• Anonym (ts)

billigt rum/hotell/vandrarhem för lång tids övernattning?!

jag planerar att övernatta på något vandrarhem eller liknande i ett par månader och behöver därför hitta ett billigt som jag har råd med. Dom flesta billiga kostar runt tusenlappen per natt. Jag behöver hitta ett vandrarhem som kostar några tusenlappar per MÅNAD. Finns det såna hotell/vandrarhem att få tag på ? help me out

• Svar på tråden billigt rum/hotell/vandrarhem för lång tids övernattning?!
  • Anonym (ts)

då menar jag max kanske 4000 per månad.

• BuoBä

Många hotell/vandrarhem erbjuder andra priser vid långtidsuthyrning om man kontaktar dem och bokar en längre period. Annars, kolla om det finns någon som hyr ut via Airbnb. Eller Blocket.

• Anonym (Stad?)

Det hela beror väl på vilken stad du vill bo i?

I Stockholm finns bla Acco Hostel. Man kan inte välja mer än 2 veckor på hemsidan med det kostar knappt 1700 kr för 14 nätter. Då är det dock mixad sovsal.

Det lär finnas billigare ställen då detta ändå ligger helt centralt på södermalm i Stockholm.

• Anonym (ts)
    Anonym (Stad?) skrev 2019-01-22 09:46:20 följande:

Det hela beror väl på vilken stad du vill bo i?

I Stockholm finns bla Acco Hostel. Man kan inte välja mer än 2 veckor på hemsidan med det kostar knappt 1700 kr för 14 nätter. Då är det dock mixad sovsal.

Det lär finnas billigare ställen då detta ändå ligger helt centralt på södermalm i Stockholm.

södra sverige
  • EmberEyes
    Anonym (ts) skrev 2019-01-22 10:02:43 följande:
    södra sverige
    Jättesvårt att komma med råd eller tips om du inte vill precisera mer än så. "Södra Sverige" är väl hela götaland, ev svealand också om man bor i Boden.
  • Anonym (ts)
    EmberEyes skrev 2019-01-22 13:58:35 följande:

Jättesvårt att komma med råd eller tips om du inte vill precisera mer än så. "Södra Sverige" är väl hela götaland, ev svealand också om man bor i Boden.

runt Kalmar
  • BuoBä
    Anonym (ts) skrev 2019-01-22 13:59:48 följande:

runt Kalmar

Är det utanför högsäsong kan du säkert hitta en campingstuga till hyfsat pris i de trakterna.
  • Anonym (ts)
    BuoBä skrev 2019-01-22 14:11:44 följande:

Är det utanför högsäsong kan du säkert hitta en campingstuga till hyfsat pris i de trakterna.

inte där jag har kollat där blir det ca 40-60 tusen per månad om man ska övernatta i en månad. Tror dom flesta vandrarhem m.m är till för att sova ett par nätter på bara
  • EmberEyes
    Anonym (ts) skrev 2019-01-22 14:44:48 följande:
    inte där jag har kollat där blir det ca 40-60 tusen per månad om man ska övernatta i en månad. Tror dom flesta vandrarhem m.m är till för att sova ett par nätter på bara
    Det är omöjligt. Jag har hittat långtidsboende på hotell i Stockholm för under 20000/mån. Du kan garanterat hitta billigare i Kalmar. Har du letat efter andrahands-lägenheter, eller du måste bo på vandrarhem/hotell?
  • Colourfulrainbow

Camping - stuga, eller hör om någon lånar ut eller hyr ut sin husvagn/husbil
    Sommarstugor - många har sommarstuga, eller en kolonilott med en liten stuga som står tomma nu över vintern. 
    Hyra rum, bli inneboende hos någon
    Leta efter kollektiv

Om du behöver någonstans att bo nu efter maj månad så brukar många studentlägenheter stå tomma över sommaren, och studenter brukar gärna vilja hyra ut sina boenden.

Svar på tråden billigt rum/hotell/vandrarhem för lång tids övernattning?!