• Godistrollet

Slemproppen...

.. har börjat lossna!

Eller ja, vet ju inte hur mycket som "ska" komma, men det första kom helt klart i förrgår, och sen igår med.
    Så.. hur länge ska det nu ta innan resten börjar ske? Det är väl säkert omöjligt att sia om, men hur var det för er - tiden från slempropp till förlossning?

• Svar på tråden Slemproppen...
  • Helenae

Ska tillägga att jag är i v.37+0

• älskarpyssel

kanske dum fråga. måste slemproppen gå först?? Kan förlossningen inte bara starta m värkar och sen kommer allt under förlossningen????

• Williams mor

för mig lossnaden den en vecka innan...

• Mikaela23

Min första graviditet gick slemproppen samma dag som sonen kom! Men med min andra graviditet så gick nästan hela slemproppen i v. 28 och lillkillen kom inte förräns i v. 37 så det kan vara lite olika, är nu gravid igen och delar av slemproppen har gått i omgångar sen ca v. 29-30 är nu i vecka 36 och lär få vänta nån vecka till innan den lilla tittar ut!

Så man kan gå både kort och långt tid efter att slemproppen har gått innan bebisen väljer att titta ut!

//Mikaela

• Godistrollet

Ja, kunde väl ana att det var vitt spritt mellan hur det är för olika människor
    Får hoppas på att det händer något iallafall!

• Thezz mamma till två

Jag hade haft värkar till och från i ett dygn sen så gick slemproppen("blödde") på kvällen och ca ett dygn senare så är mitt troll född!

ღ Matteus mamma Therese ღ
  • Missboss

Första slemmisen gick 3 veckor för bf och sedan återbildades den och den andra gick på torsdagen och på söndagen (på bf) gick vattnet. Sonen är född på måndagen

• Alicia05sMamma
    godistrollet: Min slempropp lossnade bitvis under 3 dagar. Jag födde min dotter i v. 37+6 & slemproppen gick 14 dagar innan.
    // Linda mamma till ♥ Alicia ♥
  • nitedrive

Olika,allt från ett dygn till 5-6 dagar.Det har aldrig gått snabbare än 1 dygn mellan det att slemproppen lossnat tills förlossningen startade iallafall.

• Mojo Jojo

När den lossnar i v. 37 eller senare är ngt på G har jag fått höra. Men å den lossnar tidigare för en del så återbildas den. Så jag tror att du är mamma innan denna veckan är slut. Min lossnade i fredags och sen dess har jag känt mig sjukt trött och ont så fort jag rör mig så jag tror å bebis inom ett par dygn.

• Ea30

min slempropp gick vid 00,30 sen vid 1,30 gick vattnet 05,40 var jag på förlossningen och 19,33 är Elin född...
    måste bara tillägga att jag är enligt min mormor(som är bm)alla bm skräck 31 årig förstföderska med förtidig vattenavgång som dessutom babyn bajsat i
    Lycka till alla som inte fått sina små älsklingar ännu och även alla ni som fått !!!

Ea

• Godistrollet

Mojo Jojo: Hihi, precis vad jag vill höra! Då hoppas vi på det!!!

• Pinky25

Hur vet man när hela slemproppen har gått, hur mkt ska komma egentligen? Någon sa att slemproppen är lika stor som en manet, det låter helt sjukt stort!

• Helenae

Jo mammako, allt kan komma vid förlossningen. Den behöver inte gå först. Tror många gånger att man inte ens märker om den kommer. Kan ju lätt förväxlas med en vanlig flytning...

Svar på tråden Slemproppen...