• tfos36

Gjorde jag rätt ?

Hej är en man på 40 som i 2års tid haft en kvinna me 3 barn. Jag har inga hon gjorde klart rätt tidigt att hon inte ville ha fler barn. Och jag har aldrig känt behovet. Utan mer gott i tanken att händer det så händer det. I början var allt bra till de gått 5mån så börja de me små tjafs å sen började hon göra slut så fort ja gjorde något hon inte gillade. I stället för att prata ut om saker kom tjafset via Messenger. Jag är inflyttad i denna staden 65mil här i från. Orsaken att ja flytta ner var jobbet. Så träffa henne efter. Hit hur som haver 1a året kom hon å hälsa på mej sov över osv. Förra vintern bröt ja benet blev sittandes hemma å hon kom till mej typ 20ggr å sov över 1 natt på 4mån. Sen efter det så började allt vända vi slutade ha sex hon fick problem med sköldkörteln. Å fick levaxin ja läste på mkt om det för å lära mej om det stog att msn blir trött minskad sex lust ont i huvet frossa. Mm sen då ja var på benen å kunde åka till henne så började problemen. Hon slutade helt komma till mej ja har fått åka 1mil varje gång vi setts hon gjorde slut me mej när mitt jobb åkte till Spanien men först när ja var där.även fast ja hade frågat å allt va ok till ja landade så den redan blev ju ett fiasko. Sen tog hon tillbaka mej igen. Då ja kom hem sen har hon gjort slut fram och tillbaka i ett år å tagit tillbaka mej lika fort. Men hur som nu inför nyår bjöd ja ut henne på middag och show. Nyårsdagen va hon inte kär längre. Sen dess har vi knappt setts å så vidare. Var jag nu vill komma me detta är att är jag dum i mitt huvud som hela tiden försöker å anpassa mej till henne känns som hela mitt förra års liv var anpassat efter hennes Liv. Hur skulle ni gjort ? Idag försökte ja igen men sluta med att ja blockera henne överallt och sa att skit ska ha skit.. Ja känner ingen i denna staden hur gör man för att inte hamna i samma fälla igen ? Ja känner ingen annan å känns som ja levt mitt liv efter någon som bara utnyttjar mej då de passar hur ska ja gå vidare ? Nu har ja ju inget gjorde ja rätt? Mvh en mkt förvirrad karl

• Svar på tråden Gjorde jag rätt ?
  • Elviram

Tycker du gör rätt i att bryta kontakten. Hon behandlar dig inte bra. Det är lätt att hamna i fällan att anpassa sig efter någon. Jag själv gör det konstant när jag gillar någon. Lättare att hamna där när man inte känner nån annan i staden.

Lär dig att prioritera dig emellanåt och stå upp för dig. Träffar du en ny och du upplever att det ofta är du som åker till henne så ta upp det. Fråga varför eller om hon ens tänkt på det.

Det kan även hjälpa att skaffa en hobby och prioritera den. Det är okej att säga nej jag kan inte ses idag. Man behöver sakna någon och att få ett nej ibland. Då uppskattar man mer den tiden man har ihop.

Det är iaf dem två punkterna jag tänkt lära mig till nästa kille jag träffar.

Svar på tråden Gjorde jag rätt ?