• Anonym123412341234

    Taco-nyfiken pappa

    Hej!

    Jag är en blivande pappa med ett starkt taco-intresse. Jag har nu, tillsammans med min fru, diskuterat fram och tillbaka hur vi ska lära våra barn att vika tacosen när de väl blir till och vi lyckas inte komma överens. Vad tycker ni är den optimala taco-vikningen för barn? Jag är rädd att min standard-vikning tyvärr inte kommer fungera för barn med små händer nämligen!

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Taco-nyfiken pappa
  • Griseknoen35

    Jag brukar vik den som jag viker till mig själv sen ta folie runt så att de kan hålla med händerna utan problem, blir mindre kladd också. Se till att inte fylla den för mycket. Folien håller ihop den så då kan de lägga ned den på tallriken utan att den viker upp sig också. 

  • Chattisen

    Hm den optimala vikningen.. rulle och vik på mitten, bra för små händer! Annars tycker jag tacos kan ätas med bestick och /eller dom plockmat för små barn.

  • Anonym (Hehe)

    Fyllningen läggs på tallrik och äts med bestick. Brödet lägger man på sidan av tallrokem och äts som det är.

  • Anonym (Anna)

    Skulle inte använda folie. Risken finns att de äter den.

  • Griseknoen35
    Anonym (Anna) skrev 2019-01-09 21:55:14 följande:
    Skulle inte använda folie. Risken finns att de äter den.
    Eller så är man en ansvarsfull förälder och sitter bredvid sitt barn och håller koll. De kan ju även sätta i halsen när de äter så en förälder borde vara beredd på det mesta vid matbordet. Det går även att lära barn att folie inte är ätbart. 
  • EmberEyes
    Tow2Mater skrev 2019-01-09 22:25:05 följande:
    Enda korrekta sättet. Även om det mer är en burrito/enchilada.
  • Tow2Mater
    EmberEyes skrev 2019-01-09 23:42:27 följande:
    Enda korrekta sättet. Även om det mer är en burrito/enchilada.
    Japp, fyllningen trillar inte ut.
  • Aniiee
    Anonym (Hehe) skrev 2019-01-09 21:54:07 följande:

    Fyllningen läggs på tallrik och äts med bestick. Brödet lägger man på sidan av tallrokem och äts som det är.


    Nästan min hemma-lat-variant. Enda skillnaden är att jag inte äter med bestik, utan med brödet. Dvs, jag river av en bit av brödet och "kniper" upp fyllningen med det.
    I have a growing lack of disgust for you
  • LFF

    Hos oss får barnen mjuka mini-taco-tubs från Old El Paso medan vi vuxna har tortillas. De får lite köttfärs i botten och sen fylla själva med grönsaker och såser. Det som trillar ut på tallriken äts med sked Två 5-åringar, äter tre "båtar" vardera. 

  • Nandez
    Anonym (Hehe) skrev 2019-01-09 21:54:07 följande:
    Fyllningen läggs på tallrik och äts med bestick. Brödet lägger man på sidan av tallrokem och äts som det är.
    Så äter vi också.
  • annabellelee
    Anonym (Hehe) skrev 2019-01-09 21:54:07 följande:

    Fyllningen läggs på tallrik och äts med bestick. Brödet lägger man på sidan av tallrokem och äts som det är.


    Enda som funkar med vårt barn.
Svar på tråden Taco-nyfiken pappa