• Anonym (Kräkfobin)

Var det en magsjuka?

Hej!

Natten till onsdagen vaknade jag av att min son spydde i min säng, han brukar alltid knata in till mig om han vaknar på natten.

Han gjorde ingen kaskadspya, men det kom en hel del så sanering var ett faktum av både madrass och täcke. Ca en gång i halvtimmen spydde han fram tills tidig morgon sen ungefär en gång i timmen till klockan var 13.00 ca. Bortsett från det som hamnade i min säng, så var spyorna mestadels slem och det vatten som jag lyckades få i honom.

Pigg mellan varven och ingen feber. Heller ingen diarré utan snarare hård avföring.

Han kräktes två ggr till på kvällen, sen inget efter det.

Jag lider av enorm kräkfobi, så direkt efter hans första kräkning började jag med min kära KS. Den huttade jag av flera ggr under natten och dagen efter.

Jag har inte känt av något.. men var det ens en magsjuka han åkte på? Svårt att svara på givetvis.. men i min värld hänger diarré med som ett brev på posten om man är magsjuk. Eller?

• Svar på tråden Var det en magsjuka?
  • Anonym (Kräkfobin)
    Anonym (Sara) skrev 2019-01-05 23:03:02 följande:

KS? Vad?

Kolloidalt silver. Ska vara dundergrejer säger vissa, totalt bluff säger andra. Men jag är villig att testa vad som helst för att slippa allt vad kräkningar heter...
  • modsey
    Anonym (Kräkfobin) skrev 2019-01-05 23:01:28 följande:

Hej!

Natten till onsdagen vaknade jag av att min son spydde i min säng, han brukar alltid knata in till mig om han vaknar på natten.

Han gjorde ingen kaskadspya, men det kom en hel del så sanering var ett faktum av både madrass och täcke. Ca en gång i halvtimmen spydde han fram tills tidig morgon sen ungefär en gång i timmen till klockan var 13.00 ca. Bortsett från det som hamnade i min säng, så var spyorna mestadels slem och det vatten som jag lyckades få i honom.

Pigg mellan varven och ingen feber. Heller ingen diarré utan snarare hård avföring.

Han kräktes två ggr till på kvällen, sen inget efter det.

Jag lider av enorm kräkfobi, så direkt efter hans första kräkning började jag med min kära KS. Den huttade jag av flera ggr under natten och dagen efter.

Jag har inte känt av något.. men var det ens en magsjuka han åkte på? Svårt att svara på givetvis.. men i min värld hänger diarré med som ett brev på posten om man är magsjuk. Eller?

Låter definitivt som magsjuka
  • Anonym (4-barnsfar)
    Anonym (Kräkfobin) skrev 2019-01-05 23:05:04 följande:
    Kolloidalt silver. Ska vara dundergrejer säger vissa, totalt bluff säger andra. Men jag är villig att testa vad som helst för att slippa allt vad kräkningar heter...
    Kollodialt silver är värre än en bluff eftersom det kan vara farligt.

Barnen har spytt många gånger, både i sängen bredvid/på mig och på andra ställen, men jag har aldrig fått egna kräkningar pga det.
    Enligt min åsikt är kräkningar pga "vanlig" magsjuka inte speciellt smittsamma. Vinterkräksjukan är väldigt smittsam, men den beror ju på något helt annat än "vanlig" magsjuka,
  • Anonym (Ff)

Men ks. Är du allvarlig?! Så du förgiftar hellre din kropp med tunga skitsaker istället för att acceptera ödet och eventuellt bli magsjuk? SÖK HJÄLP för din fobi innan du tar livet av dig. Att spy hör till livet och är helt ofarligt och när man mår illa så är det SKÖNT att spy.

• Anonym (Ff)
    Anonym (Kräkfobin) skrev 2019-01-06 03:26:46 följande:

Jag väntade på en sån kommentar, helt onödigt och något som du inte alls har rätt att lägga dig i.

För din information, jag har sökt hjälp men ej fått den hjälp jag behövt. Du har uppenbarligen inte upplevt en riktig fobi någon gång. Jag är över 30 år och fattar väl med arslet att det inte är farligt o spy?! Moralkärring

Pro tip, skapa ingen tråd om du inte vill att folk lägger dig i, otrevliga människa.
  • Anonym (Kräkfobin)
    Pope Joan II skrev 2019-01-06 09:38:17 följande:

Kanske bäst att du tar en rejäl hutt av ditt kära KS igen? Du verkar vara i farozonen för en svårare magsjuka med intensiva kräkningar. 

Nivån på kommentarerna ni lägger är helt otroliga, hoppas inte ni har barn så dom märker hur ni beter er.

Jag undrade över min sons sjukdomsförlopp, om jag huttar KS är väl ändå upp till mig? Det ska jag kunna skriva utan att bli påhoppad. Se bara till och inte få i er skiten själva så blir det nog bra.
  • Mascaraklumpar

Ja, det var nog magsjuka. Virusmagsjukor ger kräkningar och diarré eller enbart kräkningar (eller enbart diarré, men det är mer ovanligt), det är lite olika. När man har småbarn med magsjuka är det svårt att själv inte få i sig en smittsam dos virus, men det innebär inte nödvändigtvis att man blir smittad. Pga variationer i, framför allt, vårt medfödda immunförsvar så är inte alla människor mottagliga för alla typer av magsjukevirus.

Och jag har full förståelse för att du testar kolloidalt silver, även om jag varken tror att det har någon effekt eller är speciellt hälsosamt på sikt. Huvudsaken är att du inte ger det till barnet.

• Anonym (Ff)
    Anonym (Kräkfobin) skrev 2019-01-06 10:07:45 följande:

Nivån på kommentarerna ni lägger är helt otroliga, hoppas inte ni har barn så dom märker hur ni beter er.

Jag undrade över min sons sjukdomsförlopp, om jag huttar KS är väl ändå upp till mig? Det ska jag kunna skriva utan att bli påhoppad. Se bara till och inte få i er skiten själva så blir det nog bra.

Ks tycks tydligen göra folk väldigt aggressiva ser jag :O "hoppas du inte har barn"...
  • Anonym (Kspinglan)
    Anonym (Kräkfobin) skrev 2019-01-06 10:07:45 följande:

Ks är inte farligt eller giftigt. Tar det själv när barnen har magsjuka och brukar klara mig från att bli sjuk. Folk är lika ilskna och påhoppande när man nämner KS som när vaccinmotståndarna yttrar sig. Ks säljs och är godkänd som vattenreningsprodukt så det är ju liksom meningen att man ska få det i sig genom vattnet man renat. Jag använder det i regel till vad det är ämnat för, förutom då vid magsjuka när jag dricker det outspätt.

Som svar på din fråga tycker jag absolut att det låter som om din son hade magsjuka.
Svar på tråden Var det en magsjuka?