• EliMil

BIM februari 2019

Hejsan.

Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

BIM-lista

6/2 EliMil

• Svar på tråden BIM februari 2019
  • HejEllie
    Anonym (Temp) skrev 2019-02-19 16:56:00 följande:

Hej! Är det någon som tempar och har någon aning vad en sådan här "djup" tempdip kan vara? Har inte riktigt koll på lutealfasen då den varierar. 

Läste i temp-tråden innan att tempen KAN dippa när ägget fäster men kan ju bero på något annar också. Men rent dagmässigt verkar det ju inte helt orimligt. Kolla i trådarna ?vi som tempar? och ?Vi som använder Natural cycles? vet att jag läst om det där
  • Nicciz

Mensen kom idag så jag hoppar vidare till nästa tråd. Lycka till med barnaskapandet och jag hoppas ni andra lyckas i februari!

• Skitfrustrerad

Gravtest idag efter jobbet visade negativt. BiM+2. Vi har försökt sen augusti. Allt känns hopplöst. Varför blir jag aldrig gravid? Är det min ålder? (34) T.o.m sambon var säker på plus den här gången och han är annars alltid skeptisk. Middagen intogs under suckar och tystnad. All den här långa väntan bara för att bli besviken varje gång. Hur står man ut?

• mangon
    Skitfrustrerad skrev 2019-02-19 18:19:35 följande:

Gravtest idag efter jobbet visade negativt. BiM+2. Vi har försökt sen augusti. Allt känns hopplöst. Varför blir jag aldrig gravid? Är det min ålder? (34) T.o.m sambon var säker på plus den här gången och han är annars alltid skeptisk. Middagen intogs under suckar och tystnad. All den här långa väntan bara för att bli besviken varje gång. Hur står man ut?

Känner med dig.

Vovvar också försökt sedan augusti. Detta är alltså vårt 7e försök med äl+10 idag. Känns som jag tappat hoppet. Man känner sig så besviken...och ledsen....

Snittet ligger på 7 månaders försök. Så visst att det inte är ovanligt länge ännu...men det känns så segt.

Jag har släppt lite på hetsen denna månad. Försöker fylla dagarna med meningsfulla saker. Sluta lägga fokus på det där plusset...men det är svårt....och näst intill omöjligt. Jag hoppas verkligen vårt plus kommer snart.
  • Skitfrustrerad
    mangon skrev 2019-02-19 20:13:38 följande:

Känner med dig.

Vovvar också försökt sedan augusti. Detta är alltså vårt 7e försök med äl+10 idag. Känns som jag tappat hoppet. Man känner sig så besviken...och ledsen....

Snittet ligger på 7 månaders försök. Så visst att det inte är ovanligt länge ännu...men det känns så segt.

Jag har släppt lite på hetsen denna månad. Försöker fylla dagarna med meningsfulla saker. Sluta lägga fokus på det där plusset...men det är svårt....och näst intill omöjligt. Jag hoppas verkligen vårt plus kommer snart.

Jo man vet ju att det finns dom som har försökt mycket längre... det är den här jäkla väntan som är så jobbig. Att inte veta om det tagit förrän efter ett par veckor. Sedan väntan igen på nytt försök. Och sen ännu mer väntan. Hade hellre fått ett besked direkt att det aldrig kommer bli något.

Alla tips, råd, rekommendationer och forskningsstudier gör inte heller saken bättre. Vet knappt om jag vågar ta en kopp kaffe längre. Det finns så mycket man bör göra, så mycket man bör undvika -både innan och under graviditeten. Det blir liksom så svårt att bara stänga av och inte tänka så mycket på det.

Min ålder gör också att jag känner mig stressad. Vi har inga barn sedan tidigare. Det känns som att det är nu eller aldrig.
  • Nikkilijo

Äl +18, ingen mens och inget positivt graviditetstest. Blir ju knäpp! Gjorde ultraljud som bekräftade äl 1/2, så vet liksom att jag hade äl just då. Fick svagt streck igår på det gröna testet, men på babyplan early imorse såg negativt ut :/ Kan typ inte tänka på något annat just nu. Undrar vad som händer med kroppen och vill ha svar om inseminationen tog sig eller inte.

• Nathaliejj

Hur går det för alla? Bim-7 idag. Jag har ännu inte känner något speciellt iallafall. Fick hem tester idag från graviditetskollen så nu kommer jag testa varje morgon :) 10 tester ska slösas hahah

• Minishamrock

Hej,

Tog ett Cb digital early detection för jag tänkte att det kan vara skönt att få ett plus eller minus utan att behöva tolka. Men nu känner jag mig jättedum. Är det ett plus eller ett minus? Enligt bilderna i bruksanvisningen ska plussets båda streck vara ifyllda men enligt minustecknet ska det inte ens finnas ett extra ?ofyllt? streck. Är på BIM -3/4.

Någon som har erfarenhet av dessa?

• Hallonpaj

Inatt kom mensen, som en klocka. Så surt!

Än då länge bruna spottings men chansen är väldigt liten att det tog sig för oss denna gången (har aldrig blött, inte ens minsta lilla under mina tidigare 2 graviditeter).

Jag är helt inställd på nytt försök nu :) När det nu blir... har en sambo som reser ofta och oregelbundet i jobbet så det kan ju dröja månader innan han är hemma under ÄL igen. Men vi hoppas ju redan på nästa månad <3

Förhoppningsvis hörs vi inte av igen i de framtida bim-trådarna. Stort lycka till och hoppas ni andra får stora fina PLUS nu i februari <3

• Kajsastina747

Den 15/2 började jag få bruna droppar i toaletten och på pappret, lite molvärk. Den 18/2 gick det bruna över till lite rödbrunt och igår tokrött och lättflytande, jätteont. Fick ta både elveson och värmekudde för att det skulle släppa. Min bim var 11/2, negativa tester. Pratade med bm i måndags, hon sa att jag skulle testa igen på lördag men nu känns det ju inte riktigt värt? Är det mensen tror nu? Eller är det ett missfall...?

Svar på tråden BIM februari 2019