• Anonym (Ts)

Ska man gå tillbaka till sitt ex?

Eller är man bara feg och svag då? Jag har varit singel i 4 månader och jag tycker fortfarande mitt ex är finaste. Har försökt tindra lite, inte för att jag vill bli tillsammans med någon utan för att kolla utbudet liksom.... Fan ingen ser intressant ut ens. Jag har gått igenom säkert tusen killar. Ju mer jag använder appen desto mer börjar jag gilla mitt ex. :p

Det ligger ju trygghet i ens ex. Och jag vet att han fortfarande älskar mig och så, så det är absolut en väg att gå... Och nej, jag leker inte med hans känslor. Vi båda vet att det är slut, detta är bara mina egna tankar, inget jag delat med mig av till honom. Problemen vi hade i förhållandet var missförstånd, dåligt beteende då han blev arg och jag med mina osäkra känslor. Men hur vet man om man ändå borde satsa en gång till? Hur ska jag värdera? Eller tycker ni att jag ska bygga på mig själv nu? Men det är så skönt att gå till honom....

• Svar på tråden Ska man gå tillbaka till sitt ex?
  • Piccazzo

Ni separerade av en anledning och hade ni löst/pratat om era problem i förhållandet hade ni troligtvis inte separerat.

Med andra ord skulle ni bli tillsammans igen så fortsätter ni ju enbart där ni slutade och inget har blivit till det bättre , framför allt inte efter enbart 4 månader.

Med det sagt så är det ju absolut ingen omöjlighet att återförenas MEN då måste dom grundläggande problem lösas antigen genom terapi eller långa uppriktiga samtal sinsemellan.

Sedan är det givetvis jobbigt att bli ensam och den första tiden är ju alltid tyngst.

Det jag inte förstår är att om du nu " Älskar " honom så mycket varför är du på Tinder för att kolla " Utbudet " .

• Miss Skywalker

Nej! Låt honom träffa någon som ser honom som ett förstahandsval..

• Anonym (Nej)

Nej, det blir aldrig bra. Du romantiserar honom nu för att du tycker det är tråkigt att vara själv. Men ni gick isär av en anledning, och den anledningen finns kvar hur du än vänder och vrider på det. 

Avslutat är avslutat, gå vidare. Om du inte träffar nån annan just nu så beror det antagligen på att du inte är redo även om du tror att du är det. Dejta på och ha kul. Jag har varit singel i 4,5 år nu efter min sista relation, 4 månader är ingenting. 

• Anonym (Ts)
    Piccazzo skrev 2019-01-08 08:43:32 följande:

Ni separerade av en anledning och hade ni löst/pratat om era problem i förhållandet hade ni troligtvis inte separerat.

Med andra ord skulle ni bli tillsammans igen så fortsätter ni ju enbart där ni slutade och inget har blivit till det bättre , framför allt inte efter enbart 4 månader.

Med det sagt så är det ju absolut ingen omöjlighet att återförenas MEN då måste dom grundläggande problem lösas antigen genom terapi eller långa uppriktiga samtal sinsemellan.

Sedan är det givetvis jobbigt att bli ensam och den första tiden är ju alltid tyngst.

Det jag inte förstår är att om du nu " Älskar " honom så mycket varför är du på Tinder för att kolla " Utbudet " .

Tror också att vi bara hade fortsatt där vi avslutat. Vi har inte kunnat lösa det via diskussion sinsemellan. Det blir mest skylla på varann och ibland tycker jag att han var oförstående kring sitt egna beteende också. Tro mig vi har pratat flera ggr, men, föll alltid i samma grop varje gång igen.

Och sen detdär med älska, jag vet inte om jag älskar honom. Har aldrig vetat det, och har aldrig vetat det med någon annan kille heller som jag haft förhållande med.

Och varför jag använt tinder är för att jag varit nyfiken på andra även under förhållandet stundvis och nu när jag ÄR singel så har jag ju all rätt att göra vad jag vill. Men i efterhand var det ju inte så intressant och därför faller jag i dessa tankar som jag skrivit om
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Nej) skrev 2019-01-08 09:24:50 följande:

Nej, det blir aldrig bra. Du romantiserar honom nu för att du tycker det är tråkigt att vara själv. Men ni gick isär av en anledning, och den anledningen finns kvar hur du än vänder och vrider på det. 

Avslutat är avslutat, gå vidare. Om du inte träffar nån annan just nu så beror det antagligen på att du inte är redo även om du tror att du är det. Dejta på och ha kul. Jag har varit singel i 4,5 år nu efter min sista relation, 4 månader är ingenting. 

Tack för svar. Ja, så kan det säkert med stor sannolikhet vara. Värt att nämna att jag inte har så många andra att vara med heller. Och därför kanske också, vill jag falla till den tryggheten jag har i honom, även om han också betett sig väldigt illa
  • Anonym (Ts)
    Miss Skywalker skrev 2019-01-08 09:04:18 följande:

Hmm, en tankeställare. Du har rätt...
  • Anonym (A)
    Miss Skywalker skrev 2019-01-08 09:04:18 följande:
    Tycker jag med
  • Anonym (Ts)
    Anonym (A) skrev 2019-01-08 18:56:10 följande:

Tycker jag med

Tack för svar..
  • Sharper

Jag gick tillbaka till mitt ex, när vi gick isär hade vi en son på 9 månader. Det höll i ca 3 år och vi han få en i

till son, vid 7 månader lämnade jag igen. Med denna vetskap skulle jag aldrig ha gått tillbaka. Och min anledning till att jag gick tillbaka var att jag inte orkade med hans tjat och jag ville verkligen tro att han hade ändrat på sig.

• AndreaBD
    Anonym (Ts) skrev 2019-01-08 09:33:31 följande:
    Tror också att vi bara hade fortsatt där vi avslutat. Vi har inte kunnat lösa det via diskussion sinsemellan. Det blir mest skylla på varann och ibland tycker jag att han var oförstående kring sitt egna beteende också. Tro mig vi har pratat flera ggr, men, föll alltid i samma grop varje gång igen.

Och sen detdär med älska, jag vet inte om jag älskar honom. Har aldrig vetat det, och har aldrig vetat det med någon annan kille heller som jag haft förhållande med.

Och varför jag använt tinder är för att jag varit nyfiken på andra även under förhållandet stundvis och nu när jag ÄR singel så har jag ju all rätt att göra vad jag vill. Men i efterhand var det ju inte så intressant och därför faller jag i dessa tankar som jag skrivit om
    Ibland går det inte att lösa sånt och det är inte bra att ha en partner som inte förstår en eller som har något beteende som man inte kan acceptera och där han inte ens förstår vad problemet är. Jag har haft såna förhållanden också. Men numera är jag ihop med en man som förstår mig otroligt bra. Och jag honom också. Det är så mycket mer givande.

Och dessutom vet du inte om du älskar honom. Vad är kvar då? Attraktion antagligen. Men det räcker inte långt. Du tycker nog mest att det är tråkigt att inte ha någon just nu. Men just det där att ingen verkar duga för dig, kan ju också vara ett tecken på att du behöver en paus från relationer. Några månader åtminstone. Kanske kan du satsa på att träffa nya människor som vänner och ta det lite lugnt?
Svar på tråden Ska man gå tillbaka till sitt ex?