• EmberEyes

Min man skriver till andra tjejer

Jag förstår inte hur det kan vara ett problem.

Han gör övertramp på gemensamt beslutade gränser, vid upprepade tillfällen. Ditt val är att acceptera läget, eller inte acceptera. Hitintills har du valt att acceptera att han beter sig som en idiot eftersom du studsar tillbaka till honom om och om igen. För varje gång du accepterar detta så lär han sig att han kan behandla dig hur som helst, för du kommer ändå tillbaka till honom.
    Jag föreslår att du provar att inte acceptera och lämna på riktigt, om du nu inte vill dela honom på detta sättet.

• EmberEyes
    Anonym (anonym12) skrev 2019-01-11 14:10:09 följande:
    Jag fick en fråga nyss- om han har 10 positiva saker med sig och 1 negativ, vilket överväger?

Det är därför jag skriver här.
    Det beror väl på vad den negativa saken är, och hur du värderar den.

Bevisligen så respekterar han inte dig, dina känslor, er relation, sina löften och åtagande. Om du inte tycker att det är en grej att han skiter i vad ni gemensamt kommer överens om, att han inte bryr sig om att han sårar dig, och att han är oförmögen att bryta ett för ert förhållande skadligt beteende, så förstår jag inte meningen med tråden.
  • EmberEyes
    Anonym (anonym12) skrev 2019-01-11 14:39:09 följande:
    Jag skriver här för att jag vill höra vad andra tycker och jag vill absolut inte försvara hans beteende.

Min egen mamma har sagt till mig såhär- du kommer aldrig hitta en bättre man.
    Då kan ni bara föreställa er hur mycket jag balanserar och inte vet vad som är rätt eller fel..

Tidigare har jag mått psykiskt dåligt pga av hans beteende, jag har verkligen hamnat i ett mörkt hål, men kommit ur det.. Och nu väljer han att göra samma sak mot mig igen. Nykter (frivilligt och vetande).
    Skillnaden denna gången är att jag inte fällt en enda tår, eftersom jag nästan förväntade mig detta.
    Om man snokar så vet man att något kommer att komma upp..
    Men nu ska du vara lite försiktig. Det finns folk som blivit helt duperade av betydligt värre personer än din man. "Du kommer aldrig hitta en bättre man" om en man som dessutom är pedofil, seriemördare, eller andra riktigt smaklösa grejer.
Svar på tråden Min man skriver till andra tjejer