• MeandHim

    När blev du gravid efter uttag av spiral?

    Hur lång tid efter att man tagit ur spiral (hormon) kan man bli gravid? Förstår att det är individuellt, men ska man räkna med ett år eller kan det gå snabbare? Tar gärna emot era personliga erfarenheter :)

    Tilläggas är att jag är 37 år så inte purung, vet att det kan ta tid ju äldre man blir.

  • Svar på tråden När blev du gravid efter uttag av spiral?
  • MeandHim
    Bibbidi skrev 2019-01-06 00:37:29 följande:

    Det där med att det är så mycket svårare vid din ålder är en myt.




    Nej kanske inte, men äggen blir ju av sämre kvalité.
  • MeandHim
    Bibbidi skrev 2019-01-06 00:37:29 följande:

    Det där med att det är så mycket svårare vid din ålder är en myt.




    Nej kanske inte, men äggen blir ju av sämre kvalité.
  • Dr to be

    tog ur jaydess hormonspiral i juli. blev gravid i slutet av augusåti- slutade med mf veckan efter. blev åt er gravid i oktober- återigen mf inom en v.

    normal mens i november och åter gravid i december. är i v.5+3/5 idag. får se om det går vägen denna gång.

    så jag blev gravid en månad efter spiraluttag .

    lycka till!

  • MeandHim
    Dr to be skrev 2019-01-06 20:52:16 följande:

    tog ur jaydess hormonspiral i juli. blev gravid i slutet av augusåti- slutade med mf veckan efter. blev åt er gravid i oktober- återigen mf inom en v.

    normal mens i november och åter gravid i december. är i v.5+3/5 idag. får se om det går vägen denna gång.

    så jag blev gravid en månad efter spiraluttag .

    lycka till!


    Oj det vad snabbt! Beklagar dina MF, men håller tummarna för att det går vägen denna gången :)
  • DrömlivetiHD

    Jag tog ut min hormonspiral 5 juli, hade ÄL 22 juli och plussade 3 augusti på Bim -2. Så för oss tog det bara 1 försök ???? Lycka till!

  • litenlinjal

    Jag blev gravid direkt efter uttag av hormonspiral, men tyvärr blev det utomkveds. Plussade nästa gång efter fem månader och då satt det rätt.

  • Jemp
    MeandHim skrev 2019-01-07 16:33:07 följande:

    Oj vad fort det gått för alla! Är ni 35+ Oxå?


    Nej, 30 då
  • MrsAJ88

    För mig tog det två år och 3 ivf-behandlingar, dock på grund av manlig faktor så det hade inget med mig eller spiralen att göra, vill bara ge lite perspektiv när det verkar ha gått så fort för alla som svara här. Lycka till!

Svar på tråden När blev du gravid efter uttag av spiral?