Anonym (Kim) skrev 2019-01-22 14:00:30 följande:
Oj, nu känner jag mig ännu trögare....Måste du vara hemma 2 veckor från jobbet för att ta ägglossningstester? Varför? Kan man inte ta testet innan eller efter jobbet? De är väl ungefär som gravtester?
Din frånvaro tidigare då, har de varit av samma anledning, att du ska ta ägglossningstester?
Nej, man lämnar inte pisseprov vid ett hälsosamtal. Däremot kan det bli följden om man misstänker att frånvaron beror på missbruk och det verkar väl högst osannolikt i ditt fall?
Nej nej inte hemma, jag har aldrig varit hemma för dessa tester. Man måste hålla sig i 4 timmar och alltid ta testet ägglossningstestet vid samma tidpunkt (under sin fertila period). Och måste jag kissa för deras test kommer jag inte pricka in min tidpunkt och då missar jag hela denna dagen. Tycker det är så svårt att förklara för det är som en djungel detta. Tydligen har man bara positivt ägg test i 24-48 h och drf är det viktigt att ta samma tidpunkt under sin fertila period, jag ska ta i 2 veckor enligt min barnmoska för att inte missa min ägglossning. Detta hälsosamtal ska vara under dessa 2 veckor och om jag hoppar över en dag med testande så kan jag missa hela den cykeln :(
Har somsagt varit hemma 4 ggr under hela 2018, och aldrig för att jag försökt bli gravid. Haft operation och förkylning o dylikt.