• Wonder­girl20­18
    Äldre 15 Jan 21:36
    1896 visningar
    17 svar
    17
    1896

    Varför raderar du någons kommentar på din Instagram

    Om du väljer att radera någons kommentar på din Instagram, varför gör du det?
    Det handlar om en person du känner ytligt och kommentaren är av lite flirtigare karaktär (väldigt oskyldig). 

  • Svar på tråden Varför raderar du någons kommentar på din Instagram
  • Anonym (Johan­na)
    Äldre 15 Jan 21:38
    #1
    +1

    För att jag inte besvarar flirten och jag vill inte att motparten ska få för sig något.

  • Äldre 15 Jan 21:41
    #2
    +1
    Wondergirl2018 skrev 2019-01-15 21:36:34 följande:

    Om du väljer att radera någons kommentar på din Instagram, varför gör du det?
    Det handlar om en person du känner ytligt och kommentaren är av lite flirtigare karaktär (väldigt oskyldig). 


    Jag skulle nog inte radera kommentaren, utan bara låta den vara. Dvs varken kommentera eller gilla. För att jag ska radera så krävs det nog lite mer, att det är kränkande, personangrepp, rasistiskt eller opassande på annat sätt..
  • Äldre 15 Jan 21:47
    #3
    +1

    För att andra som läser kommentaren inte ska dragna slutsatser.

  • Anonym (Hmm)
    Äldre 16 Jan 11:07
    #4

    Är det helt otänkbart att person ändå gillar den som lämnar kommentaren eller är det endast negativt tycker ni? 

  • Anonym (Johan­na)
    Äldre 16 Jan 13:33
    #5
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-16 11:07:44 följande:

    Är det helt otänkbart att person ändå gillar den som lämnar kommentaren eller är det endast negativt tycker ni? 


    Man kan gilla personen men inte flirtandet
  • Anonym (anled­ningar­)
    Äldre 16 Jan 14:28
    #6
    Wondergirl2018 skrev 2019-01-15 21:36:34 följande:

    Om du väljer att radera någons kommentar på din Instagram, varför gör du det?
    Det handlar om en person du känner ytligt och kommentaren är av lite flirtigare karaktär (väldigt oskyldig). 


    kan ju tillexempel vara så att jag har en partner och den personen skulle tycka det var jobbigt att se någon annan flörta med mig. Eller så är jag singel men intresserad av någon och rädd att den personen skall bli ointresserad om någon annan håller på och flörtar med mig. 


    Eller så är jag absolut inte intresserad av personen och därför tycker det är lite jobbigt med att den flörtar med mig så jag tar bort det i hopp om att personen skall fatta vinken. 

  • Äldre 16 Jan 15:11
    #7

    Jag använder inte instagram på det sättet att något sådant skulle ske, men jag kan föreställa mig ett par anledningar.

    Personen är ointresserad av närmandet och markerar sitt ointresse.

    Personen är i ett förhållande och tycker att det är respektlöst av avsändaren att flirta trots den vetskapen.

    Personen är i ett förhållande och anser inte att partnern ska behöva se såna kommentarer.

    Personen tycker att kommentaren är olämplig.

    Det är ett misstag.

    Bäst är kanske att fråga?


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 16 Jan 15:52
    #8
    Physalis skrev 2019-01-16 15:11:41 följande:

    Jag använder inte instagram på det sättet att något sådant skulle ske, men jag kan föreställa mig ett par anledningar.

    Personen är ointresserad av närmandet och markerar sitt ointresse.

    Personen är i ett förhållande och tycker att det är respektlöst av avsändaren att flirta trots den vetskapen.

    Personen är i ett förhållande och anser inte att partnern ska behöva se såna kommentarer.

    Personen tycker att kommentaren är olämplig.

    Det är ett misstag.

    Bäst är kanske att fråga?


    Kan tänka mig att personen tycker att kommentaren är lite olämplig pga vår icke relation. Går tyvärr inte att fråga rakt ut just nu. 

    Vad jag vet så har personen ingen relation med någon annan. 
  • Anonym (anled­ningar­)
    Äldre 16 Jan 17:27
    #9
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-16 15:52:56 följande:
    Kan tänka mig att personen tycker att kommentaren är lite olämplig pga vår icke relation. Går tyvärr inte att fråga rakt ut just nu. 

    Vad jag vet så har personen ingen relation med någon annan. 

    Bara för att du inte vet det så betyder det inte att personen inte har en relation eller är på väg att starta en relation. 


    Och om till och med du kan inse att kommentaren är olämplig pga er icke relation så har du svaret, din flirt var olämplig och uppskattades inte därför raderade personen det. 

  • Anonym (Hmm)
    Äldre 16 Jan 19:23
    #10
    Anonym (anledningar) skrev 2019-01-16 17:27:19 följande:

    Bara för att du inte vet det så betyder det inte att personen inte har en relation eller är på väg att starta en relation. 


    Och om till och med du kan inse att kommentaren är olämplig pga er icke relation så har du svaret, din flirt var olämplig och uppskattades inte därför raderade personen det. 


    Jag valde bland orsaker som en person skrev här som jag trodde passade bäst in i så fall, att den kunde vara olämplig. Men jag vet ju inte det. Personen känns ganska besvärad och undviker ögonkontakt. Men jag vet inte varför personen är besvärad.. är det själva kommentaren, är det borttagandet eller kan det vara ngt annat.. 
  • Äldre 17 Jan 00:46
    #11
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-16 19:23:52 följande:

    Jag valde bland orsaker som en person skrev här som jag trodde passade bäst in i så fall, att den kunde vara olämplig. Men jag vet ju inte det. Personen känns ganska besvärad och undviker ögonkontakt. Men jag vet inte varför personen är besvärad.. är det själva kommentaren, är det borttagandet eller kan det vara ngt annat.. 


    Om personen verkar besvärad så känns det rätt rimligt att den också är det. Alla är helt enkelt inte bekväma med flirtande från främlingar.
    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 17 Jan 12:22
    #12
    Physalis skrev 2019-01-17 00:46:25 följande:
    Om personen verkar besvärad så känns det rätt rimligt att den också är det. Alla är helt enkelt inte bekväma med flirtande från främlingar.
    Men är det inte lite överreagerat undrar jag då? Vad är det som kan vara så hemskt med en kommentar på sociala medier liksom. :) 
  • Anonym (anled­ningar­)
    Äldre 17 Jan 13:53
    #13
    +1
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-17 12:22:43 följande:
    Men är det inte lite överreagerat undrar jag då? Vad är det som kan vara så hemskt med en kommentar på sociala medier liksom. :) 

    En oönskad flirt kan vara väldigt obehaglig. Och även om du tycker det var en "oskyldig" flört så kan det vara så att personen du skrivit den till inte uppfattar den som så oskyldig utan känner att det är obehagligt och ett övertramp. 


    Nu vet vi inte om du är kvinna eller man och om den som du skrivit till är kvinna eller man. Samt att vi inte vet vad du skrev och på vilken typ av bild du skrev det på. Allt sånt kan ge förklaring på vad som hänt


    Men rent spontant tänker jag att du har gjort en kommentar som DU tycker är oskyldig men som den som du skrev det till inte uppfattar som så oskyldigt utan som ett övertramp och obehagligt. Hade jag varit dig hade jag låtit personen vara, all vidare kontakt kan i detta läget ses som creepy och obehagligt. 

  • Äldre 18 Jan 01:33
    #14
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-17 12:22:43 följande:

    Men är det inte lite överreagerat undrar jag då? Vad är det som kan vara så hemskt med en kommentar på sociala medier liksom. :) 


    Varför vill du få det till en överreaktion?
    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 18 Jan 09:06
    #15
    Physalis skrev 2019-01-18 01:33:13 följande:
    Varför vill du få det till en överreaktion?
    Jag vill inte få det till en överreaktion, men jag har verkligen så svårt att greppa det. Det är därför jag skapade den här tråden för att få en annan synvinkel eftersom det är så långt ifrån hur jag fungerar. :) 
  • Anonym (Johan­na)
    Äldre 18 Jan 10:54
    #16
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-18 09:06:47 följande:

    Jag vill inte få det till en överreaktion, men jag har verkligen så svårt att greppa det. Det är därför jag skapade den här tråden för att få en annan synvinkel eftersom det är så långt ifrån hur jag fungerar. :) 


    Om ni inte har någon relation till varandra kan en flirtkommentar i allra högsta grad anses som övertramp just för att det inte existerar en relation.

    Vissa människor flirtar man inte med helt enkelt för att det krävs en viss personlig kontakt IRL och man vet att det är okej.

    Jag följer en proffsfotograf på Instagram som också bor i min lilla ort , vi hejar på varandra när vi möts men vi har ingen annan koppling till varandra mer än att han tagit kort på min son. Det skulle aldrig vara okej att skriva något flirtigt till honom på en bild .
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 18 Jan 12:38
    #17
    Anonym (Johanna) skrev 2019-01-18 10:54:39 följande:
    Jag följer en proffsfotograf på Instagram som också bor i min lilla ort , vi hejar på varandra när vi möts men vi har ingen annan koppling till varandra mer än att han tagit kort på min son. Det skulle aldrig vara okej att skriva något flirtigt till honom på en bild .
    Och det är det jag inte riktigt förstår. Varför skulle det vara så himla fel? Om fotografen lägger upp en bild på att han är på gymmet och tränar och visar sina muskler och du kommenterar ngt i stilen: Wow vilka snygga resultat. Kan det här verkligen uppfattas som olämpligt? Jag ser det som att man bekräftar en annan människa. Sen kanske han tänker, hon kanske tycker jag är snygg. So what? Han vill väl uppfattas som snygg eftersom han tränar och visar upp sina resultat på sociala medier. Då förstår jag inte hur det hela kan bli olämpligt.  
Svar på tråden Varför raderar du någons kommentar på din Instagram