• Anonym (Alice)

Ingår duschhuvudet?

Jag skulle nog inte anta att något lite mer speciellt ingick i en hyreslägenhet, och jag skulle inte lägga ansvaret att informera om vad som ingår på tidigare hyresgästen. Jag skulle se till att fråga själv på visningen, typ om det finns en tvättmaskin i lägenheten när det i annonsen bara stod att det fanns gemensam tvättstuga. Skulle aldrig anta att en hyresgäst skulle montera ner allt som är deras för en visning heller.

Så länge det finns det som ska finnas, skulle jag vara nöjd då det är en hyreslägenhet och inte en lägenhet som jag köpt. Klart att det kan kännas surt, men då får man ju se det som inspiration till små ändringar som man själv kan göra.

• Anonym (Alice)
    Anonym (Freddan) skrev 2019-01-16 13:25:59 följande:

Så den kan inte krävas tillbaka?

Varför skulle ni kunna göra det? Om det tillhörde förra hyresgästen kan ni kräva att få det lika lite som att ni skulle kunna kräva att få deras soffa eller hallbord.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Freddan) skrev 2019-01-20 08:04:16 följande:

Kan en polisanmälan för stöld leda nånstans? där man uppger att förra boenden sa att den följer med lägenheten?

Nej, klart det inte är stöld, om det var tidigare hyresgästens egna. Och sa ens personen som bodde där att du skulle få det eller tänker du ljuga för polisen över ett duschmunstycke?

Om det tillhörde lägenheten och alltså var hyresvärdens duschmunstycke, och förra hyresgästen tog det och satte dit ett billigare är det ju hyresvärlden som blivit bestulen och det är nåt du får ta upp med hen.
Svar på tråden Ingår duschhuvudet?