Inlägg från: awesomesauce |Visa alla inlägg
  • awesomesauce

Första barnet! BIM januari

Försöker med att få vårat första barn. Vi är 30 och 31 år gamla.

Har försökt sedan Juni förra året och hoppas på att det snart ska ta sig.

Har också fått positivt äl-test denna helgen! Glad

• awesomesauce
    Ellan91 skrev 2019-01-15 22:25:37 följande:

Jag och min sambo försöker få våran nr 1 :) Första månaden vi försöker, BIM-3 idag. Tog ett test efter jobbet. Törs man tro?!

Ser ju definitivt ut som ett streck :)
  • awesomesauce
    Mollisen1 skrev 2019-01-19 07:12:41 följande:

Är på ÄL +6 idag och min kropp är så konstig, har haft som kramper i livmodern då och då igår på ÄL +5, jag tempar mig och idag har jag jättehög temp (36.98) jämfört med tidigare dagar i cykeln. Längtar till nästa helg, vill bara veta om det är tecken på en graviditet. Tidigare har jag känt av ganska mycket men denna månad har jag verkligen försökt att inte göra det, men svårt när man får så ont, aldrig haft denna känsla tidigare.. Känner ni andra av något än?

Jag tycker varje månad att jag känner något och gör det såklart denna gången med. Har haft typ som lätt mensvärk i flera dagar. Fast det är säkert inget som vanligt (försöker intala mig själv så jag inte ska bli lika besviken sen) ^^ Men det är svårt att inte hoppas.
  • awesomesauce
    Mollisen1 skrev 2019-01-19 12:35:33 följande:
    Ja man vill inte hoppas för mycket i onödan men man vill bara veta, väntan är såååå lång. Jag har väldigt dåligt tålamod haha :)
    Haha jag med! Se hur länge jag lyckas hålla mig innan jag testar. Brukar försöka vänta tills dagen innan (typ) bim men det är svårt. Vill veta med en gång ju
  • awesomesauce
    Cheneyney skrev 2019-01-23 11:21:47 följande:

Hur går det för er? Känner ni fortfarande några symptom? :) 3 dagar kvar tills jag ska testa, aldrig har en vecka gått såhär långsamt!

Här känns det inget alls. Bara precis som det brukar innan mens. Så har inte så stora förhoppningar denna månaden.
  • awesomesauce
    Cheneyney skrev 2019-01-23 21:30:21 följande:

Har du haft mer symptom andra månader? Kroppen verkar ju ofta gilla att luras med en...

Jag tror jag kan ha haft mer symptom andra månader. Eller så har jag bara börjat lära mig vad som är mina normala symptom på att jag ska ha mens. Är inget jag direkt hade koll på innan jag började försöka skaffa barn. Men hoppas ju såklart ändå :) men lite mindre tro på att det ska vara positivt bara. Men kanske är bra så blir man förhoppningsvis inte lika besviken när mensen kommer ^^
  • awesomesauce

Jag fick tyvärr min mens Idag :( Men ser nu fram emot nästa ÄL!

Hoppas på att ni har bättre tur :) håller tummarna!

Svar på tråden Första barnet! BIM januari