• Gravidmedförstabarnet

    V. 37 minskade rörelser???

    Hej! Jag är gravid i vecka 36+1. Har under hela graviditeten haft en lugnare bebis. Runt vecka 34 började rörelserna komma igång ordentligt och flera gånger per dag. Nu upplever jag att bebisen är mycket lugnare igen? Spelar ingen roll hur mycket jag buffar på magen och ligger på vänster sida - får bara några få svaga rörelser per dag.. åkte in till förlossningen igår och allting såg bra ut tydligen. Är det någon som upplevt samma? Är det vanligt att de blir MYCKET lugnare nu på slutet? Mår inte alls bra av detta..

  • Svar på tråden V. 37 minskade rörelser???
  • Jsv17

    Jag hade en lugn bebis i magen, tog tid innan rörelserna blev regelbundna och jag upplevde också att han blev ytterligare lugnare mot slutet, men vid kontroll såg allt bra ut. Ut kom en väldigt lugn bebis och nu är han en relativt lugn ettåring, kallar honom min lilla filosof Våra barn har även olika personligheter de märks redan i magen ibland, MEN minskade rörelser ska ALLTID tas på allvar och känner du att nåt inte känns rätt så ska du fortsätta åka in varje dag om du behöver det.


    Pojke 9-12-17
  • nernu

    Det blir ju mindre plats kvar i magen så man kan uppleva rörelserna som annorlunda.

Svar på tråden V. 37 minskade rörelser???