Anonym (Måste få veta!) skrev 2019-01-09 20:59:15 följande:
VAR hör ni ljudet? Bara på vissa platser/orter eller överallt inkl. hela Sverige och även utomlands (ni som varit utomlands då)?
NÄR hör ni ljudet? I princip jämt -om ni inte distraheras av annat- eller kan ljudet vara borta helt i veckor, månader och t.om år?
HUR låter ljudet? Hög, gäll, ihållande ton -typ Iiiiiiiiiiiii!!!!!!!- eller låg, dov baston som kommer i intervaller- typ woh_woh_woh_woh?
Och den kanske viktigaste frågan av alla- kan ni stänga ute ljudet med öronproppar eller hörselkåpor?
Tacksam för svar utan diskussioner- jag vill bara ha svar på mina frågor.
Överallt där jag befinner mig. Ljudet hörs konstant och tystnar aldrig. Ibland kan det vara mindre ihållande och inte så påtagligt, men det finns alltid där. Mina (ihållande) toner är höga i frekvens. Likt en gammal tv som står på utan kanal eller ljud. Har även en mer dov ton någonstans i bakhuvudet. Den hörs dock inte lika bra. Min tinnitus går inte att stänga ut. Öronproppar och hörselkåpor gör omgivningen tystare men ljudet i öronen hörs ändå. Bär dock ofta öronproppar för att skydda öronen från höga ljud och inte förvärra tinnitusen ytterligare. Har en förskräckligt högljudd barnfamilj boende ovanför mig och ljudet från deras ständigt skrikande och springande barn skär i mina öron så det smärtar rent fysiskt. Hoppas du fick svar på dina frågor