mangon skrev 2019-02-19 20:13:38 följande:
Känner med dig.
Vovvar också försökt sedan augusti. Detta är alltså vårt 7e försök med äl+10 idag. Känns som jag tappat hoppet. Man känner sig så besviken...och ledsen....
Snittet ligger på 7 månaders försök. Så visst att det inte är ovanligt länge ännu...men det känns så segt.
Jag har släppt lite på hetsen denna månad. Försöker fylla dagarna med meningsfulla saker. Sluta lägga fokus på det där plusset...men det är svårt....och näst intill omöjligt. Jag hoppas verkligen vårt plus kommer snart.
Jo man vet ju att det finns dom som har försökt mycket längre... det är den här jäkla väntan som är så jobbig. Att inte veta om det tagit förrän efter ett par veckor. Sedan väntan igen på nytt försök. Och sen ännu mer väntan. Hade hellre fått ett besked direkt att det aldrig kommer bli något.
Alla tips, råd, rekommendationer och forskningsstudier gör inte heller saken bättre. Vet knappt om jag vågar ta en kopp kaffe längre. Det finns så mycket man bör göra, så mycket man bör undvika -både innan och under graviditeten. Det blir liksom så svårt att bara stänga av och inte tänka så mycket på det.
Min ålder gör också att jag känner mig stressad. Vi har inga barn sedan tidigare. Det känns som att det är nu eller aldrig.