Inlägg från: Anonym (Killen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Killen)

Kär i manlig kollega

Det finns något som hjälper mot halvpsykotisk förälskelse. Det är föga förvånande antipsykotisk medicin. Lyckas du lägga vantarna på det kan man testa 0,5-1 mg risperidon eller 2-4mg perfenazin till kvällen. Hur länge man skall hålla på får man känna efter själv. Skulle rekommendera perfenazin i första hand men den är svårare att komma över. Det dämpar den akuta halvpsykotiska glöden i förälskelsen. Men det tar inte bort den minnet av upplevelsen. Minnet kan bara tiden tyna bort. Tar flera år.

Du kan utgå ifrån att killen har förstått vad som pågår i dig och har kämpat med samma sak i sig själv. Han har troligen blockerat ditt nummer i sin mobil så att ni inte ska trilla dit på att ha kontakt. Trots att ni båda tycker mycket om varandra kan ni tyvärr aldrig mer umgås. Det är sällan den man får en halvpsykotisk förälskelse i är en perfekt livskamrat i långa loppet. Jag gissar att ni är ganska lika varandra så förälskelsen är delvis en förälskelse i dig själv. Men man blir ofta lyckligare i en långvarig relation om man är lagom olik den man är tillsammans med.

Kram

• Anonym (Killen)

När sedan den psykosliknande förälskelsen har lagt sig kommer man till sorgen. Om man inte haft en nära anhörig som har gått bort tidigare eller liknande kan det bli den största sorgen man haft hittills i livet. Sorgen över det man inte kan få. Enda sättet att få den att gå över är att gråta jättemycket, jätteintensivt, ofta och under lång tid. Frekvensen på gråten kommer ebba ut men det kan ta månader och ibland upp till ett halvår av gråtande innan sorgen har lagt sig helt. Den värsta sorgen över en olycklig förälskelse jag har haft tog ett halvår för mig men det var ett litet sting i hjärtat under många år därefter när jag tänkte på det...

Läs på om sorgens faser. Först när man kommer till nyorienteringsfasen börjar man tänka klart igen. Först då kan man ta ställning till hur man ska göra med sitt äktenskap eller samboskap eller vad man nu har...

• Anonym (Killen)

Lösningen finns tydligt beskrivning i inlägg 18 och 21. Börja med att följa rådet i inlägg 18. Mycket talar för att det skulle vara en bra idé. Skrid till verket!!

• Anonym (Killen)
    Anonym (Love story) skrev 2019-01-23 22:11:00 följande:

Det var väldigt bra inlägg. Jag har tagit till mig av dem! Men är fortfarande kluven till påståendet om att ?vi aldrig kommer kunna ha en vänskapsrelation?. Tänker att jag vet flera som har lyckats med det gällande sina ex tex

Jag vet faktiskt inte. Men utgå från det när du sörjer. Sedan ska man aldrig säga aldrig. Men en kille-tjej-vänskap kan det aldrig bli. Alla nära tjejvänner jag har haft har kille-tjej-vänskap med har övergått i vänskap mellan två par när vi skaffat partner. Sedan verkar den här förälskelse sprutat ur sig mycket må bra ämnen så när de tar slut blir det en rejäl svacka. Punkt 18 skyndar på vändningen. Svackan vänder när ljuset kommer i mitten av april. Gå direkt på punt 18 om du någon gång i framtiden råkar ut för något liknande. Det gör jag och det har sparat mig mycket lidande. Men spontant tänker jag att två fantastiska personer nog gör bäst i att undvika varandra och istället får koncentrera sig på sina barn och sina familjer. Kram
Svar på tråden Kär i manlig kollega