• Anonym (Walter)

Epidemi av separationer...

Med smittar menas att när ett par i vänkretsen tar steget är det många som funderar över sig själv och kanske äntligen vågar vara ärliga mot varandra och sig själv. Och det är alltid läskigt att vara först. När nån tar steget blir det "kan dom så kan vi".

I vänkretsen kanske hemligheter bubblar upp på ytan i och med skilsmässa och grundvalar raseras .

När jag gifte mig så var det tre par som separerade från varandra samma år efter bröllopet. Vårt bröllop hade startat många hemliga tankar och vår vigsel och lycka fick tydligen dessa att tänka till.

• Anonym (Walter)

Det här är väl ett ämne som inte precis är raketforskning

Det är väl inget nytt med att en förkrossande majoritet endast lever ihop pga barnen?

Gjorde en rundfrågning på mitt jobb bland kollegorna på samma avdelning (stort företag) och vi är i åldrarna 27-45 och en stor majoritet erkände att de inte varit ihop alls om de inte haft barn och många tillade att det är precis vad som kommer hända när barnen är tillräckligt stora. Ingen tyckte heller att det var konstigt att vara ihop bara för barnens skull.

• Anonym (Walter)

Det här är väl ett ämne som inte precis är raketforskning

Det är väl inget nytt med att en förkrossande majoritet endast lever ihop pga barnen?

Gjorde en rundfrågning på mitt jobb bland kollegorna på samma avdelning (stort företag) och vi är i åldrarna 27-45 och en stor majoritet erkände att de inte varit ihop alls om de inte haft barn och många tillade att det är precis vad som kommer hända när barnen är tillräckligt stora. Ingen tyckte heller att det var konstigt att vara ihop bara för barnens skull.

Svar på tråden Epidemi av separationer...