Fått missfall bästa vän gravid
Beklagar ditt missfall.
Vad du ska göra är att ta tiden att läka. Att få vara ledsen och sörja. Berätta för dina vänner hur du känner dig så att dom förstår varför du drar dig undan.
Jag och tre kompisar blev gravida samtidigt men i vecka 25 så fick jag föda fram vår son för tidigt och han fick inte stanna kvar.
Det var oerhört tufft att träffa mina vänner efter sjukhusvistelsen, att se deras stora magar när min mage skulle ha vart lika stor.
Jag pratade med mins vänner och dom hade stor förståelse.
Men efter ett tag så kände jag inte samma avundsjuka för deras magar var inte mina. Deras barn som kom var inte vår son som vi fick hålla. Det är deras barn och deras liv.
Jag mådde bättre av att umgås med dom och deras barn men vissa dagar kan det fortfarande vara jobbigt.
När deras barn (och andra barn) fyller år så klarar jag inte riktigt av att gå på stora kalas där det vistas många barn som jag inte känner utan jag firar deras barn dagen innan eller dagen efter.
Ta gärna samtalsstöd. Jah tycker det hjälper. Min psykolog hittar de rätta orden och hon får mig att tänka sunt.
Men som sagt - tillåt dig att få sörja och hitta gärna en plats för dig där du kan finns ro där du kan tänka på ditt barn.