• Anonym (Busan)

Har en älskare...

Hej.

Är gift sedan 20 år tillbaka, vi har 3 barn mellan 9 och 16 år.

För drygt ett år sedan försatte jag mig i en situation som jag inte riktigt kan ursäkta, jag började träffa en annan man, även han är i en relation. Vår relation bygger nog enbart på sex, ok nu behöver jag inte några moralpredikningar för jag VET att det är åt skogen fel.

Men denna man gör mig så förvirrad, vi träffas när vi kan och har fantastiskt sex, han tycker det är best sex ever...men när vi har haft en sådan träff så går jag nog igång lite känslomässigt och vill gärna "prata" med honom om hur bra, mysigt och ljuvligt vårt möte var, han däremot blir helt tyst, inte ett sms ingenting, varför? Har svårt att hantera när han gör så. Nu träffades vi i torsdags och jag bestämde mig för att inte ligga på å skriva till honom men nu har jag ju inte hört nåt alls, förvirrar mig? Vad ska jag göra?

Busan

• Svar på tråden Har en älskare...
  • Pilsner
    Anonym (Busan) skrev 2019-01-08 14:25:32 följande:

Hej.

För drygt ett år sedan försatte jag mig i en situation som jag inte riktigt kan ursäkta, jag började träffa en annan man, även han är i en relation. Vår relation bygger nog enbart på sex, ok nu behöver jag inte några moralpredikningar för jag VET att det är åt skogen fel.

Men denna man gör mig så förvirrad, vi träffas när vi kan och har fantastiskt sex, han tycker det är best sex ever...men när vi har haft en sådan träff så går jag nog igång lite känslomässigt och vill gärna "prata" med honom om hur bra, mysigt och ljuvligt vårt möte var, han däremot blir helt tyst, inte ett sms ingenting, varför? Har svårt att hantera när han gör så. Nu träffades vi i torsdags och jag bestämde mig för att inte ligga på å skriva till honom men nu har jag ju inte hört nåt alls, förvirrar mig? Vad ska jag göra?

Busan

Vår relation bygger barta på sex säger du, men ändå förväntar du dig sms och liknande. Känns som du lurar dig själv, inte bara din make och era barn.
  • Anonym (Busan)

Mycket troligt att det är mig jag lurar. Självklart har vi ngt mer än bara sex....men jag blir förvirrad över honom och vill veta hur han tänker/känner och dom signalerna är väldigt dubbla.

• Anonym (bara sex)

Jag tycker att han verkar bete sig som om det enbart är sex han vill ha från dig och att han känner sig säker på dig. Han har andra att prata med och som fyller alla andra behov han kan ha, men han behöver dig till sex. Därför smsar han inte t ex. Om du får honom att bli osäker på dig så att han börjar tänka att du kanske inte vill träffa honom mer, så kanske han kommer anstränga sig lite mer.

En gissning från mig som varit i samma dumma sits som TS. Ångrar det grymt mycket.  

• Anonym (Busan)

Ja det mesta bygger nog på sex även om vi delar annat oxå. Mitt problem är dock att när vi har träffats det är då det blir tyst, jag vill gärna prata om och lite återuppleva vårt möte. Men går det några dagar eller en vecka så hörs vi igen i stort sett varje dag och pratar på om hur våra liv kunde sett ut, vad vi gjort m.m. Det som förvirrar är tystnaden precis efter våra möten, vad händer med honom där liksom?

• Anonym (Han)

Antingen får han lite ångest efter sexet.
    Eller så vill han inte ha några "åh, tack för senast", "Mh, vad skönt det var" -Sms.
    Sex är en sak, känslor är en annan. 

Han vill väl bara ha sex inte blanda känslor och ömhet. För det får han hemma. 

• Anonym (Busan)

Tyvärr är det inget han får hemma, då hon hellre dricker....å jag är rätt trött på mitt äktenskap av olika anledningar, tror det är en stor anledning till att vi drogs till varandra.

• Anonym (Han)
    Anonym (Busan) skrev 2019-01-08 15:02:14 följande:

Tyvärr är det inget han får hemma, då hon hellre dricker....å jag är rätt trött på mitt äktenskap av olika anledningar, tror det är en stor anledning till att vi drogs till varandra.

Förstår.

Jag och min kvinna levde i två äktenskap på var sitt håll. Ca 20 år med annan partner. 

Vi träffades på jobbet och började en affär.
    Sådär 2 år senare har jag lyckligt liv, med mycket sex och kärlek! Den otrohetsaffären var i mitt tycke "bra". 
  • Anonym (felix)

Men denna man gör mig så förvirrad, vi träffas när vi kan och har fantastiskt sex, han tycker det är best sex ever...men när vi har haft en sådan träff så går jag nog igång lite känslomässigt och vill gärna "prata" med honom om hur bra, mysigt och ljuvligt vårt möte var, han däremot blir helt tyst, varför? 

Jamen, det beror på ett hormon som heter oxytocin som speciellt kvinnor utsöndrar efter sex och intimitet. Det syftar till att skapa känslomässiga band till den man, som du biologisk sett vill avla avkomma med. Det är det som ar syftet med sex.

Män utsöndrar inte det hormon i samma omfattning och blir därför inte så känslosamma efter sex. Tvärtom drabbas dom ibland av en mindre depression som fransmännen kallar ¨den lilla döden". Kopplat med dåligt samvete gör det att han inte är så pratsam.

Men har du inte andra frågeställningar som du hellre borde ägna dig åt. Kanske dessa:

Hur undgår jag att min familjeliv exploderar i ansiktet på mig?

Hur avslutar jag mitt äktenskap utan att komma i Bad Standing ?

Hur undgår jag att få dålig Karma av mina handlingar och bli återfödd som en daggmask i mitt nästa liv?

• Anonym (hd)

Hej.

Busan

Du är bara ett annat otroget svin som startar en tråd och vill ha råd. Hoppas din man och dina barn får reda på vilken person som du är. 

En riktigt äcklig människa är du. 
  • Anonym (St)

Off topic ts men du stavar allt med Ä istället för E...

On topic ts: din älskares ursäkt är att hans fru super, vad är din?

Du verkar gilla stt drömma om en framtid med älskaren samtidigt som du är osäker på honom och därför inte vågar ta steget ifrån ditt nuvarande liv helt o hållet. Slår vad om att du hade lämnat din man idag om älskaren hade ringt och sagt att han lämnat sin fru och ville dra iväg med dig.

Svar på tråden Har en älskare...