• Katten22

Hur få magrutor snabbt?

Jag är en 28 årig tjej, 50 kg till mina 163 cm. Har aldrig direkt tränat men alltid hållt mig smal trors att jag ätet en hel del onyttigt. Trors jag aldrig tränat ser jag öndå väldigt tränad ut. Jag är väldigt tunn men gör jag tex sits upp ser man konturen efter rutor. Men jag vill ändå att de dka bli mer synliga! Dvd synas i stående läge.

Jag har nyrligeb börjat tråna på gym för detta o vill ha lite tips på hur jag ska gå till väga. Som jag tränar nu kör jag cross trainee/ rodd i ca 20 min. Sen kör jag lite styrketräning.

Jag äter knäckebröd oftast till frukost, en lunch oftast på kött med grönsaker till o liknande till middag. Även vanliga måltider med pasta mm.

Kommer detta ge resultat eller hur ska jag göra?

Även tänkt blrja med kvarg

• Svar på tråden Hur få magrutor snabbt?
  • EmberEyes

Det är väl samma svar man alltid ger när det gäller minskning av kroppsfett... 
    Ät nyttigt och håll ett rimligt kaloriunderskott.
    Motionera vettigt.

Kvinnor brukar behöva komma ner till under 15% kroppsfett för att ha riktigt väldeffade magrutor.

• cutepenguin

Ja, börja träna styrka. Är lika lång som dig med väger 3 kg mer och du behöver knappast köra crosstrainer. Du måste snarare bygga magmusklerna så de blir större och därmed syns tydligare. Så kör core-övningar främst, men även andra övningar som styrkelyft hjälper till då du använder hela kroppen. Använd stänger och fria vikter.

• sextiotalist
    EmberEyes skrev 2019-01-10 01:18:16 följande:

Det är väl samma svar man alltid ger när det gäller minskning av kroppsfett... 
    Ät nyttigt och håll ett rimligt kaloriunderskott.
    Motionera vettigt.

Kvinnor brukar behöva komma ner till under 15% kroppsfett för att ha riktigt väldeffade magrutor.

Med den stora risken att mensen uteblir, eftersom en kvinna behöver minst 20% fetthalt för att våra hormoner ska fungera.

TS vilket är viktigast för dig, din framtida fertilitet eller magrutor?

• EmberEyes
    sextiotalist skrev 2019-01-10 11:17:57 följande:
    Med den stora risken att mensen uteblir, eftersom en kvinna behöver minst 20% fetthalt för att våra hormoner ska fungera.

TS vilket är viktigast för dig, din framtida fertilitet eller magrutor?
    Men om man inte vill ha riktigt välmejslade rutor så börjar rutorna synas redan vid 20%. Dessutom brukar mensen komma tillbaks när kroppsfettet ökar, risken för infertilitet vid låg kroppsfett men med fullt näringsintag är väldigt liten.
  • Piccazzo

I och med att du redan är relativ smal så tror jag inte viktnedgång är det rätta sättet att få synliga magmuskler.
    Det du behöver göra är att träna dina magmusker med belastning och variation av övningar som tränar alla delar av magen.

Exempel på övningar med belastning : 

Cable Crunches
    (

)

Sit-ups med vikter

Dumbbell Oblique Side bends
    (

)

Dumbbell hanging Leg Raises
    (

)

Svar på tråden Hur få magrutor snabbt?