Inlägg från: Anonym (vill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vill)

Hade du berättat?

Anonym (Vännen) skrev 2019-01-07 19:21:57 följande:
    Det vill jag inte, men jag hatar att sitta i den här sitsen, att vara i mitten. Känner mig falsk som försöker trösta Anna när jag vet sanningen. Hon anklagar en i sin närhet, skrivit om hen på fb osv, så börjar urarta....
    Du vill alltså berätta för DIN skull, för att lätta ditt samvete? På vilket sätt blir Anna hjälpt av det? Stötta henne istället och tala om att ni är oroliga för henne och vill hjälpa henne sluta dricka så hon får tillbaka barnen snart. 

Tänk på barnen istället, det var ju bra att mamman blev av med dem, för som någon skrev, det ligger mer bakom än att mamman druckit. Har anmält en familj själv, andra har också anmält pga missförhållanden, men vi kan bara bevisa alkoholen och det barnet bor kvar hos mamman och pappan. Helt galet anser jag och de andra som anmält, men de har ingenstans att placera barnet. 
  • Anonym (vill)
    Anonym (Usch) skrev 2019-01-07 19:35:35 följande:
    Trams! Lyckas soc ta barnen så kommer de aldrig mer hem, oavsett vad Anna gör! Får hoppas det inte går så långt och att Anna omgående flyttar så hon kan rädda sina stackars barn.
    Det gör de visst det. Jag har en kusin som jag står mycket nära och hon har varit både jourhem och familjehem. Alla barn har fått komma hem till sina familjer utom en som blev kvar till vuxen ålder. Men då krävs det så klart att föräldrarna tar emot hjälp och inte fortsätter med sitt destruktiva leverne. 
Svar på tråden Hade du berättat?