• Kvinna92

    Fysioterspi från 6 månader.

    Hej! Jag har en son på 6 månader och 2 veckor.

    Han är platt på vänster sida bakhuvud och höger sida är normal.

    Vi går hos en sjukgymnast och jag gör allt som krävs för att det ska rätta till sig. Det vill säga jag lägger honom mycket på mage, Bär honom med höger sida nedåt och får honom att titta åt höger sida. Han har mimos kudden när jag byter blöja och sover på sin sido kudde i sängen.

    Är det någon mer som behandlat sitt barn med fysioterapi från 6 månader och hur har det gått?

    Det skiljer 5 mm från andra sidan . Kan det rätta till sig på 2 månader tror ni när det är en sån

    liten skillnad? Tacksam för alla svar ????

  • Svar på tråden Fysioterspi från 6 månader.
  • Jsv17

    Hej! Vi började gå med vår son när han var 5mån då hade han 11mm skillnad, 7 och under sa hon anses ?normalt? nu på avslutande ettårskontrollen hade han 5mm så vi lyckades minska 6mm på ca ett halvår


    Pojke 9-12-17
  • Kvinna92

    Hej vad bra att det minskade för er son. Bra jobbat!

    Vad var det som orsakade plattheten då ?

    Min son har lite förkortad nackmuskel på vänster sida och det är orsaken till det. Så jag stretchar och töjer hans nacke 2 gånger varje dag för att förlänga hans nackmuskel. Vad var orsaken för plattheten för er son?

    Hur åtgärdade ni det?????

  • Jsv17
    Kvinna92 skrev 2019-01-16 08:03:03 följande:

    Hej vad bra att det minskade för er son. Bra jobbat!

    Vad var det som orsakade plattheten då ?

    Min son har lite förkortad nackmuskel på vänster sida och det är orsaken till det. Så jag stretchar och töjer hans nacke 2 gånger varje dag för att förlänga hans nackmuskel. Vad var orsaken för plattheten för er son?

    Hur åtgärdade ni det?????


    Han fick en fostersvulst på ena sidan när han föddes (som en stor bula) då min värkar var så kraftiga och tryckte honom neråt innan jag var helt öppen. Det är absolut inget farligt och den försvann efter ett par månader men då kunde han ju bara ligga åt ett håll i början och blev starkare på ena sidan och fick den sidan som favorit. Så vi fick också göra styrke-övningar som byggde upp den andra sidan, köpte en sådan sido-sov-kudde och locka honom att titta åt ?rätt håll? på skötbord osv. Vi fick iaf resultat rätt snabbt, det mesta första 2-3 månaderna sista 1cm fick vi på slutet men huvudet blir ju hårdare och hårdare
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Fysioterspi från 6 månader.