• legomum

19 månader autism?

Mycket av det du tar upp som exempel är han för liten för. Annat är helt normalt för åldern.

Sedan växer barn olika i sin utveckling på samma sätt som med det motoriska.

Släpp att ditt barn skulle ha någon form av diagnos.

• legomum
    wirro12 skrev 2019-01-21 20:24:05 följande:

Avsaknaden av att peka, snurra på hjulen på bilar och inte leka låssaslekar är varningsflagg för autism vid 18 månaders ålder. Är mitt första barn och vet att man inte ska jämföra men är mitt första barn och svårt att veta vad som är "normalt" och inte. Har ingen egen erfarenhet av autism och inte av andra barn heller.

Även om vissa saker kan tyda på en ev autismdiagnos då ska du ta till dig att barn gör inte allt.

På samma sätt som vissa barn kryper och andra inte. En del ställer sig upp och bara går en del får kämpa länge länge med balansen.

Sedan har du som med mina barn. Den förste började prata runt halvåret och hade otroligt ordförråd vid 12 månader, lite av hans grej. Tvillingarna hade eget språk och började knappt prata med riktiga ord förren efter tvåårsdagen.

Som tvilling har du fördel med att du alltid har en kompis och de började ganska tidigt att leka tillsammans. Då var de två år.

Rollekar kom senare.

Fortsätt lek och undersök världen med din lilla. Stirra dig inte blind på saker hon inte kan.... än. Det kommer.

Gå med i någon föräldragrupp och lär känna andra föräldrar och öppna förskolan är bra så du ser andra barn.

Börjar man tänka att något är fel är det lätt att man inte kan släppa det.

Prata med din bvc sköterska och be henne förklara allt du undrar över. För kanske att det är lättare att ta till sig information i ett samtal än här.
Svar på tråden 19 månader autism?