• Godistrollet

Slemproppen...

.. har börjat lossna!

Eller ja, vet ju inte hur mycket som "ska" komma, men det första kom helt klart i förrgår, och sen igår med.
    Så.. hur länge ska det nu ta innan resten börjar ske? Det är väl säkert omöjligt att sia om, men hur var det för er - tiden från slempropp till förlossning?

• Svar på tråden Slemproppen...
  • Godistrollet

Kanske ska tillägga att jag är i v.37+4

• fiolen

Jag har också sett tecken av slempropp precis som du, nämligen igår och idag. Vet ej hur mkt som ska komma eller när förlossningen kan tänkas komma igång. Det varierar nog. Själv är jag på bf+11 idag. Skittrist att vänta, men trevligt med något tecken på att något händer iaf. Vill ju träffa vår bebis snart!

• Kimmi

Min slempropp lossnade på en torsdag och 3 dagar senare på söndagen startade förlossningen.

• Kimmi

tänkte bara tillägga att våran dotter föddes i vecka 37+5

• Pinky25

Hej på er!

Hade BF igår o då kom en liten bit av slemproppen, idag kom det betydligt mer....
    Vi får hoppas vi har bebisar till helgen. De flesta får väl efter ett par dagar, men har även hört dom som fått vänta typ 2 veckor....suck

• Godistrollet

Fiolen:

Jag förstår dig! Och jag har ju ännu en del dagar kvar till BF... Vi får vänta och se vad som händer, och när det händer. Men något är ju iallafall ändrat sen den började lossna

• Pinky25

Hur stor är slemproppen, man vet lixsom inte hur mykcet slem (blä!) som ska komma ut...

Du har rätt Fiolen, även fast förlossningen inte har startat när slemmisen går så är de ett tecken på att ngt håller på att hända....fast va hjälper det man är ändå såå ivrig!

• LinaoMatilda

När slemproppen gick så kom min dotter 8 timmar senare. Då var jag i v 41+5.

• amasonas

Min slempropp lossnade vid 9 på morgonen & sonen är född strax innan sju samma dag.

Denna grav så har typ halva slemproppen gått för två veckor sen & jag är i v.29 nu! Inget farligt tydligen:)

• Helenae

Svårt att veta detdär....tror att min slempropp gick i lördags. Var hos barnmorskan igår blev sjukskriven eftersom jag är öppen 2-3 cm!!! Hon var helt säker på att jag skulle in t förlossningen redan igår... Känner mig lite lätt illamående, nästan som när man ska svimma o har lite mensvärk då o då, men annars känner jag inget. Tråkigt att bara sitta o vänta! Trodde ju nästan att jag skulle få träffa lilla "grodan" igår ju!!

Svar på tråden Slemproppen...