• Thereisthat

Har varit sjuk till och från sedan November. Påverkar träningen!

Hej. Jag har sedan november haft tre förkylningar som gjort att jag varit tvungen att hoppa över träningen i minst två veckor åt gången.

Först kändes det helt okej när jag kom tillbaka. Jag var pigg, kry och träningsglad. Sen blev jag sjuk igen mitt under mitt "go". Borta två veckor igen! Sen började jag igen och då kändes det bara segt och tröttsamt. Men så började jag komma in i det igen och vad händer? Jo, jag blir sjuk IGEN!

Det är så förbannat frustrerande att jag inte kan träna eftersom att den här jävla sjukdomen förstör hela jävla tiden! Så ni som har varit såhär sjuka, hur gjorde ni för att komma tillbaka till ert gamla go? Kan man köra lite lättare hemmaträning när man är förkyld? Typ plankan, armhävningar och lite ledövningar utan att riskera något?

• Svar på tråden Har varit sjuk till och från sedan November. Påverkar träningen!
  • Duckan

Hur förkyld är du?
    Jag tränar på ganska mycket med snuva men är väl lite försiktigare vid halsont då alla tjatar om det jämt men två veckor vilar jag aldrig pga förkylning vad jag kan minnas.
    Nu är väl min inte träning hard core men går på två pass i veckan och springer där emellan.

• Thereisthat
    Duckan skrev 2019-01-11 13:29:18 följande:

Hur förkyld är du?

Jag tränar på ganska mycket med snuva men är väl lite försiktigare vid halsont då alla tjatar om det jämt men två veckor vilar jag aldrig pga förkylning vad jag kan minnas.

Nu är väl min inte träning hard core men går på två pass i veckan och springer där emellan.

Jag försöker hålla mig till minst tre pass i veckan men oftast blir det fler, också inkluderat joggingpass. Det är just nu snuva med lite halsont, men de gångerna jag varit borta i två veckor är det riktigt jobbig förkylning och efterdyningar av halsont som håller i sig.
  • Duckan

Ok, ja det låter inget vidare men säkert gör du bäst i att lyssna på kroppen och vila. Förstår att det är frustrerande dock, jag är inget bra på att vara sjuk.
    Ge det lite tid till och mjukstarta sedan i hopp om att det är över en gång för alla.

• cosinus

Det är tyvärr bara att bita ihop.

En förkylning och borta två veckor fixar man ganska smärtfritt men när det blir som för dig 2-3 i rad då tar det tid att komma tillbaka.

Räkna med 2 veckor för att få tillbaka själva drivet och känslan av att vilja träna och att det är kul. Sen kan det ta betydligt längre innan formen är tillbaka. Man får sänka kraven och mer gå på sin ansträngning och insats, inte vad man lyckades prestera just då.

Är du sjuk på riktigt så låt bli att träna alls, det enda jag gör om jag är sjuk är lite stretching för annars pajar min rygg. Är jag bara småsnorig brukar jag träna lätt och se hur det känns. Går pulsen upp mer än normalt och man blir jätteslut av sånt som inte borde vara ansträngande då avslutar jag direkt.

• Ingrediensen

Jag hoppar över löpning men går till gymet om jag inte har feber. Gör så mycket som känns bra men går dit för att få kontinuitet och ändå använda musklerna något. Förra vintern var jag småsjuk precis hela tiden (första vintern på dagis för minstingen). Det va sjukt frustrerande att inte kunna springa eftersom de är den träningen jag gillar mest. Och blev ju inga direkta resultat på gymet heller men kändes bra att vara igång ändå.

• Thereisthat
    Ingrediensen skrev 2019-01-11 22:22:39 följande:

Jag hoppar över löpning men går till gymet om jag inte har feber. Gör så mycket som känns bra men går dit för att få kontinuitet och ändå använda musklerna något. Förra vintern var jag småsjuk precis hela tiden (första vintern på dagis för minstingen). Det va sjukt frustrerande att inte kunna springa eftersom de är den träningen jag gillar mest. Och blev ju inga direkta resultat på gymet heller men kändes bra att vara igång ändå.

Jag gör lite så nu men snarare hemmaträning för att hålla igång. Imorgon kör jag gymmet igen. Känner mig bara snuvig utan halsont så det kanske inte är så farligt. Vi får se på söndag.
Svar på tråden Har varit sjuk till och från sedan November. Påverkar träningen!