• Makarona

Lesbiska sammanhang?

Jag är lite på samma ruta nu och känner att det är dags att kliva över steget, men undrar också hur tusan HUR? Gick i alla fall med i "Lesbisk makt", de har sk "lesbisk frukost" i februari, men i UMEÅ av alla ställen. Fast jag bor nära två, tre av Sveriges största städer känns det omöjligt svårt.
     Inser att jag aldrig känt någon riktig lesbisk och kanske därför aldrig kunnat ens komma ut för mig själv, vet inte om jag är gay eller bi, men aldrig känt samhörighet med alla mina bisexuella tjejkompisar eller mina mer queera vänner. Jag gillar ju tjejer, kvinnor, men råkat gift mig med en queer/bisexuell kille... har två barn. Allt känns hopplöst. Men därför jag gillar Lesbisk makt för de välkomnar en ändå! 

Så det jag gör nu är att vänta och se om det händer något i närheten jag kan gå på... tänker försöka våga även om jag måste göra det ensam, för jag lider av det här! Känner mig så inlåst i mig själv och ingen förstår ett dyft! 

Tänker inte vara anonym längre, så i hopp om att någon vill skriva något med mig. Hej!

Svar på tråden Lesbiska sammanhang?