• Mongoliet

    Vad tycker ni socialdemokrater om hela cirkusen?

    Jag känner inte många socialdemokrater tror jag. Villka är ni & vad tycker ni om att ert parti inte har någon egen politik. Att allt handlar om makt. Hur kommer man fram till att rösta på S?

  • Svar på tråden Vad tycker ni socialdemokrater om hela cirkusen?
  • lövet2

    Jag är inte socialdemokrat, men jag röstade på dem i det senaste valet. Varför? Just nu det minst dåliga alternativet och så tycker jag de har skött sig skapligt sedan förra valet.

  • Mongoliet
    lövet2 skrev 2019-01-14 21:30:43 följande:

    Jag är inte socialdemokrat, men jag röstade på dem i det senaste valet. Varför? Just nu det minst dåliga alternativet och så tycker jag de har skött sig skapligt sedan förra valet.


    Vilka huvudsakliga frågor tycker du att S har i sin politik?
  • Nimzay
    lövet2 skrev 2019-01-14 21:30:43 följande:

    Jag är inte socialdemokrat, men jag röstade på dem i det senaste valet. Varför? Just nu det minst dåliga alternativet och så tycker jag de har skött sig skapligt sedan förra valet.


    Kräks
  • Bibbidi

    Jag är så äckligt besviken på sossarna just nu. Att de har gått med på att förstöra LAS är oförlåtligt i mina ögon. Först skrattade jag när jag läste Lööfs krav men sen blev jag chockad när de faktiskt gick med på dem. Enligt mig är LAS en sådan viktig grundsten i vad som är "Sverige", någonting som folk har kämpat hårt för, och att bara offra den sådär lättvindigt... fy fan. Kommer nog inte att rösta på dem i nästa val.

  • Mongoliet
    Bibbidi skrev 2019-01-15 06:08:08 följande:

    Jag är så äckligt besviken på sossarna just nu. Att de har gått med på att förstöra LAS är oförlåtligt i mina ögon. Först skrattade jag när jag läste Lööfs krav men sen blev jag chockad när de faktiskt gick med på dem. Enligt mig är LAS en sådan viktig grundsten i vad som är "Sverige", någonting som folk har kämpat hårt för, och att bara offra den sådär lättvindigt... fy fan. Kommer nog inte att rösta på dem i nästa val.


    Känner exakt samma. LAS är Sverige.
  • Rataxes

    För såssarna är Makten alltid det viktigaste.


    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • HSOF
    lövet2 skrev 2019-01-14 21:30:43 följande:

    Jag är inte socialdemokrat, men jag röstade på dem i det senaste valet. Varför? Just nu det minst dåliga alternativet och så tycker jag de har skött sig skapligt sedan förra valet.


    Dem senaste mandatperioden har ju vart katastrof för Sverige? Hur har de skött sig bra menar du, inressanr att höra om du kan lyfta fram något? För jag och resten av Sverige har nog inte sett så många ljusglimtar ?
  • HSOF
    Bibbidi skrev 2019-01-15 06:08:08 följande:

    Jag är så äckligt besviken på sossarna just nu. Att de har gått med på att förstöra LAS är oförlåtligt i mina ögon. Först skrattade jag när jag läste Lööfs krav men sen blev jag chockad när de faktiskt gick med på dem. Enligt mig är LAS en sådan viktig grundsten i vad som är "Sverige", någonting som folk har kämpat hårt för, och att bara offra den sådär lättvindigt... fy fan. Kommer nog inte att rösta på dem i nästa val.


    För sossarna handlar allt om makt och så har det vart i många år. Sossarna har inte vart ett arbetarparti på många år. Felet är bara att de fortfarande lyckas lura alldeles för många naiva väljare att fortfarande tro det.

    Många som röstar på sossarns gör det pga gamma principer i tron om att det fortfarande är det gamla arbetarpartiet.
  • Nimzay
    HSOF skrev 2019-01-15 08:08:32 följande:
    Dem senaste mandatperioden har ju vart katastrof för Sverige? Hur har de skött sig bra menar du, inressanr att höra om du kan lyfta fram något? För jag och resten av Sverige har nog inte sett så många ljusglimtar ?
    Håller verkligen med
  • cb66
    HSOF skrev 2019-01-15 08:08:32 följande:
    Dem senaste mandatperioden har ju vart katastrof för Sverige? Hur har de skött sig bra menar du, inressanr att höra om du kan lyfta fram något? För jag och resten av Sverige har nog inte sett så många ljusglimtar ?
    Lägsta arbetslösheten på 20 år
  • Pilsner
    Rataxes skrev 2019-01-15 06:47:11 följande:

    För såssarna är Makten alltid det viktigaste.


    Men varför lät de då MP köra med dem hela tiden?
  • Rataxes
    Pilsner skrev 2019-01-15 08:41:13 följande:

    Men varför lät de då MP köra med dem hela tiden?


    Så länge såssarna får ha de tyngsta ministerposterna kan de kasta ut några köttben till vattenmelonerna. Inbillningsminister Fridolin, bostadsislamisten Kaplan osv.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • HSOF
    cb66 skrev 2019-01-15 08:39:00 följande:

    Lägsta arbetslösheten på 20 år


    Knappast regeringens förtjänst, utan enbart pga högkonjuktur och en massa låtsasjobb från arbetsförmedlingen. Löfven lovade Europas lägsta arbetslöshet till 2020. Än så länge har vi bara dalat i den statistiken. Sverige har gått sämre än övriga Europa både när det kommer till sysselsättning och tillväxt. Faktum är att Sverige har haft en väldigt dålig tillväxt de senaste 20 åren.

    Vi tappar även på andra områden, såsom sjukvård, skola och omvård. Så nej, förra regeringen var en katastrof för Sverige även om våra maktvänliga media vill ge sken om att Sverige går som tåget, vilket är rena fake-news!
  • HSOF
    Rataxes skrev 2019-01-15 08:47:30 följande:

    Så länge såssarna får ha de tyngsta ministerposterna kan de kasta ut några köttben till vattenmelonerna. Inbillningsminister Fridolin, bostadsislamisten Kaplan osv.


    Haha precis, inbillningsminister den var bra haha
  • cb66
    HSOF skrev 2019-01-15 10:21:03 följande:
    Knappast regeringens förtjänst, utan enbart pga högkonjuktur och en massa låtsasjobb från arbetsförmedlingen. Löfven lovade Europas lägsta arbetslöshet till 2020. Än så länge har vi bara dalat i den statistiken. Sverige har gått sämre än övriga Europa både när det kommer till sysselsättning och tillväxt. Faktum är att Sverige har haft en väldigt dålig tillväxt de senaste 20 åren.

    Vi tappar även på andra områden, såsom sjukvård, skola och omvård. Så nej, förra regeringen var en katastrof för Sverige även om våra maktvänliga media vill ge sken om att Sverige går som tåget, vilket är rena fake-news!
    Självklart, allt bra beror andra faktorer och allt kasst beror på regeringen. Den nuvarande regeringen har dessutom inget med att göra utan allt bra är tack vare den förra regeringen.

    Så är det och har alltid varit.
  • HSOF
    cb66 skrev 2019-01-15 10:29:16 följande:

    Självklart, allt bra beror andra faktorer och allt kasst beror på regeringen. Den nuvarande regeringen har dessutom inget med att göra utan allt bra är tack vare den förra regeringen.

    Så är det och har alltid varit.


    Det är klart att omvärlden spelar en väldigt viktig roll. Men presterar man sämre än omvärlden så är det ett bra mått på dåligt politk. Sen Löfven tillträdde så är det inget som vi förbättrat tvärt om så har vi tappat på de flesta områden. Det skulle isåfall vara i dårskap och naivitet. Där har Sverige legat ohotat i topp de sista åren.

    Nä förfallet började innan Löfvenregeringen, men de har inte gjort ngt för att förbättra situationen, snarare tvärt om..
Svar på tråden Vad tycker ni socialdemokrater om hela cirkusen?