• Anonym (Mia)

Började gråta under sexet

Jag och min sambos sexliv är väldigt tråkigt, för mig dvs. Han ser förspel bara som ett sätt att göra mig fuktig så han kan komma in. Många gånger bryr han sig inte ens om att jag inte är blöt alls.

Jag har resignerat, vi har ett bra förhållande i övrigt och jag vill inte riva upp familjen för sexets skull.

Häromdagen hände en sak som skakade upp mig ordentligt.

Han ville ha sex, jag var inte direkt sugen, men det är ju inget nytt och ingen stor grej.

Han trängde sig in och kort efteråt kände jag hur tårarna började rinna. Jag hade inte känt mig ledsen innan, utan det kom från ingenstans. Försökte att få tårarna att sluta rinna, men det gick inte. Då upptäckte han det och blev helt förskräckt, undrade om han skadat mig, då brast det helt och jag grät och skakade och kände mig jättehemsk.

Jag förstår fortfarande inte vad som hände, finns det någon här som har några kloka tankar?

Jag vill bara ha tankar gällande gråten, inte vad ni tycker om vårt sexliv.

• Svar på tråden Började gråta under sexet
  • Pope Joan II
    Anonym (Mia) skrev 2019-01-05 15:01:35 följande:

Jag och min sambos sexliv är väldigt tråkigt, för mig dvs. Han ser förspel bara som ett sätt att göra mig fuktig så han kan komma in. Många gånger bryr han sig inte ens om att jag inte är blöt alls.

Jag har resignerat, vi har ett bra förhållande i övrigt och jag vill inte riva upp familjen för sexets skull.

Han ville ha sex, jag var inte direkt sugen, men det är ju inget nytt och ingen stor grej.

Han trängde sig in och kort efteråt kände jag hur tårarna började rinna. Jag hade inte känt mig ledsen innan, utan det kom från ingenstans. Försökte att få tårarna att sluta rinna, men det gick inte. Då upptäckte han det och blev helt förskräckt, undrade om han skadat mig, då brast det helt och jag grät och skakade och kände mig jättehemsk.

Jag förstår fortfarande inte vad som hände, finns det någon här som har några kloka tankar?

Hur ska du kunna få det, tror du?
  • Anonym (Mia)
    Pope Joan II skrev 2019-01-05 15:05:34 följande:

Hur ska du kunna få det, tror du?

Vad menar du?
  • Anonym (M)

Ibland, när jag har PMS och sömnbrist, krävs det väldigt lite för att mina tårar ska börja trilla. En sådan sak som att återigen ha pissdåligt sex skulle absolut kunna vara det som får det att brista för mig.

• Anonym (fy så hemskt)

det blir svårt att kommentera själva gråten utan att vi ska få lov att kommentera sexet

• Anonym (Mia)
    Anonym (fy så hemskt) skrev 2019-01-05 15:17:33 följande:

det blir svårt att kommentera själva gråten utan att vi ska få lov att kommentera sexet

Jag menar alltså att jag inte vill få svar i stil med ?varför har du sex med honom?? eller påståenden om att det är övergrepp osv.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (M) skrev 2019-01-05 15:17:22 följande:

Ibland, när jag har PMS och sömnbrist, krävs det väldigt lite för att mina tårar ska börja trilla. En sådan sak som att återigen ha pissdåligt sex skulle absolut kunna vara det som får det att brista för mig.

Vid pms blir jag arg, har aldrig börjat gråta såhär.
  • S c h n a

Jag gissar att gråten i ditt fall beror på att du känner dig osedd och oälskad. Ensam och utnyttjad. Ta hand om dig.

• Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2019-01-05 15:17:22 följande:

För övrigt, när jag får sådana här gråtattacker över något som inte är helt bra i relationen så brukar det göra att vi börjar prata om saken och hittar lösningar på problem vi har. Hoppas att det kan bli likadant för er!
  • Anonym (Gh)

Men du måste ju prata med honom om hur du tycker och känner angående ert sexliv. Det du skriver i början är ju förmodligen en stor anledning till varför du började gråta. Du har ju underliggande känslor och tankar angående sexet och nu brast det bara! Det kan inte fortsätta sådär.. Det låter ju som om det är han som har sex med dig, istället för att NI har sex med VARANDRA. Ta tag i det och prata om sammanträffandet med sexet och tårarna nu..

• Anonym (Mia)

Men jag är tveksam till att det ens har med sexet att göra, det är ju inte ens något jag tänker på längre. Förstår inte alls vad det kommer ifrån.

Jag har försökt prata med honom om det, fler gånger än jag kan räkna, men han verkar ändå inte förstå.

• Nonym
    Anonym (Mia) skrev 2019-01-05 16:25:22 följande:

Men jag är tveksam till att det ens har med sexet att göra, det är ju inte ens något jag tänker på längre. Förstår inte alls vad det kommer ifrån.

Jag har försökt prata med honom om det, fler gånger än jag kan räkna, men han verkar ändå inte förstå.

Om han inte förstår får du väl helt enkelt bara ha sex med honom när du är så sugen så den sortens sex han vill ha gör dig upphetsad?

Att ha sex med honom på det här viset kommer bara skada dig, tro mig, jag är där själv nu, efter att haft sex för husfridens skull utan att vara upphetsad alldeles för många gånger..

Vägen tillbaka är inte lätt! Jag älskar min man och trodde jag gjorde det rätta, men det blev bara fel på riktigt.. Nu väntar år av sjukgymnastik och annan rehabilitering för att förhoppningsvis få ett normalt underliv igen..
  • Anonym (Beata)

Om det inte hängde ihop med sexet, skulle det förmodligen inte ha hänt under sexet. 

Du har lagrat för mycket besvikelse, kopplat till sexlivet. Du vet att han inte anstränger sig för din skull. Du känner dig - helt naturligt - utnyttjad och förbisedd. 

Så det är helt logiskt att kroppen reagerar i den situation när du är som mest utsatt. Det är snarare konstigt att du inte har gråtit över detta förrän nu. Se det som ett viktigt budskap från ditt känsloliv att något måste förändras. 

• Anonym (——)
    Anonym (Mia) skrev 2019-01-05 16:25:22 följande:

Jodå han hör dig, men han accepterar det inte. Som mitt ex, försökte förklara på olika sätt i flera år tills jag insåg att budskapet visst gått innmen det var inte förenligt med hans vilka. Så han struntade i det.
  • Anonym (Anonymm)

Du blev ju tvingas till sex. Det var det som hände.

• Anonym (Anonymm)

Det är väl nästan våldtäkt om någon trycker sig in så när du säger nej!?? Varför går du med på det?

• Anonym (Anonymm)

Jag blir bara så ledsen när jag löser sånt här ursäkta så jag kanske låter arg..... Har blivit tvingad till sex själv därav reaktionen .

• jrockyracoon
    Anonym (Mia) skrev 2019-01-05 15:01:35 följande:

Du blev ledsen givetvis.

Varför blev du ledsen utan att veta varför? Ja, ditt undermedvetna styr mycket av dina handlingar och känslor och försöker säga till när något är fel eller dåligt.

Du skriver t.ex. att det inte är en stor grej att du inte var sugen på sex, och att du inte blev tillfredsställd. Detta var den medvetna delen av dig. Den medvetna delen av dig har säkert ett tiotal goda argument till varför du ska gå med på detta, och acceptera situationen. Men ditt undermedvetna tycker kanske istället att din kropp är din, och att ha sex utan lust blir nästan som en våldtäkt. Den kanske tycker att du inte jämnt ska sätta andra i första hand, utan att även du är viktig, och att du ska få njuta och ha det bra, och inte anpassa dig till andra.

Jag tror inte du kan ljuga för dig själv ang. detta längre, din kropp kommer ifatt dig och skvallrar. Se nu till att du får ett långt och fint förspel nästa gång ni har sex, och vill han inte det så blir det hopknipta ben hela kvällen.
  • Anonym (Anonymm)
    jrockyracoon skrev 2019-01-05 22:20:57 följande:

Du blev ledsen givetvis.

Varför blev du ledsen utan att veta varför? Ja, ditt undermedvetna styr mycket av dina handlingar och känslor och försöker säga till när något är fel eller dåligt.

Du skriver t.ex. att det inte är en stor grej att du inte var sugen på sex, och att du inte blev tillfredsställd. Detta var den medvetna delen av dig. Den medvetna delen av dig har säkert ett tiotal goda argument till varför du ska gå med på detta, och acceptera situationen. Men ditt undermedvetna tycker kanske istället att din kropp är din, och att ha sex utan lust blir nästan som en våldtäkt. Den kanske tycker att du inte jämnt ska sätta andra i första hand, utan att även du är viktig, och att du ska få njuta och ha det bra, och inte anpassa dig till andra.

Jag tror inte du kan ljuga för dig själv ang. detta längre, din kropp kommer ifatt dig och skvallrar. Se nu till att du får ett långt och fint förspel nästa gång ni har sex, och vill han inte det så blir det hopknipta ben hela kvällen.

Håller med !!
Svar på tråden Började gråta under sexet