Inlägg från: Anonym (handlar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (handlar)

Ingår duschhuvudet?

Anna60 skrev 2019-01-16 11:35:59 följande:
    Ja, man skall återställa till originalskick. Men man skall också säga till att "detta kommer vi ta med oss och sätta tillbaka originalet" om man låter sina egna prylar vara kvar vid visning. 

Förstår inte vad som är så svårt att förstå?
    Här handlar det om att DU inte förstår att det inte finns någon sådan plikt. DIN känsla för vad som är rätt och fel är inte lag. DU anser att man ska berätta om sådan, det är DIN åsikt. Inget annat. 

TS, som så många har sagt, saker som den tidigare hyresgästen själv har satt dit får denne ta med sig vid flytt. Även om denne satt upp extra skåp, bytt köksluckor,
    Grannen ovanpå har gjort egna köksluckor, de har bott här i drygt 20 år och kommer troligen bo kvar till döddagar och tycker att det är värt att lägga pengar på det.  Så länge de återställer lgh i det skick som fanns när de köpte. 
    Grannen ovanpå har även lagt in klickgolv överallt på egen bekostnad, inte heller det behöver ingå vid flytt. 

Vi kollade på en lgh som vi dock tackade nej till där de tidigare hyresgästerna påpekade att de skulle ta med sig klickgolvet som låg i köket, men de hade inte behövt göra det. 

Vi funderar på att sätta upp eget duschmunstycke med takdusch, flyttar vi snart lär vi ta det med, flyttar vi om fem år så får det säkerligen sitta kvar. Troligen skulle vi informera om att det inte är original, men vi skulle även kunna glömma bort det. 
  • Anonym (handlar)
    Anonym (....) skrev 2019-01-16 12:00:46 följande:
    Jag har aldrig varit på en visning av en hyresrätt där nuvarande hyresgästen står för visningen. Det kan bli väldigt konstigt om hyresgästen inte trivs med hyresvärden, grannarna, området, lägenheten mm. Men kanske är det så i vissa privata hyresrätter.
    Jag har varit på EN visning där visningen sköttes av värden, alla andra visningar (en hel del) har visats av hyresgästen som bor där för tillfället. Jag har aldrig tidigare bott hos en privat värd som jag gör nu, utan i de kommunala bolagens bostäder. Antar att det är olika beroende på kommun och kanske län också. 
Svar på tråden Ingår duschhuvudet?