• Anonym (Man)

    Lämnat cancersjuk tjej

    Så vad menar ni att jag skulle gjort? Ni verkar tycka jag anklagar mitt ex men jag förklarar bara vad jag tycker är jobbigt. Hon tyckte ju inte att jag var tillräcklig så det var ju hon som inte var nöjd med mig

  • Anonym (Man)
    Anonym (..) skrev 2019-01-20 15:13:11 följande:

    Du gjorde helt rätt som drog. Nu slipper hon en egoist som inte är där för henne med "stort bekräftelsebehov" och flirtar med andra kvinnor och sen kallar henne svartsjuk. Sista man behöver när man är sjuk..


    Så man är idiot för att man skaffar lite kvinnliga bekanta och vill vara social och njuta av livet. Jag ser vackra kvinnor överallt, inte sagt att jag vill gå i säng med dem för det och tycker mitt ex var lite naiv när hon ville att jag bara skulle ha ögon för henne. Dessutom flirtade jag aldrig med kvinnor utan var bara vänskaplig. Har aldrig sagt till en annan kvinna att hon är snygg och att jag skulle vilja ha henne. Inledde bara lite ytlig vänskap. Mitt ex brydde sig som sjutton när jag fick nån kvinnlig FB vän, speciellt om hon var ung och snygg. Jag kan själv vara svartsjuk men visar det inte och tycker mitt ex kunde varit mer tolerant. Hon hade dålig självkänsla, jämförde sig själv med dessa kvinnor.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Lis) skrev 2019-01-23 17:54:01 följande:

    Vänta lite nu.. Du beskyller en cancersjuk kvinna för dålig självkänsla när du blir vän med yngre och vackra kvinnor? Det är ju inte som att en cancersjuk person är sitt sexigaste jag i det tillståndet, eller har jag fel?

    Klart hon känner sig otillräcklig!

    Snacka om att strö salt i öppet sår...

    Alltså hur svårt har du egentligen att sätta dig in i en annan människas situation?


    Men jag blir vän med dem på FB. Jag har ngr få ggr skrivit vänskapligt och en kvinna hade jag en vänskaplig relation med. Vi träffades ngr gånger i början av förhållandet med mitt ex men detta vet inte mitt ex och jag hade inte sex med henne. Vi har sedan fortsatt att skriva under dessa två år. Jag har gärna kvinnliga vänner. Mitt ex var ofta svartsjuk även när hon var mer eller mindre frisk från sin blodsjukdom. Vi fick lite dålig början. Hon fick efter ett halvår veta att jag redan var i ett kk- förhållande i början av vår relation och jag träffade båda samtidigt. Men mitt ex visste i början inte om hon ville ha en relation med mig och tycker inte det är ngt som skulle förstöra hennes tillit. Jag kämpade verkligen för att få henne. Nu när det tog slut var hon så mån om att vi skulle fortsätta vara vänner och bestämde att vi skulle träffas men nu hör hon inte av sig alls. Jag är ute en del och har kontakt med nya kvinnor ( vänskapligt) men det tror jag inte hon vet så jag fattar inte varför hon inte hör av sig.
  • Anonym (Man)

    Flera här har skrivit att hon går bort snart men det har jag aldrig haft uppfattningen om. Visst är hon sjuk men aldrig att hon nämt att hon kommer dö. Tvärtom har hon pratat om att hon kommer må bättre snart. Nu i höst gjorde jon en blodbehandling som hon hoppades mkt på men den hjälpte inte och så blev det cellgifter igen men hon var väldigt hoppfull och skulle få göra fler blodbehandlingar. Även om hon var mkt smal såg hon ändå ganska frisk ut och var tom med mig ute och firade hennes födelsedag dagen innan jag gjorde slut. Hon var trött och vi gick hem tidigt men hon försökte ofta att hitta på saker och tog tåget till mig den helgen. Det tog slut i ett litet bråk när hon inte gav sig. Hon sa att hon ville ha mer trygghet i relationen och var ledsen för att jag skulle åka iväg och jobba tre månader i Finland från mars och fram till sommaren och ha med mina barn. Meningen var att hon skulle komma dit i flera veckor med sina barn under påsken men hon sa tillslut att hon inte kunde pga behandlingen och var nog rätt sur att jag skulle dit. Det är ngt jag planerat rätt länge och som ingick i tjänsten jag fått och dessutom blir det en kul grej för barnen och mig. Jag sa att vi inte har ngn tid att bygga upp trygghet innan jag åker men att jag gör så gott jag kan och att jag är kär i henne och hon blev dramatisk och sa att hon inte orkar, att allt i hennes liv är så ovisst. Att hon vill veta att det är vi för lång tid framåt, att vi planerar för framtiden mm fastän hon själv kan vända på två sekunder ibland. Hon kunde inte ta att vi ser tiden an och att vi tar det väldigt lugnt. Hon blev påstridig och jag gjorde slut...

  • Anonym (Man)
    Anonym (Lajla) skrev 2019-01-27 21:26:50 följande:

    Får man fråga vad hon har för cancer?

    Finns ju många olika cancer som är mer dödliga än andra.

    Hur kan du vara så säker på att hon överlever ?


    Hon har kronisk leukemi. Hon har alltid sagt att hon kommer bli friskare. Jag lämnade henne faktiskt när hon börjat med ny behandling och som hon hoppades mkt på. Hennes kompis sa att den inte funkat men jag lämnade inte med tanken om att jag lämnar en döende tjej. I somras var vi i Italien en vecka och hon var pigg då. Sen på hösten blev det värre och hennes humör skiftade mkt och det var det som jag tillslut inte klarade
  • Anonym (Man)
    Anonym (Lajla) skrev 2019-01-28 10:53:49 följande:

    Just Kronisk leukemi finns två olika vet du vilken hon har?

    Kronisk myeloisk leukemi (KML)

    Kronisk lymfatisk leukemi (KLL)


    Nä jag vet inte det. Hur skiljer de sig åt? Jag har ju knappt vetat att hennes blodsjukdom är en cancervariant. Har bara vetat att det är ngt kroniskt som gör henne trött och behöver behandling eftersom de vita blodkropparna är för många. Flera år innan vi träffades hade hon också en tumör på livmoderhalsen som hon opererades för men kontrollerna efter det har alltid varit bra. Hon har inte hälsan med sig direkt...
  • Anonym (Man)
    Anonym (Finns andra än dig i ditt liv?) skrev 2019-01-28 12:35:15 följande:

    Så du gjorde slut i samband med henne födelsedag.... charmigt... 

     

    I vilket fall som helst så bör du inse att om behandlingen inte funkat så betyder det något, en hint det betyder inte att hon snart kommer vara frisk eller ens må bättre.... 

    En annan sak som du behöver vara medveten om är att man kan må bra och "funka" ibland in i det sista... finns de som inte blir så sjuka att de bli sängliggande förrän sista veckan i livet.... 

     Lägg till att om hon ju inte kan veta hur hon mår så långt fram i tiden som ditt jobb utomlands är tänkt att börja. Hon är inte dramatisk hon är realistisk och försöker ge dig signalerna om att även om hon gör sitt bästa för att verka frisk och försöka orka med saker så gör hon inte det och hon är inte ens säker på att hon kommer överleva till sommaren. Men du är så egotrippad att du inte förstår det. Du är inte kär i henne, så sluta säga det, du tycker om henne ok... Men om det hade varit kärlek hade du varit mer orolig, mer intresserad och mer insatt i hennes sjukdom och diagnos. 

    Sluta tycka synd om dig själv nu. Det är inte dig det är synd om. Du gjorde rätt som gjorde slut, och du har inget i hennes liv att göra. Du vill dessutom inte vara i hennes liv för hennes skull utan för att döva ditt eget dåliga samvete. Men sluta ha dåligt samvete. Du älskade henne inte, punkt slut, det är inget att ha dåligt samvete för! Men tänker du fortsätta tycka synd om dig själv så bör du skämmas... 


    Ja men hur sjutton ska man veta om någon är svårt sjuk eller att det är under kontroll. Hon kunde ju vara precis som vilken tjej som helst ibland och ibland var hon trött och hade ont. Hon var ju på sjukhuset ofta och fick blod och dropp och behandlingar men i övrigt tror jag inte att någon gick runt och tänkte att hon var jättesjuk. Jag var alltid mån om att behandla henne som en vuxen individ med eget ansvar för sitt liv
  • Anonym (Man)
    Anonym (Lajla) skrev 2019-01-28 15:03:13 följande:

    Om jag förstår det hela rätt så kan man inte bota KLL medans KML har man chans att bota om patienten svarar bra på behandlingen den får.

    Varför har du inte varit mer intresserad av hennes sjukdomsförlopp? :(


    Ok men är ngn av formerna väldigt allvarlig?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Finns andra än dig i ditt liv?) skrev 2019-01-28 16:21:16 följande:

    Alltså inte för att vara sån men nej du behandlade inte henne som en vuxen individ med eget ansvar för sitt liv. Du behandlade henne som en person som du inte brydde dig om.

    Du räknar upp tecken på tecken på att hon var väldigt sjuk, men du brydde dig inte nog för att verkligen ta reda på vad hon hade... Satte du dig någonsin ner med henne och frågade vad hon verkligen hade? Frågade henne när hon varit hos läkaren vad som blivit sagt? Frågat henne ordentligt om hennes mediciner, prognos och diagnos? Faktiskt satt dig ner och visat att du brydde dig? Eller gör man inte det med en "vuxen individ med eget ansvar för sitt liv" i dina ögon?? Spoiler i såfall... De flesta andra skulle bry sig om sin partner nog för att göra det, många skulle även göra det för sina vänner. 

    Det låter inte som du gjort det. Vilket är ett EXTREMT tydligt tecken på att du inte älskade henne. Så sluta nu. Låt henne vara.... Hon mår dåligt nog utan att behöva ha dig i sitt liv... Du har INGET positivt att tillföra henne. Du har gjort slut, låt det vara så nu. Du har inget i hennes liv att göra. Framförallt då det inte är för hennes skull du vill vara där, utan för att ditt samvete påverkar dig!


    Jag har alltid tänkt att jag älskar henne. Jag var iaf väldigt kär i henne och kände en väldigt stark attraktion och samhörighet. Det stämmer att jag var dåligt insatt i hennes sjukdom men jag ville inte prata om det för att inte påminna henne. Antog att hon berättade om hon behövde och klart att jag frågade hur hon mådde men oftast visste jag ju svaret och ibland svarade hon inte ens om jag frågade hur hon mådde och då antog jag att hon tyckte det var jobbigt. Kan man inte älska någon och samtidigt känna att relationen inte håller för framtiden? Att ingen av oss mådde bra som det var och då måste ngt ändras
  • Anonym (Man)
    Anonym (:() skrev 2019-01-28 20:29:01 följande:

    utnyttja inte någon mer nu o lär känna* nästa tjej*


    Jo det ska jag verkligen. Vet att jag snart kommer söka efter kärleken igen och ska försöka att hitta en stabil person även om man självklart inte styr över känslor. Vill ha en vuxen relation med en vuxen kvinna. Inte vara allt för henne eller behöva hjälpa henne eller rädda henne
  • Anonym (Man)
    Anonym (Lajla) skrev 2019-01-28 20:13:42 följande:

    Det är väldigt individuellt hur långt det har gått och hur ens egna kropp svarar på behandlingen.

    Om man hittar rätt behandling till rätt person det är mycket som spelar in.

    Om det är allvarligt eller inte kan endast hennes läkare svara på eller de nära och kära som har varit med och lyssnat och pratat med läkaren.

    När pratade du sist med henne?

    Ta aldrig saker och ting förgivet, livet kan avslutats tidigare än man tror tyvärr.


    Ja det är ju över en månad sen nu som vi pratade. Hon som inte svarat och som skulle höra av sig. Vi bestämde att vi skulle ses men hon hörde aldrig av sig och jag skickade kort meddelande att jag hoppas hon har det ok men inget svar. Hon är väldigt sjuk det har jag hört men vet inte mer än så
  • Anonym (Man)

    Nä jag har inte hälsat på henne. Föreslog när vi gjorde slut att jag skulle komma till henne en viss dag och hon skulle höra av sig när hon mådde bättre men sen hörde jag ju aldrig ngt. Jag försöker gå vidare i livet och är ute mkt och pratar med andra kvinnor.

  • Anonym (Man)

    Tänkte på en grej. De senaste veckorna har jag tryckt älska på en tjejs inlägg flera gånger, bl.a. hennes profilbild. Har inte sett att mitt ex varit aktiv ngt men kan det vara därför hon inte hör av sig? Hon är ju som sagt svartsjuk

  • Anonym (Man)

    Hon skrev till mig. Hon skrev att hon var ledsen som inte hört av sig och att hon varit inlagd och hon hoppades att jag mådde bra och att jag skulle få en trevlig resa till Finland. Jag svarade att jag tänker på henne och undrade hur hon mår nu och hon svarade att hon är mkt på sjukhuset och hemma ibland och sen att hon hoppades jag skulle ha det bra. Det sista svarade jag inte på.

  • Anonym (Man)
    Fiona M skrev 2019-02-01 11:59:53 följande:

    Varför spelar du spel med en person du säger dig bry dig om?


    Vadå spela spel? Det var egentligen inget att svara på...
  • Anonym (Man)
    Bananböjaren skrev 2019-02-01 17:06:11 följande:

    Ursäkta men jag tycker inte riktigt att TS formulerar sig som en man. Och att använda nicket "Man" dessutom? Det skulle inte alls förvåna mig om det här är en tråd skriven av en arg feminist ur hatsvansen som hänger här på FL. Det finns några riktigt utsakade manshatare här som gör allt för att sprida sin propaganda och sitt hat.

    Jag har ett namn på tungan men tänker inte nämna det. Du försöker lite för mycket för att man ska ta det på allvar.


    Och hur fan uttrycker sig en man då bananböjaren? Tar bort tråden nu. Fy fan för såna som dig... jag är en man men att ngn tycker jag skulle vara en manshatande feminsist tycker jag faktiskt är smickrande efter allt påhopp åt andra hållet....
  • Anonym (Man)
    Anonym (Lajla) skrev 2019-02-01 18:20:40 följande:

    Vad vill du ha ut av denna tråd?


    Jag är en ansvarstagande man som har dåligt samvete och behöver väl bara få bena ut lite... varför skapas trådar överhuvudtaget... så fort ngt går lite långt döms trådar ut som troll. Nu som tycket det är en trolltråd kan ju definiera ramarna för en normal tråd då.
  • Anonym (Man)
    Bananböjaren skrev 2019-02-01 17:06:11 följande:

    Ursäkta men jag tycker inte riktigt att TS formulerar sig som en man. Och att använda nicket "Man" dessutom? Det skulle inte alls förvåna mig om det här är en tråd skriven av en arg feminist ur hatsvansen som hänger här på FL. Det finns några riktigt utsakade manshatare här som gör allt för att sprida sin propaganda och sitt hat.

    Jag har ett namn på tungan men tänker inte nämna det. Du försöker lite för mycket för att man ska ta det på allvar.


    Du är väl en kvinnohatande mansgris. Fint att du har din mail synlig....
  • Anonym (Man)
    Bananböjaren skrev 2019-02-01 19:30:38 följande:

    Skynda skynda, innan du blir avslöjad

    Sen kan du koncentrera dig på din andra tråd med penisbärarna

    Du har bestämmt dig för att viga livet åt det här va?


    Jag skäms inte ett skit. Jag är en man och faktiskt är tråden inte troll. Jag tycker däremot att ditt kvinnohat är rätt så vidrigt. Varför har du inte privat profil när du sprider ditt kvinnohat???
  • Anonym (Man)
    Bananböjaren skrev 2019-02-01 19:44:38 följande:

    Jepp, You're all man. Eller hur Nu börjar det bli lite pinsamt för dig att ta dig ur det här.


    Inte alls... låter tråden vara det är blev plötsligt intressant. Ringde en välbekant klocka. Gulebøj
Svar på tråden Lämnat cancersjuk tjej