• Anonym (Hjälp!)

Hjälp! Ångrar att jag gjorde slut :(

Gjorde slut med mitt ex för ett tag sen. Jag gjorde mest slut för att jag inte tyckte att vi passade ihop och för att jag ville ha lite frihet. Känslorna fanns inte heller där kändes det som. Han verkade ta det rätt hårt men försökte aldrig få tillbaka mig. Jag själv tvivlade ibland på att jag verkligen hade gjort rätt i att göra slut med honom men försökte hela tiden tänka att det var för det bästa. Jag gjorde också en del saker som brände alla broar för att verkligen vara säker på att det aldrig skulle bli vi igen!

Idag såg jag honom på stan med en ny tjej. Gick in på hans facebook och såg att han har ett nytt förhållande sen en vecka tillbaka. det krossade verkligen mitt hjärta och då insåg jag att jag vill ha honom tillbaka och att jag förvrängt alla känslor jag haft för honom. Nu har han en annan och det gör ont!

Vad ska jag göra??? Jag mår sjukt dåligt över det här och allt jag ställt till med! Har gråtit hela dagen och tänker inte gå till jobbet på måndag för att jag är så ledsen! :(

• Svar på tråden Hjälp! Ångrar att jag gjorde slut :(
  • jrockyracoon

Mitt tips: Ge upp honom, och gå vidare i livet.

Du gjorde antagligen slut av en anledning. Samma anledning kommer med stor sannolikhet dyka upp igen om ni skulle försöka igen.

Självklart blir han mer attraktiv i dina ögon när du ser att han har en annan partner som uppskattar honom. 

Men låt det bero, nu!

• Anonym (Frågande)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2019-01-04 23:52:37 följande:

Gjorde slut med mitt ex för ett tag sen. Jag gjorde mest slut för att jag inte tyckte att vi passade ihop och för att jag ville ha lite frihet. Känslorna fanns inte heller där kändes det som. Han verkade ta det rätt hårt men försökte aldrig få tillbaka mig. Jag själv tvivlade ibland på att jag verkligen hade gjort rätt i att göra slut med honom men försökte hela tiden tänka att det var för det bästa. Jag gjorde också en del saker som brände alla broar för att verkligen vara säker på att det aldrig skulle bli vi igen!

Idag såg jag honom på stan med en ny tjej. Gick in på hans facebook och såg att han har ett nytt förhållande sen en vecka tillbaka. det krossade verkligen mitt hjärta och då insåg jag att jag vill ha honom tillbaka och att jag förvrängt alla känslor jag haft för honom. Nu har han en annan och det gör ont!

Vad ska jag göra??? Jag mår sjukt dåligt över det här och allt jag ställt till med! Har gråtit hela dagen och tänker inte gå till jobbet på måndag för att jag är så ledsen! :(

Bit i det sura äpplet och inse att du tror att du är förmer än vad du är. Du får stå ditt kast för att du gjorde slut med honom utan någon särskilt djup analys innan. Lär dig av din egen läxa, och gråt inte längre. Han har det mycket bättre utan dig.
  • Anonym (A)
    jrockyracoon skrev 2019-01-04 23:59:32 följande:
    Mitt tips: Ge upp honom, och gå vidare i livet.

Du gjorde antagligen slut av en anledning. Samma anledning kommer med stor sannolikhet dyka upp igen om ni skulle försöka igen.

Självklart blir han mer attraktiv i dina ögon när du ser att han har en annan partner som uppskattar honom. 

Men låt det bero, nu!
    Håller med
  • Anonym (Solglasögon)

Kan inte köpa att man ångrar sig, man måste vara konsekvent över sina val och acceptera när man gjort ett val att gå vidare. Grund orsaken till uppbrottet ligger ju kvar.

Gå vidare och ha lite stolthet.

• Anonym (äää)

Så du upptäckte inte dina känslor förrän du såg att han var upptagen? Lite patetiskt väl? Det betyder nog mest att du blev förvånad och inte trodde att han skulle vara först med att hitta ny? 
  • Anonym (menat)

Ja det ligger nära till hands att ana att du sörjer er relation först när du sett att han verkligen gått vidare. 

Dvs nu när det verkligen är kört och han har ett sorts "övertag", så kommer sorgen. Men är det sorgen över er relation eller sorgen över vad det kunnat vara, men aldrig blev?

I det akuta brukar jag tänka: "it it's meant to be, it's meant to be". 

Men efterhand så tycker jag du ska börja tänka: "mister du en står dig tusen åter". 

Världen kryllar av män.

• Anonym (hakuna matata)

Nja, från vad du har skrivit låter det mer som du vill ha han tillbaka för att han nu har någon annan. Inte så mycket för att du verkligen älskar honom.

Det är ganska vanligt att människor får den känslan när dom ser sitt ex med någon ny, den känslan kommer att gå över efter ett tag. 

Så det är bara att ignorera det och gå vidare.

• Anonym (G)

Lär dig fatta välgrundade beslut och att stå för dem sedan.

• Anonym (E)

Gå vidare , och låt honom och hans nya vara ifred.

Om killen är inte dum i huvudet förstår han vad det handlar om , och du bara förnedrar dig om du jagar honom.

Svar på tråden Hjälp! Ångrar att jag gjorde slut :(