• Anonym (bråk)

Mitt barn bråkar och slåss i skolan!

Jag vore tacksam för råd. Har en son som går i förskoleklass som alltid haft ett hett temperament, men sedan han börjat förskoleklass har det blivit värre. Han är varje vecka, i perioder varje dag, inblandad i bråk där han tar till våld mot andra elever och även personal.

Jag vet inte hur jag ska stoppa detta då jag inte är på plats. Vi samtalar om det hemma, han får konsekvenser av det också, och jag försöker så mycket som möjligt ha en dialog med skolan om hans situation i allmänhet för att gå till botten med problemet (dvs vad är det som skapar situationerna, så man kan förebygga, inte bara hantera) Upplever inte att det händer mycket där.

Hemma slåss han inte då vi jobbat bort det med tydliga regler. Men vad gör man med skolan? Jag vill inte att personal och andra barn ska bli utsatta, vill inte att han ska fastna i rollen som bråkstake, utan vill att han ska må bra.

Att byta skola är svårt pga långa vägar till andra alternativ och vem vet om det blir bättre där.

• Svar på tråden Mitt barn bråkar och slåss i skolan!
  • EmberEyes

Vad säger skolan? Hur arbetar de med problemet? Kan de sätta in en resurs?
    Har ni kontaktat BUP?

• Fiona M

Vad säger han själv att det beror på?
    Vad säger lärarna? I vilka situationer uppstår bråken, vad har de testat för att de inte ska uppkomma?

• Frontline

Vad som händer under skoltid är inte mitt problem har jag sagt..
    Jag kan inte vara nån jävla rastvakt och se till vad mitt barn gör utan det är ert jobb att lösa det...

Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Mitt barn bråkar och slåss i skolan!