Anonym (Mrs) skrev 2019-01-12 15:12:10 följande:
Då borde vi införa en tre-dagars-avlusning i hela landet!
Alla avlusar sig samtidigt och isolerar sig under tre dagar. Sedan ger vi fan i att åka utomlands.
För övrigt så beror det visst på orenhet! Löss och loppor har alltid spridit sig bland fattiga och orena i alla tider. Det är inga jeffla lyxlöss vi har att göra med idag - det är samma löss som gillar samma typ av äckliga människor.
Sedan sätter sig lössen då och då hos rent folk - pga att vi tvingas umgås med pöbeln.
Jag är så jävla trött på det här landet och inte blir det bättre nu efter regeringsöverenskommelsen!
Jag arbetar i ett utsatt område och det är förjävligt på alla vis!
Jag funderar starkt på att överge mitt land.
Inte lämpligt att använda medel för löss om man inte är säker på att just den individen har löss eftersom överanvändning av avlusningsmedel ger resistenta löss.
Att du upplever att de barn som är mer smutsiga får löss är ju inte så konstigt eftersom det tar flera veckor att bekämpa löss för att vara säker på att alla ägg försvunnit. Sannolikheten för att föräldrar som inte lyckas hålla sina barn rena och fräscha kommer att luskamma sina barn varje dag i några veckor efter behandling med preparat lär ju vara oerhört liten.