• Anonym (km)

vagn vid 4,5

Är det konstigt att använda vagn till en 4,5-åring när man ska hem från förskolan och barnet är trött? Även till förskolan när man inte kan gå för långsamt. Tar minst 20 min att gå hem

• Svar på tråden vagn vid 4,5
  • Anonym (km)

Tack för svar.
    Så tråkigt att det nästan alltid kommer elaka och skuldbeläggande kommentarer.
    Anledningen till att jag frågade var att soc verkade tycka det var konstig. Men jag tänkte att det finns säkert fler som har det så.
    Visst, om vi inte skulle ta vagn skulle det ta 5-10 min extra tid på morgonen och kanske onödig stress. Hemvägen skulle ta minst 10 min extra, ett barn som slänger sig på marken och gråter och skriker att den inte orkar gå.... Det känns inte som en trevlig halvtimme när man precis träffats efter flera timmar ifrån varandra. Då vill jag hellre komma hem och få lite kvalitetstid hemma.
    Och barnet får träna på att gå längre på helger när vi har mer tid och inte är så trötta. Och barnet får nog med motion på förskolan oxå. 

• Anonym (km)
    Anonym (Anna2) skrev 2019-01-22 13:40:54 följande:
    Har soc kontaktat er angående detta? Det har jag svårt att tro.
    De har inte kontaktat oss på grund av detta men de påpekade detta som en del i en utredning. Tänker inte gå in närmare på det.
Svar på tråden vagn vid 4,5