• ALLIEVERDO

    Hur och vad ska det stå i ett begravnings program? dessutom någon som använt libre office?

    Hej,

    Jag försöker hjälpa min moster med att skapa ett eget begravningsprogram åt hennes make som nyss gick bort.
    Men det kommer många funderingar på vägen.
    Har äntligen fått tag i libre office så jag kan börja greja i där. Men självklart krånglar skrivaren nu. Någon som använt det och vet om man kan öppna dokument därifrån i andra datorer som inte har det programmet?

    Försöker även se om jag kan dela upp i 4 mallar eller liknande, men förstår inte allt riktigt.

    Men till sak om innehållet
    1. Vilken storlek använde ni på framsidan och inne i själva programmet?
    2. Tips på en bra fin stil?
    3. Hur skrev ni . skrev ni tex med klockringning? 
    4. hur skrev ni när det spelades orgel? skrev ni namnet på låten och massa punkten och sedan vem som gjort låten och under orgel? eller skrev ni orgel över?
    5. skrev ni överhuvudtaget rubriker över tex orgel, sång, psalm elelr skrev ni allt under ? (psalmernas texter blir nog inte med i häftet om jag inte listar ut hur jag kan få programmet att lägga upp rätt mallar. då får de läsa texterna i psalmboken.
    6. När någon sjunger. skriver ni låten och den som gjort låten eller den som sjunger den i kyrkan? och ja ovan under efter osv?

Svar på tråden Hur och vad ska det stå i ett begravnings program? dessutom någon som använt libre office?