• Äldre 10 Jan 10:39
    13271 visningar
    14 svar
    14
    13271

    Ditt senaste second hand fynd?

    Hej!

    Köper ni begagnat? I så fall vad?

    Jag köper de flesta av mina kläder second hand, har gjort många fina fynd.

    Senaste fyndet: ett par supersnygga levisjeans med lapparna kvar för 79kr.

    Vill höra vad ni tycker om att shoppa begagnat och om ni gör fynd ibland? Berätta gärna om ditt bästa fynd!

  • Svar på tråden Ditt senaste second hand fynd?
  • Thomas­W
    Äldre 10 Jan 11:48
    #1
    +2

    Hittade en dam på Tinder

  • Äldre 10 Jan 11:51
    #2

    Att vara ärlig så gillar jag inte begagnad - tycker inte om använda saker. Men jag skänker massor med grejer till second hand själv och därför vet att väldigt många av de är jättefina (det som jag skänker av mina kläder är det som jag högst haft på mig 2-3 ggr eller helt nya).

  • Äldre 10 Jan 11:52
    #3
    ThomasW skrev 2019-01-10 11:48:29 följande:

    Hittade en dam på Tinder


    Eller så var den hon som hittade dig där...

  • Äldre 10 Jan 17:32
    #4

    Jag är inte så superförtjust i att köpa begagnat. Alla slags textilier begagnat går bort för mig. Jag kan köpa böcker begagnade med de måste då vara superfräscha och oknäkta. Leksaker kan jag köpa om det är något som inte görs längre och de är superfräscha eller i trä så de går att fräscha upp själv. Trämöbler kan gå i princip av samma orsaker. TV-spel och filmer kan jag också köpa om det är något. Porslin kan gå an i princip men är inget jag köper second hand.

    På tal om TV-spel så ägnade jag en gång 2 timmar åt att gå igenom hos en secondhandbutik. Det var extremt mycket som verkligen inte GÅR att sälja igen (typ wow-koder, onlinespel utan koder eller med gamla koder, kartoner ugan skivor, trasiga skivor med mera). Så om någon som har dålig koll på sånt - köp inte det second hand om ni inte får tag på någon kunnig. Finns ingen kunnig personal så köp inte, för det har inte alltid koll.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 10 Jan 20:32
    #5

    Bil, båt och lägenhet????

    Fyndade portvinsglas för 10 kr styck innan jul på loppis. Köper väldigt mycket på second hand. Köper inte stoppade möbler däremot för jag är rädd för ohyra.

  • Äldre 10 Jan 20:57
    #6

    Kläder till mig själv tycker jag är svårt att köpa 2nd hand, men barnkläder köper jag nästan bara begagnat. Fynd jag gjort nyligen inkluderar pussel, en servis samt julpynt.

    Jag skulle inte köpa el-prylar (tex lampor), mattor eller stoppade möbler. Men allt som går att tvätta, diska eller rengöra på annat sätt har jag inga problem med.

  • Äldre 10 Jan 21:27
    #7

    Köper det mesta second hand så det går inte nämna bara ett fynd. Köper kläder till barnen, mig själv, prylar, inredning, julpynt nu sist för halva priset, leksaker, böcker, barnböcker. Och just det- en box till tv:n köpte vi i oöppnad förpackning för 100:-. Det var nog det bästa köpet förra året. Glad

  • Äldre 10 Jan 23:47
    #8
    ThomasW skrev 2019-01-10 11:48:29 följande:

    Hittade en dam på Tinder


    Vad fick du betala för henne?
  • Äldre 10 Jan 23:53
    #9

    En splitter ny kastrull för 20kr

  • Äldre 10 Jan 23:58
    #10

    Jag är petnoga med vad jag köper, men köper en del barnkläder på second hand och jag säljer både kläder och prylar med jämna mellanrum. Jag förstår inte folk som inte kan tänka sig att återvinna, vi har ju bara den här planeten att lämna till våra barn. Men sjabbiga grejer köper jag inte, det ska vara fräscht och snyggt. Senaste secondhandköpet var ett par snygga jeansshorts till dottern.

  • Äldre 11 Jan 19:09
    #11

    Jag har också svårt med textilier. Har prövat att köpa några gånger, men det känns alltid lite ofräscht.

    Däremot gillar jag att handla andra saker och anser mig ha gjort ett par riktiga fynd. Bäst var när vi såg ett par lampor av en slump i ett skyltfönster. De var så fina och skulle passa perfekt i vår hall. Tyvärr fick vi veta att de kostade 3000 kr, vilket vi inte hade råd med. Några veckor senare hittade vi samma lampa för 150 kr på second hand och det fanns två, precis som vi behövde.

    Har ingen aning om de är värda 3000 eller 300, men lyckan att få tag i de efter besvikelsen att vi inte hade råd med de, gjorde det hela mer speciellt.


    Korrekturläser som en kratta
  • Äldre 12 Jan 09:40
    #12

    Jag har inga problem med att köpa kläder. Barnkläder kör jag på 60 grader. Köper även linnedukar och linneservetter. De är i princip aldrig använda tidigare och kostar ingenting jämfört med att köpa nytt i butik.

  • Mon 5 Apr 2021 13:46
    #13

    Jag köper väldigt mycket på second hand men det beror väl främst på att jag vill sänka mina levnadskostnader så jag kan åka ner till mina föräldrar var- och varannan månad som flyttat till Spanien.

    Mitt senaste fynd var ett par Nike Air Max gympadojor som jag köpte åt brorsan på Tradera som såldes av Sellpy..Nypris är väl dryga 1500 kronor och jag köpte dom för en knapp hundring.

    Bild: https://forumbilder.com/images/2021/04/05/nike-air-max-second-hand-elektronikfreak-com.jpg

  • Fri 26 Nov 2021 15:42
    #14

    Har köpt ett superfint matsalsbord i äkta ek från slutet av 1800-talet. Det gick på lite drygt 40K kronor med slagavgift.

    https://i.postimg.cc/QN4qbGd9/matsalsbord-oland4ever.jpg


    Oland4ever @ www.oland4ever.com
Svar på tråden Ditt senaste second hand fynd?