer.
Detta är en ring i vitguld, men hela ringen är mönstrad i ett "diamantmönster". Går det ens att förstora eller förminska utan att det syns då?