Hur skapar man förvaring till allt man äger när man bor på liten yta?
Jag kan verkligen inte skapa reda i skåp och lådor. Jag bor i en tvåa med ett barn och det känns som att vi har ett överflöd av prylar som jag helt enkelt inte vet vart jag ska göra av, ändå så behöver jag de mesta av sakerna. På ytan ser det ganska städat ut, men öppnar man ett skåp så ramlar allt ut över en.
Det största bekymret jag har är brist på förvaring. Jag har två garderober där alla våra kläder, skor och säsongsbetonade kläder ska få plats. Någon klädkammare existerar inte. Egentligen borde jag väl skaffa mig ytterligare en garderob men jag vet inte vart jag ska ställa den. Jag har en byrå, men den är fullproppad med en salig blandning av simpuffar och hörselkåpor, smycken, pass, viktiga papper, ja, allt i en enda röra.
Köksskåpen och lådorna är total oreda och ofta fastnar vispar och slevar i lådorna så att de inte går att dra ut. Jag försöker sopsortera men det brukar sluta med att nyinköpta förpackningar med svampar, disktrasor och diskborstar hamnar där istället. Jag har ställt en bokhylla som får vikariera som skafferi i köket, men ändå är alla lådor och skåp fullproppade till bristningsgränsen och jag har svårt att hitta bland mina saker när jag letar efter dem.
Hur gör man för att få plats med sina saker?