• Anonym (*)

Epidemi av separationer...

Anonym (20) skrev 2019-01-16 15:56:50 följande:
    Det är väl i och för sig ingenting här i livet som gäller alla.

Och egentligen är väl inte heller din personliga bekantskapskrets på något sätt representativ för befolkningen i stort. Oavsett om du överdriver eller inte. 

Trevligt att höra att just du fortfarande trivs med din man. Då är ju allting gott här i världen. Och låt oss hoppas att även han fortsätter att trivas med dig. 
    Var läser du att hennes bekantskapskrets är representativ för befolkningen i stort?

Har du problem med att andra har andra erfarenheter än dig?
  • Anonym (*)
    Anonym (20) skrev 2019-01-17 12:16:53 följande:
    Nej, det är ju just det, hennes bekantskapskrets är inte representativ. Jag har inga problem med att nån annan har andra erfarenheter än jag. Har du problem med det?
    Och det har hon ju inte sagt heller, så varför tar du då upp det?
  • Anonym (*)
    Anonym (20) skrev 2019-01-17 13:23:51 följande:
    För att hon skrev att i hennes bekantskapskrets så... Och jag tyckte att det saknade relevans. Varför stör du dig så mycket på detta? Är det så viktigt för dig att ge sextiotalist återupprättelse? Kan hon inte ta sina egna strider om det nu ens är strider?
    Man får alltså inte ge en annan bild av vad du skriver?

Trodde detta var ett diskussionsforum, inte en tävling.

• Anonym (*)
    Anonym (20) skrev 2019-01-17 16:39:42 följande:
    Hon får skriva vad hon vill och jag får skriva vad jag vill och du får skriva vad du vill. Gott så?
    Oj...
  • Anonym (*)
    Anonym (man) skrev 2019-01-18 16:06:26 följande:
    Absolut inte, mitt val att avsluta förhållandet var en konsekvens av hennes egoism. 

Accepterar du vad som helst från andra för att inte de ska bli ledsna?
    Ja, det är viktigt att hålla reda på vem som var egoist först...
  • Anonym (*)
    Anonym (man) skrev 2019-01-18 16:23:21 följande:
    Att avsluta ett förhållande för att någon beter sig egoistiskt är INTE egoism det är en konsekvens av egoism. Att egoistiska personer sen TYCKER det är egoistisk att andra inte accepterar deras egoism är en helt annan sak.
    Egoism är att bry sig om sig själv, göra något för sig själv. Självklart skilde du dig för din skull, inte för hennes, hon ville ju inte skilja sig.

• Anonym (*)
    Anonym (man) skrev 2019-01-18 16:23:21 följande:
    Att avsluta ett förhållande för att någon beter sig egoistiskt är INTE egoism det är en konsekvens av egoism. Att egoistiska personer sen TYCKER det är egoistisk att andra inte accepterar deras egoism är en helt annan sak.
    Egoism är att bry sig om sig själv, göra något för sig själv. Självklart skilde du dig för din skull, inte för hennes, hon ville ju inte skilja sig.

Svar på tråden Epidemi av separationer...