• Anonym (Johannes)

Sorg trots otrohet

Kan inte sluta känna sorg trots att mitt ex bedrog mig. Hon lurade mig något så fruktansvärt och även om jag kom på henne så nekade hon. Trots att det sen kom fram att de träffades och flyttade ihop. Kort efter vår tid. Men varför känner jag sorg? Varför är det jag som är förloraren när det är jag som glatt ska vandra vidare och vara lycklig över att det kom fram vem hon var? Det är det klassiska som hänt med bekanta också. Vän till henne som tittat bort när vi stött på varandra. Gemensamma vänner som umgås med henne, inte mig. Trots att det var "för jävligt om det var sant". Men det visade ju sig vara sant!! Vända kappan efter vinden har man ju hört...

Vad rör sig i mitt ex huvud? Ni som bedragit. Ni som blivit bedragna. Någon solskenshistoria där det blivit bra? Där det faktiskt visat sig vara någon rättvisa? Karma liksom.

Jag antar att jag bara mår så jävla uselt.

• Svar på tråden Sorg trots otrohet
  • Anonym (Johannes)
    Anonym (Sofia) skrev 2019-01-07 23:24:08 följande:

Jag känner igen mig i allt du skriver. Tyvärr har jag inte en solskenshistoria. Jag är fortfarande förloraren. Men visst har de blivit lite bättre. Eller jag mår lite bättre . Jag har accepterat att det är som det är och försöker hela tiden blicka framåt .

Det går även i perioder. Vissa dagar saknar jag honom och oss nå fruktansvärt . Andra så hatar jag honom och henne och hoppas att karma biter dem ! Gällande vännerna, tja va ska man säga . Så här i efterhand vet jag att de ändå inte va några bra vänner. Men det känns förjävligt när han går runt och mår så himla bra, förverkligat våra drömmar fast med henne, se dem och vännerna umgås . När det ändå va han som va otrogen. Han som betedde sig som ett svin. Och här sitter jag. Själv. Framtidsdrömmarna försvann med honom. Dagarna rullar på och ser likadana ut . Jobba och sova.

Men det verkar som att det är som alla säger. Det tar tid. Tiden läker. Önskar bara att det gick fortarare.

Känner också igen mig i det du skriver. Umgås du mycket med vänner? De jag "har kvar" försöker göra så gott de kan men man känner sig som en belastning just för att de inte kan sätta sig in i ens situation. För många är det bara "släpp det och gå vidare, du vill ändå inte vara med en sån människa". Inte så lätt dock.
  • Anonym (Johannes)
    Erik76 skrev 2019-01-08 08:21:16 följande:

Japp.

Been there, done that. Got the t-shirt.

Mitt ex träffade en kollega, blev kär, startade en parallell relation och lämnade mig.

Det gjorde nåt så jävulskt ont. Under lång tid. Antagligen mer än nödvändigt, eftersom hon under en period faktiskt inte var helt säker på den andra relationen och ville ha ?dörren öppen?.

Jag ?förlorade? gemensamma vänner.

Och det tog många år för mig att komma över henne. Vi snackar fem år och lite till.

Men terapi är en jävligt bra hjälp för att lära sig att ?älta rätt?. Kan varmt rekommendera det.

Otrohet är krångligt ? på flera sätt. För oss som utsatts för det så är det ju flera delar; att bli bortvald för någon annan, att bli lurad och bli sviken.

Och för den som utsätter den andra för otrohet finns det oftast en stor portion av ångest; dels för att man vet att man gör fel, dels för att man vet att man kommer såra den andra genom att välja bort denne.

Så här 15 år senare så är det lugnt faktiskt. Kollegan hon träffade blev hennes man och de skaffade barn och köpte hus. Så någonstans längs vägen insåg jag att hon faktiskt gjort helt rätt val. Hon gjorde inte det på det snyggaste sättet, men det var rätt val.

På senare år har jag faktiskt också förlåtit henne för otroheten. Jag har insett att känslor i vissa fall inte går att styra. Det snyggaste är så klart att avsluta befintlig relation innan man går in i något nytt. Men att styra över sina känslor går inte, inte om de är så starka som de är i vissa fall.

Ta hjälp av ett proffs, håll ut. Det blir bättre.

/E

Skönt att läsa din sida av det. Däremot tänker jag såhär att det inte ska gå så långt men som du skriver, avsluta först. Det känns som många ska testa först. Sen ska de se om det kan hålla så det bara är att byta utan att göra bort sig. Mitt ex köpte ny bostad med den hpn bedrog mig med direkt efter vår försäljning. Betyder det att hon har gjort rätt? Fult men rätt? Allt gick så fort så jag har svårt att köpa det. De lär väl skaffa barn då vi pratade om det. Först ville hon ha barn med mig men om hon skaffar det med honom, ska jag då tänka att hon gjort rätt? Det blir liksom ett rättfärdigande i allt och det känns så jävla uruselt. Jag vet ju vilken skit jag hade fått och vilket svin jag hade varit om det var jag som gjorde detta istället. Men känslan av att hon tryggt vandrar vidare, gräset som tydligen var grönare, beteendet och lögnerna mot mig och mot alla och sen när det kommer fram ändå lugnt kan fortsätta känns inget vidare. Man har verkligen blivit utbytt i alla dess former.
  • Anonym (Johannes)
    Anonym (Sofia) skrev 2019-01-08 10:38:51 följande:

Jag umgås med några stycken som var mina vänner , inte våra gemensamma. Dem få jag umgås med som var våra gemensamma är väldigt sällan men det händer. Jag känner inte att jag är en belastning för dem men det är väl för att jag utåtsett inte visar att jag mår dåligt över det. Jag har inte sagt nått heller. Ibland kommer en kommentar "bra att de tog slut" "dem förtjänar varandra" typ. De skär i hjärtat men jag visar det inte. Har även några kollegor som medvetet jävlades och kunde fråga "när ska dem ha barn då?" "Vart köpte dem hus?" Och satt vi i firmabilen "va de här dem köpte hus?". Svarade jämt med att jag inte vet och jag bryr mig inte. Men fy så jobbigt det va. Varje gång! Men jag lägger på ett smile och försöker fatta mig kort och nu tillslut är det ingen som frågat nå mer...

Många gånger har jag tänkt att jag ska flytta. Börja om på nytt längre ifrån. Men jag är rädd att förlora de få jag har kvar här och inte hitta nya vänner.

Vad lågt av människor att säga så till dig..? Det borde de ju förstå att det inte känns så bra även om du visar utåt att du inte bryr dig? De gemensamma vi hade som vände på kappan hörde av sig när de fick veta att det nog trots allt var sant det jag hade sagt var anledningen till uppbrottet. Men då var det inget "usch", ingenting!

Sen har jag inte hört mer från dom. Har själv valt att inte försöka ta kontakt heller just för att jag tror det blir som i ditt fall, "de har köpt hus", "han är rätt trevlig", "de passar så bra ihop" etc. Ja nu målar jag upp alla värsta scenarion men jag vill inte riskera det heller.

Är helt med dig gällande att flytta men några få vill man heller inte förlora. Men man känner sig värdelös i denna lilla världen där man är just nu.
  • Anonym (Johannes)
    Annikattkatt skrev 2019-01-08 10:57:18 följande:

Känner igen den där känslan, sorgen.

Jag fick ta reda på så mycket information innan mitt drägg till ex erkände. Vilket han gjorde när han var i Spanien över telefon.

Sorgen jag upplevde kan jag sätta som nr.2 på min lista. När min far dog är nr.1. Hela grejen med att bli lurad, att någon faktiskt trodde de skulle kunna göra så mot en osv. Det är riktigt hemskt.

Jag, tillsammans med min familj och vänner tog mig igenom sorgen genom att först skriva ner allt jag kände i ett handskrivet brev adresserat till exet.

Låter töntigt men jag ville att exet skulle må exakt så som jag mådde.

Sedan eldade jag upp sakerna som exet lämnat.

Men i det stora hela så är det mina vänner och familj som fått mig att inse värdet av mig själv och att man faktiskt inte förtjänar att bli bedragen. Man kan göra slut istället för att bedra sin partner. För man förstår så mycket, förtroendet kommer din nästa partner få jobba extra hårt med. Det tar lång tid att komma över, men det går.

Jag tycker det var väldigt modigt utav dig att skriva det brevet. Vet du hur det togs? Önskar jag kunde gjort som du men jag vet också att hon antingen inte hade läst det, alternativt hånat mig. Möjligtvis att det hade jaft effekt om hon i dagsläget var ensam men det är ingen idé när hon är med den hon bedrog mig med.
  • Anonym (Johannes)
    Erik76 skrev 2019-01-08 10:58:58 följande:

Gott att mina ord hjälper lite!

Och vi delar ju bilden av att det optimala är att man avslutar först. Men verkligheten är ju ibland en annan.

Huruvida det handlar om att testa den nya relationens hållbarhet först eller ej vet jag inte. Det kan säkert vara så i vissa fall. Men det kan också vara så att den nya relationen bara fortgår parallellt för att det är så jävla svårt att säga orden "Jag älskar inte dig längre."  eftersom man själv vet hur jävla ont det gör att få höra det.

Det du skriver om ditt ex "snabba process" och senare om "allt gick så fort" är klassiskt som jag förstår det. Den som lämnar, eller åtminstone säger "Du, jag funderar på vår relation" har ju oftast ett rejält känslomässigt försprång.

Personen har vridit och vänt på saker en längre stund för sig själv och därmed kommit längre. I den bästa av världar har man en så bra kommunikation sinsemellan att man kan lufta såna här grejer tidigt, prata om det man upplever som svårt i relationen och förhoppningsvis få chansen att laga det som är trasigt. Men det är tyvärr ganska ovanligt.

Så det som upplevs som snabbt av dig kan i själva verket vara en ganska långdragen process för ditt ex.

Om "hon gjort rätt"? Ur perspektivet att man ska vara schysst, transparant osv så har hon inte varit det.

Men om man menar "har hon gjort rätt val?" så lär tiden utvisa det.

Och det var en lång process för mig själv att faktiskt förlika mig med den insikten; att mitt ex faktiskt gjorde rätt val där för 15 år sedan.

Ditt ex döms på samma sätt som du hade dömts. Det är inte accepterat i vårt samhälle att göra som hon gjort. Med all rätt.

Men det kanske verkar som att hon kommer lindrigt undan, men jag tror att det pratas bakom hennes rygg, även om du inte hör det.

Samtidigt ska man komma ihåg att, även om det inte finns en otrohet i bakgrunden, så finns det ett otroligt stigmatiserande av den som lämnar en till synes okej fungerande relation. Man ska kämpa mer. Och man ska lösa problemen.

Men om problemet är att känslorna försvunnit, för att man vuxit från varandra eller av andra orsaker - hur ska man då kunna försöka?

Du sitter i en jävla skitsits. Jag hatade varje sekund av tiden jag satt i den.

Men du kommer att komma genom det.

Du kommer också tryggt vandra vidare. Du kommer hitta ett gräs som är grönare. Och du kommer titta tillbaka på detta om några år och tänka "Satan vad skönt att det hände!".

De hjälper!

För att göra en otroligt lång historia kort så var vi också nyinflyttade. Planer på allt. Hon var väldigt drivande. Pikade om barn. Jag ville också ha barn. Hennes kollega var nyseparerad. Plötsligt passade mitt ex för honom och jag frågade flera gånger varför kontakten fanns dag som kväll utanför arbetstid. Nej jag är inte svartsjuk. Detta var helt otroligt mycket. När jag kommer på henne nekar hon bara men plötsligt passade vi inte ihop längre. Och detta sker allt med några veckors mellanrum från att vi var så glada tillsammans. Jag bara förstår det inte. Helt plötsligt var jag och vår tid inte värt någonting mer.

Fick höra att hon gått och sagt till omgivningen att hon plötsligt en dag hade basunerat ut att vi hade det dåligt, från att de också hade sagt att hon nyss var så glad. Men det var inget jag fick veta. Förrän det var över. Det var ju planering så det inte skulle se konstigt ut sen när det tog slut. Men hon blev istället påkommen. Vännerna fick heller inte ihoo det i början. Hon ville göra det dåligt och sig själv svåråtkomlig.

Du har en väldigt sund syn på det som hänt dig. Önskar jag kunde ha det. Det hade varit fint att i framtiden hitta en trygg partner samtidigt som det inte gick vägen för henne. Men det händer väl bara på film.

Men jag har svårt att ordna upp att de i omgivningen umgås med henne och den nya när dels hon betett sig som hon gjort och han har smygit i bakgrunden med vetskapen att vi var ett par. Vem vill vara runt en sådan människa? Även om det kanske inte hjälper mig så hoppas jag det är som du säger att det talas bakom hennes rygg ändå. Men det känns bortglömt nu. Det är ju vardag nu. Lögner på det och hon har säkert fått det att se snyggt ut till fördel för henne och den nya.

Det är en skitsits ja och jag fullkomligt hatar denna känslan.
  • Anonym (Johannes)
    Anonym (992) skrev 2019-01-08 11:38:09 följande:

Jobbigt, men tror det är normalt och naturligt att känna sorg när man blivit bedragen och sviken. Om man inte hade kännt sig så bedragen och sviken och krossad så hade det betytt att man inte känner nåt för den personen, och då hade man inte känt sorg.

Går igenom liknande just. Separerad, anklagade henne i ett halvår för att ha en annan (vilket hon hela tiden nekade). Men nyligen jag upptäckte av slump att det stämde. 

Man är jättearg men samtidigt jätteledsen. Det är nog normalt. Jag kan bara tänka att det blir bättre om några månader när man vant sig mer vid den nya verkligheten.

Kämpa på!

Tråkigt att höra. Kontaktade du henne och frågade något om det när du fick veta att det stämde eller lät du det bara vara?
  • Anonym (Johannes)
    Anonym (Också bedragen) skrev 2019-01-08 14:39:56 följande:

Ingen solskenshistoria här tyvärr men jag förstår vad du går igenom.

Jag blev också bedragen och lämnad och vi har även två barn tillsammans. Han flyttade ihop med henne direkt. Jag känner bara sorg medan han är hur lycklig som helst och de flesta av våra gemensamma vänner umgås nu med exet och hans nya. Jag blev utbytt bara så där.

Karma eller rättvisa existerar inte.

Hur mår dina barn?

Det verkar lätt att byta ut människor. Man vill väl vara runt folk som det går vägen för. Det som är nytt och roligt. Ingen eftertanke på hur det gick till och att det finns någon för sig själv helt förkrossad. Antar det är i dessa situationer man får veta vilka som står en närmast. Men detta kommer man bära på hela livet. Just sveket.

Tror heller inte på karma längre.
  • Anonym (Johannes)
    Anonym (Sofia) skrev 2019-01-08 21:08:51 följande:

Ja det var inte alls kul . Gick hem från jobbet och stängde in mig efter varje gång. Tog emot när jag skulle tillbaka . De va tydligen viktigare för dem att få "veta skvaller" om mitt ex och hans nya och göra mig ledsen än att faktiskt tänka steget längre, knipa och ta reda på det på andra sätt.

Nu har det varit tyst ett tag men snart är dem väl gravida och då kommer det igen... samma visa varje gång.

Jag förstår dig helt och hållet . Jag undviker vissa personer fortfarande av den anledningen. Det räcker med en liten sån kommentar. De gör så ont!

Jag har också vissa som jag absolut inte vill förlora. Men det är ofta jag tänker tanken ändå. De dagar det är som värst vill jag bara bort och få börja om och börja må bra igen.

Nu vet jag inte vart eller hur du bor. Men jag bor i ett litet samhälle, så de har ju hänt några gånger att jag ser dem. De är det värsta. Då är jag redo att flytta på minuten.

Usch ja. Graviditet. Väntar bara på att stöta på de två och få veta det den vägen. Eller att någon skickar ett sms med vad de sett. Folk fungerar ju så tyvärr. Tänkdr också eftersom vi pratade om det och detta gått så fort och med deras snabba bostadsköp så visst kommer ungen under detta året. Känner igen mig det med att komma hem från jobb och stänga in sig. Helt fel egentligen men det är inte så lätt.

Jag bor ensam i ett alldeles för litet samhälle så det går ju inte att gå på krogen utan att man träffar någon ny som frågar hur livet är och hur sambon mår... och så börjar det om igen. Har däremot inte sett de två ännu så jag lider verkligen med dig om du ska behöva se det också.

Kommer ändå inte underfund med varför jag sörjer en sådan människa och sådant beteende. Inte bara otroheten utan efterspelet också. Jag borde vara stolt och rakryggad. Men så vet inte alla vad som hänt och hela sanningen. Alltså har hpn kommit undan och jag är förloraren. Hon kan härja fritt och dra vilka lögner hon vill eftersom det ibte är någon som brytt sig att checka av med mig. Men vad vet jag. 2018 blev inget vidare. Rädd att 2019 blir skit också. Ska man behöva, redan nu, hoppas på 2020?
  • Anonym (Johannes)
    Anonym (Sofia) skrev 2019-01-09 00:00:49 följande:

Det är samma här. Hade en period efter då jag gick ut och festade en del. Och 9/10 gånger va de någon som kom med en kommentar.

Försökte mig t om på en "dejt" men en bekant som började prata om det. Det va första och sista "dejten" med honom.

Har heller inte en aning om varför jag sörjer honom. Och oss. Han va otrogen en gång innan också. Men jag förlät honom. Det var inte lätt. Och så gjorde han det igen. Och andra gången var inte efterspelet så snyggt heller .

I vissa perioder sörjer jag nog inte just han . Utan att vara lycklig, ha planer och drömmar med någon.

Jag hade bara önskat att karma bet honom. Att de va han som satt ensam och sörjde nu. Att han saknar mig . Att vännerna faktiskt valde mig och inte ett otroget svin. Ibland önskar jag faktiskt att hon är otrogen mot honom och lämnar honom. Så att han får känna hur det känns.

Det är sjukt att det är vi bedragna som ska sitta här och må dåligt.

Jag vill säga att de blir bra snart. Men jag vet vilken tid de kan ta. 2016 rasade allt för mig . Och jag mår fortfarande dåligt i perioder. Men det går åt rätt håll.

Det tar tid med det blir bättre. Jag hoppas att 2019 blir vårat år !

Justja, något jag ångrar är faktiskt att jag inte gick och pratade med någon om det här. En proffessionell. Jag tänkte tanken många gånger men tog mig aldrig i kragen. Jag tror det hade hjälpt mig mycket.

Kommentarerna och frågorna om hur vi trivdes var värst. Bodde bara ihop i några månader. Stå där och säga att bostaden redan är såld och att hon köpt hus med sin kollega. Och så trodde man allt var kanon. Herregud. Och så känner man, nu är jag på denna krogen igen... Och nej, det är ingen jakt på något nytt. Bara trevligt att ta några glas. Undrar då hur människor på hennes sida ställt frågor och undrat. Och sen lögnerna därtill. Det äter verkligen upp mig.

Så du har varit med om det och valde att förlåta? Och så gör han likadant igen? När du hittar någon kommer du nog känna dig väldigt stärkt av allt som varit. Tilliten till en ny kärlek blir säkert som i mitt eventuelka fall, väldigt svårt att handskas med men samtidigt ska en ny inte få lida för det.

Det hade varit skönt att höra att våra ex nya gjorde något uselt. Eller att det bara inte blev bra. Då kommer kanske tankarna på vad de valde att förlora. Men nu har vi förlorat dom känns det som. Är de kaxiga tro? För att i deras värld har de det bättre, nykära? Jag tänker att mitt ex går på moln, allt är så jävla bra, accepterat, alla älskar den nya, skönt den gamla försvann, vad fina ni är etc. Men som du sörjer jag nog det vi hade skaffat oss och skulle fortsätta med, vår historia och det som komma skulle. Det vi båda ville.

Min värld rasade 1/6 2018. Har varit hos psykolog. Förstått att jag inte kunde göra mer och att det inte är mig det är fel på. Var även väldigt tydlig och försökte vrida och vända på allt så det inte lät som att jag var världens bästa men nej, denna soppan ligger enbart på mitt ex. Men det är ju svårt att ta in. Man klandrar sig själv. Och från hennes sida har det garanterat lagts över på mig alternativt när förhållandet var i hamn så kunde hon tryggt säga att hon hittat kärleken.

Det är inte försent för dig att besöka någon. Det är väldigt skönt varje gång man stiger ut ur rummet.
  • Anonym (Johannes)
    Anonym (Också bedragen) skrev 2019-01-09 12:29:36 följande:

Mitt ena barn som är lite mindre tycker jättebra om sin nya ?bonusmamma? och är hos dem varannan vecka. Barnet har ingen aning om att pappa varit otrogen. Andra barnet är tonåring och har förstått att pappa varit otrogen och vill inte alls träffa sin pappa nu. Tonåringen ogillar exets nya och mår inte alls bra nu, ingen motovation alls i skolan osv.

Du har rätt, det här sveket kommer man att bära med sig hela livet. Vi var tillsammans med varandra väldigt länge och jag kan inte förstå hur lätt det är för vänner och familj att byta ut en person mot en annan. Det visar bara hur mycket jag egentligen var värd, det vill säga ingenting.

Ledsen för det som hänt dig och er. Väldigt tråkigt att läsa att motivationen gick ner hos ditt barn. Jag är vuxen och har noll motivation. Kan knappt sätta mig in hur barn upplever det då.

Jag förstår inte det hos folk. I min lilla krets hade vi en bekant som vi känt sedan gymnasiet (ca 13 år sedan skolan). Han var otrogen mot sitt ex som vi lärde känna för att de var tillsammans. Vi stöttade henne, fanns där och la noll energi på vår vän som idag är ytterst lite bekant (vi hälsar, pratar när vi stöter på varandra men inte mer) och bjuder fortfarande med henne om det är något. Det är henne vi vill ha runt oss, inte någon som hugger folk i ryggen och har dålig moral.

Men känner som du numera, man är inte värd ett dugg längre. Det är väl bjudningar till nya villan på fin adress och så känner alla sig inne.
  • Anonym (Johannes)
    Anonym (Också bedragen) skrev 2019-01-09 22:28:13 följande:

Min egen motivation är också obefintlig. Men jag tänker att den förhoppningsvis kommer tillbaka sen.

Det är just så det ska vara, att man stöttar den som blivit sviken. Alla har dock inte stöttat mitt ex eller umgås med honom. Har du någon som är kvar vid din sida? Tror det är viktigt att ha någon att prata med som står på ens sida, som man ventilera sina tankar och känslor med. Jag har en av mina fd svägerskor jag kan prata med och hon har ingen kontakt med sin bror(mitt ex) längre.

I mitt fall finns det inte ens nån fin villa utan exet och hans nya bor i en liten lägenhet i ett utsatt område. Antar att det är lättare för folk att umgås med någon som är lycklig och mår bra och det är tydligen det enda som betyder något.

Jag har blivit utsatt för otrohet i relationen jag hade innan jag nu alltså blev bedragen igen. Min motivation kom delvis tillbaka men det var ändå situationer under denna tid som man mådde uruselt. Nu efter andra gången undrar man ju om det verkligen är fel på mig, fel på kvinnorna jag väljer eller om det bara är en sjuk otur. Något är det ju.

Skönt för dig att det finns de som väljer att inte umgås med honom. Måste kännas bra. Särskilt kontakten med din före detta svägerska. Det innebär ju att du var och är omtyckt!

Jag har några få vänner. Som jag anser vara nära. Tyvärr är det inga som direkt känner mitt ex så hon har ju inte förlorat något mer än att hon valde bort mig och antagligen då vunnit massvis av annat. Större umgänge, villa i attraktivt område, "finare" familj har jag förstått, kollega dvs det hejas säkert på jobb och ja, kan säkert fortsätta. Jag känner mig som skiten hon lyckades bli av med. Hennes pappa har vinkat på mig, honom var jag omtyckt av. Var sorgsna ögon på honom vid de tillfällena.

Jag tror det är status. Att tillhöra, att uppnå. Alla är ju verkligen inte så men något är det ju eftersom man varken väljer att kommunicera eller vara ärlig. Insåg de att de inte hade mycket att gå på?

"Jag älskar inte dig." hade räckt. Men inte ens det. Inget att vi måste jobba på detta. Inget att det börjades fundera. Jo förresten, vid konfrontationen kröp det fram helt plötsligt. När bevisen låg framme. Jag förstår inte.
  • Anonym (Johannes)
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-01-09 22:36:01 följande:

Vart bedragen och han lämnade mig, han och nya kvinnan hade ett på och av förhållande i ca ett år, sen var hon otrogen mot honom... HAHA

Han förlorade de flesta i sin närhet.

Det kanske låter hårt men jag är jävligt nöjd!

Så skönt att få läsa denna sidan av det.

Måste vara en bekräftelse bara det. Tycker inte det är hårt eftersom han fick känna på vad han själv en gång gjort.

Jag hade önskat få veta det, sen släppa det. Tror jag hade mått bra då. Men nu har de båda för mycket att förlora tror jag.
  • Anonym (Johannes)
    Anonym (Sofia) skrev 2019-01-10 00:33:19 följande:

Ja han va otrogen en gång innan. Min värld rasade samman då för första gången. Men jag valde att förlåta och försökte släppa de. Vi pratade då om att flytta till annan ort då tjejen som han va otrogen med bodde i samma lilla håla som oss. Jag gjorde allt för att undvika folk. Först va jag sjukskriven för att jag inte tod mig upp ur sängen, sen när jag gick tillbaka gick jag omvägar till jobbet för att jag inte klarade av när folk kom med huvudet på sne, rådjursögon och suckade. Skulle kramas och beklaga och fråga hur jag mådde. Gick inte till våran lokala butik och handlade. Men så klandrade mig själv så oerhört också. Det kändes som att alla kollade på mig och tänkte "vad är de för fel på henne när han går till någon annan". För nått fel måste jag ju ha gjort. Tänkte jag då. Men jag har grublat över det så himla länge. Och jag kan faktiskt ärligt säga idag att jag kunde inte ha gjort något annorlunda. Idag vet jag det men det tog lång tid innan jag kom till insikt med det.

Andra gången skötte han allt sämre. han va kall, frånvarande och rent utsagt elak. Ljög mig rakt upp i ansiktet.

Och jag minns de här så väl. När han bad mig att följa med och handla nya kläder . Han som inte va speciellt intresserad av kläder ville helt plötsligt ha massa nytt. Jag åkte med och va med och valde massor av fina kläder, t om kalsonger, ovetandes om att han ville ju ha nytt för att va fin inför henne bakom min rygg.

När allt klarnade så var det en av grejerna som gjorde mest ont efteråt.

Jag hoppas att jag känner mig starkare om jag träffar någon. På ett sätt känner jag mig redan de.

Men man är ju så rädd att tilliten inte ska finnas för den personen också. Men som du säger, en ny ska ju inte behöva lida för de. Men hur gör man?

Jag tänker att mitt ex också är på moln. Han har liksom fått allt servert av henne. Utan henne hade han inte haft de han har idag utan att behövt jobba för det.

Jag vet att många har pratat om hur fel mitt ex gjorde. Pratar mycket skit bakom hans rygg. Både till mig och andra. Många har även pratat skit om henne. Men ändå fortsätter dem umgås med dem. (?)

Jag skäms lite över att säga det och även om jag hatar skitsnack så är det faktiskt skönt att fått höra vad folk tycker om dem ibland. Skönt att få svart på vitt att de håller inte med om allt dem gör, dem är inte perfekta, dem har betett sig illa och korkat. Oavsett vad för saker det gäller.

Så jag är övertygad om att folk både tycker och tänker en hel del om ditt ex också, och hennes nya .

Jag skulle gärna gå och prata med någon med vet inte riktigt vart jag vänder mig. Och dagarna bara rullar på i vanlig ordning så de skjuts upp hela tiden.

Jag fortsätter att hoppas att karma biter våra ex i arslet och när den gör det, då är det vi som sitter och är lyckliga! Då är det vi som ser att det fanns en mening med allt och det är dem som saknar oss, sitter och funderar på vad f*n dem gjorde och hur allt hade sett ut om den inte hade bedragit oss.

Du kan åtminstone alltid säga att du försökte. Det kan ingen ta ifrån dig. Känner igen allt du skriver. Jag åkte till och med till en stad 13 mil bort för att handla kläder. Enbart för att minimera risken att stöta på folk.

Det är riktigt smutsigt gjort. Mitt ex köpte ny bh och frågade "Ser mina bröst små ut i denna?" under tiden hon höll på med sitt. Det sätter sig verkligen.

Den typen av skitsnack kan de gott ha. När man utsätter andra för så stor skada. Jag har inte hört något. Men ingen på den sidan har valt att fråga mig något heller. Så jag vet inte hur det är. Kanske snackas i umgänget, kanske på jobb. Men jag tror alla peppar.

Vänd dig till Vårdcentralen om du inte vill boka privat. Jag fick mycket stöttning när de frågade varför och ansåg att det var mycket klokt gjort.

Håller med dig. Tänk att få höra att de fått kommentarer som "Ditt ex skulle du hållit hårdare i", "Skyll dig själv, du förtjänar det", "Vi tyckte om din förra mycket mer, du skulle vårdat det istället".

Just det, mitt ex nya blev lämnad av sin fru innan han dök upp i mitt ex värld. Tror det gick tre-fyra månader från äktenskapet och ha blivit lämnad till att se sin chans, och där stod mitt ex och knackade på dörren. Över tio år var de gifta och så rätt in i nästa. Önskar mitt ex vore hans rebound men tror inte det. Eller att allt gick visst lite för fort trots allt. Då skulle jag kunna gå med riktigt rak rygg.
  • Anonym (Johannes)
    Anonym (Sofia) skrev 2019-01-11 10:25:04 följande:

Men va fult av henne !

Det har du rätt i. Jag försökte verkligen. Men såhär i efterhand ångrar jag att jag inte lämnade honom. Lämnade honom när han faktiskt va ledsen över vad han gjort, när han också hade svårt att ta sig ur sängen, när allt han ville va att ha mig "tillbaka". När tjejen inte verkade betyda något känslomässigt.

Då hade han mått så mycket sämre än nu andra gången.

Blir så ledsen av att du känner igen dig så mycket. Ingen ska behöva känna så här! Ingen ska behöva gå igenom all denna känslomässiga sorg.

Jag hoppas att ditt ex nya kommer på att de gick för fort. Eller att hon bara är en rebound.

Lika mycket hoppas jag att de går käpprätt å mitt ex.

Det skulle verkligen va en seger!

Lätt att vara efterklok. Precis som du känner jag att jag borde ha sagt att nu får det vara kog när sms och smyg upptog all den vakna tiden hemma. Frågade vid olika tillfällen men det var bara mitt huvud som fick för sig en massa tydligen. Bra chockad hon blev när jag återigen tog upp det.. men hade bevis. Men där och egentligen nu känner jag att jag skulle sagt hejdå så hade det nog känts ännu mer och jag hade besparat mig onödigt lidande. Å andra sidan hade jag istället gått runt och funderat.

De har hängt ihop ett tag nu så även om jag hoppas så tror jag intw det böir rebound heller. Köpa villa på fin adress, kollegor i en smutsig historia. Tror det är för mycket på spel nu. Och han ska väl visa sin ex-fru och hon ska visa alla att detta är rätt och lycka.

Men någonstans finns såna som du och jag. Som mår skit över dessa handlingar som de inte själva kan förstå. När de träffar varandras familjer så vet ingen denna historia. Det är också lite äckligt när man tänker på det. Jag hade inte velat se mig själv i spegeln iallafall.
Svar på tråden Sorg trots otrohet