• Minkin87

    MIN HUND SKAKAR OCH FLÅSAR!

    Hej!

    Min hund skakar och flåsar speciellt vid vila men också vid vakenhet det är som om hon får kramper som musklerna drar ihop sig. Hon lyfter på tassen när hon står som om hon tycker det är jobbigt att stå på benen. Hon har även fått ökad aptit och törst och kan dricka mängder hon har gått ner i vikt ca 5 kg på 1 1/2 år hon tappar även hår på vissa ställen som inte växer ut igen.

    Kan tillägga att vi vart hos veterinären som inte hittar nått fel på henne förutom liten lever.

    SÅ TACKSAM FÖR SVAR OM NÅN VET AV ERFARENHET ELLER VART MED OM DETTA ELÄNDE KOMMENTERA GÄRNA DÅ????

  • Svar på tråden MIN HUND SKAKAR OCH FLÅSAR!
  • Elviram

    Hej! Vad mer har veterinären sagt om levern?

    Min förra hund var född med en missbildad lever vilket diagnostiserades när hon var 1 år efter 6 månader av undersökningar. Hon kunde få skakningar. Den ena typen va som att hon "vibrerade" och höll i sig några minuter. Den andra va kraftigare så att hon tappade balansen men de varade bara nån kort sekund. Hon drack också väldigt mycket vilket är typiskt för leverproblem.

    Problem med levern är allvarligt och jag kan mycket väl tänka mig att din hunds symptom beror på levern.

    Min hund fick käka medicin så länge hon levde vilket bara va några månader efter bi fuck diagnosen. Tar inte din veterinär detta på allvar så hitta en annan!

  • Eellllaa

    Enligt mig låter det absolut som att nåt är fel med din hund. Hundar är ju experter på att inte visa att de har ont så det kan ju göra det svårt att märka, men din vovve har ju ändå en rad olika symptom.
    Min gamla yorkie hade liknande symptom för en månad sen, även att hon vägrade gå på promenad. Vi åkte in till veterinären direkt och det visade sig att hon fått hjärtsvikt, vilket leder till en plågsam död om inte veterinären får undersöka hunden. Man vill ju inte riskera att hunden lider. Om jag var du skulle jag inte ge upp, utan åka till en annan klinik om det är möjligt. Det känns otroligt ifall din hunds symptom inte skulle bero på något. 
    Hoppas ni hittar orsaken till symptomen och att vovven blir frisk.

Svar på tråden MIN HUND SKAKAR OCH FLÅSAR!